جزیره تاسمانی

جزیره شگفت انگیز تاسمانی – استرالیا

تاسمانی یکی از شگفت انگیزترین جزایر در جنوب شرقی قاره‌ی اقیانوسیه است که با پوشش گیاهی و جانوری خود به یک حیات وحش فوق العاده تبدیل شده است.

جزیره تاسمانی در جنوب شرق استرالیا و در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی قاره اقیانوسیه واقع شده است.

همچنین این جزیره توسط اقیانوس هند و آرام احاطه شده است و تنگه باس که در ۲۴۰ کیلومتری آن قرار دارد آن را از سرزمین اصلی استرالیا جدا ساخته کرده است.

جزیره اصلی تاسمانی ، بیست و ششمین جزیره بزرگ جهان است و 334 جزیره اطراف را در بر می‌گیرد.

ایالت تاسمانی ، مساحتی در حدود 9760 کیلومتر مربع دارد و تراکم جمعیتی آن به ۵۸۰ هزار نفر می‌رسد.

پایتخت این ایالت و بزرگترین شهر آن هوبارت است ، که تقریبا 40 درصد از جمعیت این منطقه در هوبارت بزرگ زندگی می‌کنند.

این کشور به عنوان یک کشور طبیعی تلقی می‌شود و مناطق حفاظت شده تاسمانی حدود 42٪ از اراضی آن را شامل می‌شود و شامل پارک‌های ملی و میراث جهانی است.

تاسمانی بزرگ‌ترین جزیره استرالیا می‌باشد که دارای مناطق و جاذبه‌های توریستی فراوانی می‌باشد که از جمله آن‌ها پارک ملی ناران ، شهر هوبارت ، دره هوان ، دره تامار ، بندر آرتور ، پارک ملی فریسینت ، کوه کرید و رود فرانکلین هستند و از زیباترین مناطق این جزیره می‌باشند.

تاسمانی محل تأسیس اولین حزب سیاسی زیست محیطی در جهان نیز است.

جزیره تاسمانی

 آب و هوای جزیره تاسمانی

جزیره تاسمانی کوهستانی است و زمین شناسان معتقدند که به صورت آتشفشانی غیر فعال می‌باشد.

این ایالت آب و هوای معتدل و نسبتاً سردی دارد. به طوری که دارای تابستان‌های گرم و آفتابی اما با وزش نسیم‌های خنک هوای دلنشینی دارد.

بهار و پاییز این جزیره بسیار زیبا می‌باشد و دمای هوا بین ۱۵ تا ۱۷ درجه متغییر است و باعث شده فصل مناسبی هم برای سفر گردشگران باشد.

 

جزیره تاسمانی

 

تاریخچه جزیره تاسمانی

این جزیره تا پایان آخرین دوره یخبندان حدود 11700 سال پیش به سرزمین اصلی استرالیا چسبیده بود.

بیشتر این جزیره از نفوذهای دولاریت ژوراسیک طغیان ماگما از طریق انواع سنگ‌های دیگر تشکیل شده است ، که گاهی اوقات اتصالات ستونی بزرگی را تشکیل می‌دهد.

تاسمانی با بزرگترین کوه‌ها و صخره‌های متمایز از این نوع سنگ ، بزرگترین مناطق دولیریت جهان را دارد.

فلات مرکزی و قسمت‌های جنوب شرقی جزیره عمدتا دلاریته هستند. کوه ولینگتون بالاتر از هوبارت مثال خوبی برای این موضوع است ، ستون‌های مشخصی را که به لوله‌های ارگان معروف هستند نشان می‌دهد.

در میانه‌های جنوبی تا جنوب هوبارت ، سنگ‌های رسوبی و سنگ‌های رسوبی مشابه زیرین دولاریت قرار می‌گیرد.

مناطق کوارتزیت و دولیریت در کوه‌های بالاتر شواهدی از عصر یخبندان را نشان می‌دهد و بیشتر مناظر یخبندان استرالیا در فلات مرکزی و جنوب غربی یافت می‌شود.

جزیره تاسمانی

هوبارت پایتخت جزیره تاسمانی

اکثر سفرها به تاسمانی از همین پایتخت رنگارنگ آن شهر هوبارت آغاز می‌شود.

شهر هوبارت در سال ۱۸۰۴ مستعمره بوده است و پس از سیدنی قدیمی‌ترین شهر بزرگ استرالیا است.

ساختمان‌های دوران استعمار از یک‌سو و قایق‌های ماهیگیری ، بادبان‌ها و بازار زیبای آن که در میدان سالامانکا ، هر شنبه برگزار می‌شود ، دیدنی و سرگرم کننده است.

این شهر پر از جذابیت‌های کوچک و بزرگ است و در تقویم سالانه آن جشنواره‌ها و مراسم زیادی وجود دارد، همچنین رستوران و محصولات ارگانیک عالی در آن به چشم می‌خورد.

 

جزیره تاسمانی

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید