آژانس-کاریز-مجله-جردن-آمستردام-هلند

یک روز زیبا در محله جردن – آمستردام – هلند

جردن محله‌ای از شهر آمستردام هلند است که بخشی از منطقه مرکزی آمستردام می‌باشد.

جردن معروف‌ترین محله‌ی آمستردام است که به سبب تلفیق و ترکیب مناطق مسکونی با باغ‌ها و باغچه‌های پرگل، بازارهایی زنده و شلوغ و بوتیک‌ها و رستوران‌های بی‌نظیرش شهرت دارد.

در اصل این محله به یکی از گران‌ترین و لوکس‌ترین مکان‌های هلند تبدیل شده است اما با این حال هیچ توریستی وارد این محله نمی‌شود.

و می‌توان گفت این محله‌ای آرام است و جای خیلی خوبی برای قدم زدن فارغ از جمعیت گردشگران می‌باشد وقتی در این محله هستید، حتما در Moeders غذای سنتی هلندی و در Winkel 43 پای سیب بخورید.

رایج‌ترین نظریه در مورد ریشه نام این محله ناشی از کلمه فرانسوی jardin ،به معنی باغ است. در واقع ، بیشتر خیابان‌ها و کانال‌های جردن با نام درختان و گل‌ها نامگذاری شده‌اند.

بسیاری از خانه‌ها در جردن یک لوح سنگی در نمای خود دارند ، این تابلوهای سنگی نشان دهنده حرفه یا نشانه خانوادگی ساکنان محله و خانه است.

به عنوان مثال یک قصاب یک خوک و یک خیاط یک قیچی را که روی سنگ حک شده در بالای ورودی خانه‌اش نصف می‌نماید.

در ابتدا این محله یک محله کارگر نشین بود که با شروع دهه 1960 ، بسیاری از ساکنان اصلی طبقه کارگر محله از شهر به مکان‌های مقرون به صرفه‌تر ، و عمدتا به آلمر و پورمرند نقل مکان کردند.

اولین لوح‌های سنگی از این دست در قرن شانزدهم ساخته شد ، زمانی که به شهروندان دستور داده شد از این لوح ها به جای شیروانی‌های چوبی بزرگ که مانع از تردد در خیابان‌های باریک می‌شوند ، استفاده کنند.

آژانس-کاریز-مجله-جردن-آمستردام-هلند

ساخت محله جردن در سال 1612 آغاز شد ، زمانی که آن را اثر جدید می‌نامیدند. در قرن نوزدهم ، شش کانال جردن از جمله روزنگراخت پر شد.

خیابان‌ها و کانال‌های محل با توجه به خندق‌ها و مسیرهای قدیمی ساخته شده‌اند ، که این امر تفاوت محل را در مقایسه با بقیه شهر توضیح نشان می‌دهد.

جردن در قرن بیستم دارای یک صحنه موسیقی پر جنب و جوش بود. چندی از مشهورترین موسیقی‌دانان مجسمه‌هایشان در گوشه گوشه پرینسنگراخت و ایلاندزراخت قرار دارند.

از ویلی وی آلبرتی خواننده با اهدای لوح یادبود در کلیسای وسترکرک یاد می‌شود. جشنواره جوردان ، جشن موسیقی سنتی ، هر ساله در این محله برگزار می‌شود.

در صبح روزهای شنبه بازار Lindengracht که در این محله قرار دارد، تبدیل به بازاری شلوغ و پر رفت و آمد می‌شود که در آن می‌توان صنایع دستی محلی، گل و … را پیدا کرد.

در روزهای دوشنبه هم بازار دیگری به نام  بازار Westerstraat در این محله تشکیل می‌شود. بازاری که 200 غرفه‌ی را در خود جای می‌دهد.

آژانس-کاریز-مجله-جردن-آمستردام-هلند

یک روز در محله جردن

قطعا آمستردام مرکزی یکی از تاریخی‌ترین مناطق هلند است ،برجسته‌ترین نقطه آن محله جردن است که در آن می‌توان به بازدید از خانه آنِ فرانک که یک موزه دیدنی است که در سال 1957 تاسیس شد ، پرداخت.

آژانس-کاریز-مجله-جردن-آمستردام-هلند

همچنین تعداد کافه‌ها ، مکان‌های صرف صبحانه و رستوران‌های مخصوص صبحانه در منطقه جردن واقعاً حیرت انگیز است.

خواه بدنبال Bloody Mary’s باشید ، پنکیک ، کرپ ، املت ، کاپوچینو با صندلی‌های مخصوصش در فضای باز و یک فنجان چای ، روز شما را دلچسب‌تر می‌کند ، محله بیش از اندازه کافه برای ارائه دارد.

مکان‌های خوب بسیاری در وستراستراات یا مجاورت آن واقع شده‌اند ، و صرف صبحانه آخر هفته یک سنت محلی است.

ترافیک سبک  Jordaan و مجموعه‌ای از دوچرخه سواران برای تماشای یک وعده غذایی صبح زود در شهر خواب آلود آمستردام جذاب هستند.

آژانس-کاریز-مجله-جردن-آمستردام-هلند

یکی دیگر از گزینه‌های جذاب‌ برای فعالیت در جردن بازدید از موزه Woonbootmuseum است. این موزه منحصر به فرد در واقع به یک قایق خانه تبدیل شده است.

با حرکت کشتی به سیستم کانال فصلی آمستردام ، می‌توانید سوار بر آن شوید و تمام تاریخ مسحورکننده شهر را تماشا کنید.

این موزه ، تنها موزه قایق‌خانه در جهان ، است که با قیمت مناسبش فقط پنج دقیقه پیاده تا خانه آن فرانک قرار دارد.

آژانس-کاریز-مجله-جردن-آمستردام-هلند

آشنایی با جاذبه‌های شهر آمستردام

معرفی باغ رویایی کوکنهف در آمستردام

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید