آژانس کاریز-روز-عشق

تاریخچه پیدایش ولنتاین – ایتالیا

تاریخ روز ولنتاین بخش مهمی از فرهنگ کشور ایتالیا بوده است.بر هیچکس پویده نیست که ایتالیایی‌ها عاشق عشق هستند.

در هر شهری در ایتالیا قدم بزنید و عاشقانی را می‌بینید که از دنیای اطراف غافل شده‌اند ،  و زوج‌های مسن دست در دست هم در خیابان‌ها قدم می‌زنند.

عشق برای ایتالیایی‌ها یک ضرورت است مانند هوا و غذا است که می‌توان این را در کتاب‌ها و فیلم‌ها شاهد بود.

همچنین به زبان بیان شده و بر روی موسیقی شناور است. بنابراین جای تعجب نیست که روز ولنتاین در ایتالیا یک معامله بزرگ است. اگر درست باشد که “همه دنیا عاشقی را دوست دارند” پس در سنت‌های فرهنگ ایتالیا این موضوع دو چندان است.

ولنتاین-روز-عشق-کاریز

تاریخچه ولنتاین

لازم به ذکر است که جشن ولنتاین با سنت ولنتاین شروع نشد بلکه حدود هشتصد سال قبل از تولد سنت والنتاین آغاز شده بود.

ریشه تاریخ روز ولنتاین در فرهنگ روم باستان و زمانی که جونو فبروتیس ، خدای پاکسازی و باروری ، در 15 فوریه پرستش شد ، ریشه دارد.

جشن لوپرکالیا نیز در 15 فوریه برگزار می‌شد و یک جشن بسیار محبوب بود که تصور می‌شد باعث تصفیه و باروری شهر رم می‌شود.

این جشن در پایان سال قدیمی که فوریه آخرین ماه در تقویم رومی باستان بود ، برگزار می‌شد که آمدن بهار و آغاز رشد محصولات را جشن می‌گرفتند.

برخی از مفسران سنت‌های نامزدی معتقدند که در آستانه “لوپرکالیا”  14 فوریه  نام زنان جوان رومی توسط مردان جوان از یک کوزه گرفته شده است و حداقل برای سال بعد “نامزد” شده‌اند.

بعد از ظهور مسیحیت در ایتالیا رهبران مسیحی علاقه زیادی به حفظ سنتهای “بت پرستانه” نداشتند اما آن‌ها نمی‌خواستند جمعیت روم را نیز از خود دور کنند.

بنابراین جشن “لوپرکالیا” دوباره به عنوان یک جشن مسیحی عشق تعریف شد ، تاریخ آن نیز به یک شهید رومی قرن سوم اختصاص داده شد ، که در 14 فوریه اعدام شد و متعاقباً تبدیل به یک جشن شد.

نام این شخص قدیس ولنتاین “سان والنتینو” بود.

ولنتاین-روز-عشق-کاریز

در قرن سوم میلادی ، امپراطور کلادیوس دوم تصمیم گرفت که از مردان مجرد سربازان بهتری بسازد بنابراین ازدواج برای مردان جوان در طول جنگ را ممنوع کرد.

همچنین دستور داد كه برگزاري مراسم عروسی در شهر ممنوع شود و تمامی نامزدها سريعاً از هم جدا شوند. زیرا که معتقد بود شادمانی و سعادت در منزل مانع رفتن جوان‌ها به جنگ می‌شود.

در نزديكی قصر کلادیوس يك معبد زيبا وجود داشت ، جائيكه ”سنت ولنتاين مقدس“ در آنجا خدمت می‌كرد. اهالی رم به شدت او را دوست داشتند و در آن‌جا برای شنيدن حرف‌های او جمع می‌شدند.

تا اينكه فرمانروايی رم وارد جنگ شد و کشیش جوان متوجه بی‌عدالتی فرمان امپراطور ستمگر شد ، او به طور پنهانی به ازدواج عاشقان جوان ادامه داد.

هنگامی که سرپیچی او از امپراطور آشکار شد ، وی به زندان افتاد و به اعدام محکوم شد.

روز-عشق-کاریز-آتی-پرواز

اما مردم دسته دسته به ملاقات او مي‌رفتند تا بگويند كه همانند او به عشق ايمان دارند. يكي از این ملاقات‌كنندگان دختر نگهبان زندان بود که قادر به دیدن نبود و در این ملاقات‌ها این دو نفر با هم دوست شدند.

در اقدامی که بعداً به عنوان یک معجزه تعریف شد ، سنت والنتاین توانست بینایی دختر را بازگرداند و زندانبان او به مسیحیت گروید.

آن‌ها گاه تا ساعت‌ها با هم صحبت مي‌كردند و سرانجام روز 14 فوريه سال 269 ميلادي حكم والنتاين صادر و او محكوم به مرگ شد.

والنتاین نامه‌ای کوتاه به دختر نوشت و احترام خود را نسبت به او و پدرش ابراز نمود و از دختر خداحافظی کرد او نامه را با عنوان “ولنتاین شما” امضا کرد.

و به همین ترتیب سنت نامه نویسی و در قرن هجدهم ، ارسال کارت ، برای ولنتاین متولد شد و از آن زمان تا اکنون به عنوان بخشی از فرهنگ ایتالیا باقی‌مانده است.

البته در سایر كشورهاي اروپايي اين روز مراسم و جشن خاصي دارد و در ايران نیز بين جوان‌هاي ايراني اين روز به «روز عشاق» معروف است و آن را جشن می‌گیرند.

کاریز-تور

آشنایی با ونیز شهری زیبا و شناور روی آب در ایتالیا.

درباره جاذبه های شهر رم چه میدانید – چشمه عشاق را بهتر بشناسید.

در سفر به ایتالیا، غذاهای معروفش را حتما امتحان کنید.

آشنایی با کلیسای سن پیتر در قلب کشور واتیکان در ایتالیا.

4 Replies to “تاریخچه پیدایش ولنتاین – ایتالیا”

نهال خدادي
فوریه 13, 2021
چقدرررر حالب مرسي از اطلاعات مفيدتون من نميدونستم ولنتاين براي ايتالياست?
پاسخ
    ماندانا محمدطاهر
    فوریه 14, 2021
    ممنون از توجه شما دوست عزیز
    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید