طاق پیروزی شناخته شده‌ترین بنای یادبود جهان – پاریس – فرانسه

پاریس نگین شهرهای جهان و اروپا است که با جاذبه‌های گردشگری فراوانش دل هر گردشگری را شیفته و جذب خود می‌نماید.

یکی از این جاذبه‌ها طاق پیروزی یا طاق نصرت پاریس است که از نمادهای مهم شهر پاریس و کشور فرانسه می‌باشد که ساخت آن 30 سال به طول انجامید.

این بنا در انتهای غربی خیابان شانزه لیزه در مرکز میدان شارل دوگل ، که قبلا Place de l نامیده می‌شد ، قرار گرفته است.

این بنا در یک میدان دایره‌ای شکل قرار گرفته که از آن 12 خیابان بزرگ منشعب شده و از یک ستاره (étoile) تشکیل می‌دهد ، به همین دلیل به آن طاق پیروزی ستاره نیز گفته می‌شود.

این بنا به افتخار سربازان فرانسوی ساخته شده که در طول تاریخ و به ویژه در دوران حکومت ناپلئون جان خود را در راه دفاع از کشورشان فدا کرده‌اند.

در واقع طاق پیروزی از تمام کسانی که در فرانسه و در جریان جنگ‌های انقلابی و ناپلئونی برای فرانسه جنگیدند و جان دادند ، با نام تمام پیروزی‌ها و ژنرال‌های فرانسوی در سطوح داخلی و خارجی آن ، تجلیل می‌کند.

تور-فرانسه-کاریز

در زیر طاق آن آرامگاه سرباز گمنام مربوط به جنگ جهانی اول قرار گرفته است و برای بزرگداشت او و دیگر سربازان گمنام فرانسوی، آتشی همیشه شعله‌ور ، در شرق طاق قرار داده‌اند که به آن شعله ابدی گفته می‌شود و هر شب دو بار شعله‌ور می‌شود.

طاق پیروزی توسط ژان چالگرین و به دستور ناپلئون در سال 1806 طراحی شد ولی عمر ناپلئون کفاف دیدن تکمیل شدن این بنا را نداد. ژان چالگرین ، نیز در سال 1811 درگذشت و تکمیل طاق را ژان نیکولاس یه عهده گرفت.

در زمان مرگ ناپلئون بنای طاق نصرت پاریس به بهره‌برداری نرسیده بود ، اما پیکر او از زیر این طاق عبور داده شد و سپس به خاک سپرده شد.

مراسم سالانه به مناسبت سالگرد آتش بس سال 1918 که به جنگ جهانی اول پایان داد ، در این طاق برگزار می‌شود.

طاق پیروزی با الهام از طاق تیتوس در رم ایتالیا ، که دارای ارتفاع 50 متر ، عرض 45 متر و عمق 22 متر است ، ساخته شده است این درحالی که طاق بزرگ آن 29.19 متر ارتفاع و 14.62 متر عرض و طاق‌های عرضی کوچکتر دارای ارتفاع 18.68 متر و عرض 8.44 متر هستند.

تور-فرانسه-پاریس-کاریز

در دیواره‌های داخلی طاق پیروزی اسامی فرماندهان و شخصیت‌های تاثیرگذار در جریان جنگ‌های ناپلئون حک شده است. همچنین فهرستی از 128 پیروزی ارتش فرانسه در زمان ناپلئون نیز بر روی دیوارها نوشته شده است.

سه هفته پس از رژه پیروزی پاریس در سال 1919 به پایان رسیدن خصومت ها در جنگ جهانی اول، چارلز گودفروی با هواپیمای Nieuport خود از زیر طاق اولیه پرواز کرد ، و این رویداد در روزنامه خبری ضبط و نوشته شد.

همچنین درون بنا موزه و نمایشگاهی برپا شده است که آثاری در رابطه با تاریخ فرانسه را در معرض دید گردشگران و ناظران قرار می‌دهد.

در تور فرانسه همراه کاریز باشید تا فرصت بازدید از این بنای زیبا برایتان فراهم شود.

آژانس-کاریز-پاریس

اطلاعات تکمیلی طاق پیروزی

در روزهای یکشنبه اول ماه بین 1 نوامبر و 31 مارس هزینه ورودی برای افراد  زیر 26 سال و کسانی که در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند و همچنین معلمان مدارس ابتدایی و متوسطه و بازدیدکنندگان دارای معلولیت با یک فرد همراه ، همچنین افراد جویای کار و کسانی که از مزایای رفاهی فرانسه استفاده می‌کنند ، رایگان است.

همچنین برای جوانان و کودکان زیر 18 سال بازدید همیشه رایگان است. فضای بالای طاق پیروزی، دیدی 360 درجه به اطراف دارد.

بازدیدکنندگان از بالای بنا می‌توانند برج ایفل، موزه لوور و خیابان مشهور شانزه لیزه را به طور کامل تماشا کنند. لازم به ذکر است که تعداد پله‌های طاق زیاد است به علاوه فضای راه پله نیزباریک است پس باید شرایط خود را بسنجید و بعد تصمیم به بازدید از این بنای با شکوه بگیرید.

برای ورود به بخش موزه طاق پیروزی فرانسه نیاز به تهیه بلیط خواهید داشت که هزینه‌ای در حدود 12 یورو دارد.

نکته قابل توجه در قوانین بازدید از طاق پیروزی، به تن داشتن لباس معقول در هنگام بازدید، و ممنوعیت ورود با کفش اسکیت است.

ساعات بازدید از طاق پیروزی پاریس همه روزه از 10 صبح تا 10.30 شب است و تنها در صورت حاکم بودن شرایط امنیتی یا آب و هوایی ویژه، امکان تعطیلی دارد.

تور-فرانسه-کاریز

هیجان را در پارک دیزنی‌لند پاریس تجربه کنید.

غذاهای معروف فرانسه را بهتر بشناسید.

One Reply to “طاق پیروزی شناخته شده‌ترین بنای یادبود جهان – پاریس – فرانسه”

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید