کاریز

بهترین سوغات اتریش

هنگام سفر بخشی از دغدغه‌ همه‌ی مسافران  آوردن سوغاتی خوب و مناسب است. هر کدام از کشورها با توجه به تاریخ و فرهنگ خود سوغاتی‌های مختلفی دارند.

همانند همه‌ی کشورهایی که سالانه ده‌ها هزار گردشگر را به خود جذب می‌کنند، اتریش هم دارای سوغات‌فروش‌های فراوانی است.

اتریش چیزهای زیادی برای ارائه دارد ، از غذاهای شیرین دلپذیر گرفته تا وسایل تزئینی با کیفیت. ما در کاریز برای کسانی که به اتریش سفر می‌کنند ، در زیر لیستی از بهترین سوغاتی‌های اتریش را تهیه کرده‌ایم.

کاریز

۱. شکلات موتزارت

تصور اینکه نظر آهنگساز مشهور در مورد این شکلات‌های خوشمزه‌ی معروف شده با نام او چیست ممکن نمی‌باشد ، اما قطعا یکی از بهترین سوغاتی است که عزیزانتان از دیدن آن خوشحال خواهند شد.

این گلوله‌های شکلاتی در کاغذهای فویلی که چهره آهنگساز مشهور موتزارت‌کوگه روی آن چاپ شده بسته بندی شده‌اند و رنگ قرمز آن برای شکلات‌های شیری و رنگ آبی برای شکلات‌های تلخ در نظر گرفته شده است.

این شکلات‌ها را تقریباً در هر سوپرمارکت خوب اطراف اتریش می‌توانید پیدا کنید اما یک کافه  در سالزبورگ وطن موتزارت و جایی که این شکلات در آن ابداع شده ، منحصراً به خرید شکلات موتزارت‌ اختصاص یافته است.

قیمت یک جعبه 300 گرمی از این شکلات در حدود 6 یورو می‌باشد. این شکلات‌ها از سال 1890 توسط خانواده فورست ساخته شده‌اند.

کاریز

2. گوی برفی کریستال

گوی‌های برفی مسحور کننده که امروزه در سوغات فروشی‌های سراسر جهان به چشم می‌خورند ، اولین بار در اتریش و به دست صنعت‌گر ابزار به نام پرزی اول (Perzy) در سال ۱۹۰۰ ساخته شد.

به طور معمول این گوی‌ها یک صحنه زمستانی در وین و یا یک مکان دیدنی وین ، مانند چرخ فلک بزرگ یا کلیسای جامع سنت استفان را به تصویر می‌کشند.

گوی‌های برفی را می‌توانید در بسیاری از مغازه‌های سوغات اتریش پیدا کنید ، اما توصیه می‌کنیم حتماً به موزه گوی برفی Snow Globe بروید و در آنجا حتی می‌توانید نحوه ساخت آنها را از نزدیک مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید از میان ۳۵۰ طرح مختلف آن سوغاتی خود را انتخاب کنید که در سه سایز کوچک ، متوسط و بزرگ به ترتیب هزنه‌ای حدود 7 یورو ، 10 یورو و  25 یورو دارند.

کاریز

3. چای دمرس

با اینکه اتریشی‌ها قبل از هر چیز عاشق نوشیدن قهوه هستند ، چایخانه Demmers به ​​عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان چای در اتریش مورد توجه بسیاری می‌باشد.

این محصول فقط از سال 1997 وجود دارد ، دمرس به بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ چای در وین تبدیل شده است.

شما می‌توانید این چای را در یکی از هفت مکانی که در وین برای خرید این چای وجود دارد از بین 300 طعم متفاوت تهیه کنید. قیمت آن‌ها 4.5 یورو در بسته‌های 50 گرمی است.

کاریز

4. عروسک خرسی با لباس سنتی اتریش

در اتریش عروسک‌های حیوانات مختلف و بامزه‌ای با لباس سنتی «لیدرهوزن» (Lederhosen) یا «دریندل» (Dirndl) وجود دارند که از میان آن‌ها خرس محبوب‌تر و معمول‌تر است.

این لباس سنتی یا «تراخت» (Tracht) از شلوار چرمی برای مردان و شکم‌بندی پرنقش برای زنان تشکیل می‌شود و از نواحی کوه‌های آلپ اتریش سرچشمه می‌گیرد.

علاوه بر این در برخی از جشن‌ها اتریشی‌ها این لباس سنتی را می‌پوشند  و این می‌تواند یک سوغاتی کاملاً اصیل‌ از اتریش باشد.

 

کاریز

 

5. ویفر منر

یکی دیگر از شیرینی‌جات محبوب و پرطرفدار اتریش ویفر «منر» (Manner) با بسته‌بندی اشتها برانگیز به رنگ صورتی خامه‌ای، است که سوغاتی خوشمزه‌ای نیز می‌باشد.

شما می‌توانید بسته‌ای کوچک از این ویفرها را در هر سوپرمارکت با قیمت حدود 2 یورو خریداری کنید و یا از فروشگاه گل سرسبد آن در وین بازدید کرده و واقعاً به طیف گسترده‌ای از این شیرینی‌ها دستررسی پیدا کنید.

دستور تهیه‌ی کرم فندقی، شکلات و ویفر از زمان ابداع آن در سال ۱۸۹۸ توسط «یوزف منر» (Josef Manner) دست نخورده باقی مانده است.

کاریز

بهترین سوغات مجارستان

معروف‌ترین غذاهای  اتریش

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید