آژانس کاریز

آشنایی با شهر کلگری – کانادا

شهر کلگری که در جنوب استان آلبرتای کانادا در منطقه‌ای کوهپایه‌ای قرار گرفته است. رشته کو‌ه‌های راکی کانادا در ۸۰ کیلومتری این شهر قرار دارند. کلگری همچنین یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی کشور کانادا به‌شمار می‌آید.

با وجود بزرگترین شهر آلبرتا ، پایتخت نفت کانادا و یکی از مهمترین مراکز تجاری و مالی آمریکای شمالی ، کلگری هرگز لقب “Cowtown” خود را از دست نداده است.

اشاره به تاریخ طولانی این منطقه به عنوان مرکز یک منطقه وسیع پرورش گاو ، نامی است که در واقع از نظر بازاریابان جهانگردی بسیار ارزشمند بوده و ایده‌های دوست داشتنی از گاوچران‌ها ، گاوها و غرب وحشی رام نشده را در ذهن تداعی می‌کند.

کوه‌های راکی ​​در این شهر مانند سدی غیرقابل عبور از دشت برخاسته شده است. مجاورت این کوه‌ها ، با پارک‌های ملی شناخته شده ، کلگری را به گزینه‌ای عالی برای اسکی ، پیاده روی یا تعطیلات گشت و گذار تبدیل کرده است.

همچنین شهر کلگری شهری امن ، تمیز و زیبا است که طبیعت بسیار زیبایی در اطراف آن وجود دارد. اقتصاد قوی و فرصت‌های شغلی موجود در این شهر باعث شده است که کلگری به یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای مهاجرت در کانادا تبدیل شود.

آژانس کاریز

آب و هوای شهر کلگری

شهر کلگری در ارتفاع 1048 متری سطح دریا قرار دارد. به همین دلیل آب و هوای این شهر سرد و خشک و با رطوبت پایین است.

میزان بارش در شهر کلگری نسبتاً کم است و بیشتر در زمستان‌ها ، ساکنین این شهر بارش برف را تجربه می‌کنند. بهترین ماه در شهر کلگری ماه آگوست است.

در ماه آگوست ، آب و هوای کلگری بسیار مطبوع و خوشایند است و می‌توانید انواع تفریحات از گشت و گذار در پارک تا دیدن آبشار نیاگارا را انجام دهید.در فصل زمستان هم پیست‌های اسکی بسیار شلوغ می‌شوند.

آژانس کاریز

 

حمل و نقل در شهر کلگری

سیستم حمل و نقل شهر کلگری متشکل از قطار‌های شهری و ناوگان اتوبوسرانی است. در شهر کلگری قطار‌های زیر زمینی و مترو ندارد و سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر مانند دیگر شهر‌های بزرگ کانادا جامع نیست.

ساکنین این شهر اغلب از ماشین‌های شخصی استفاده می‌کنند و داشتن ماشین شخصی یکی از ضروریات زندگی در شهر کلگری است.

همچنین یکی از ارزان ترین وسایل حمل و نقل شهری در کلگری استفاده از سیستم ریلی C-Train است. برای رفت و آمد در مرکز شهر می‌توانید از این سیستم به صورت رایگان استفاده کنید.

 

 

آب و هوای شهر کلگری

 

برترین جاذبه‌های شهر کلگری

 

سفر روزانه به بنف و دریاچه لوئیس

پارک ملی بنف و شهر بنف بدون شک یکی از ایده آل‌ترین مقاصد در کانادا برای یک سفر یک روزه کامل از کلگری است.

مسیری که در کمتر از 90 دقیقه قابل رانندگی است ، بلافاصله پس از خروج از شهر چشم‌اندازهای باورنکردنی کوهستان را مشاهده خواهید کرد و در طول مسیر هرگز خسته نمی‌شوید.

پس از عبور از کانمور و دروازه‌های پارک ، خود را در شهر بنف خواهید. پارک ملی باشکوه بانف مکانی عالی برای گشت و گذار در این شهر است و دارای فرصت‌های زیادی برای خرید و صرف غذا است.

اگرچه یکی از نکات جالب توجه در سفر شما دیدن دریاچه لوئیس خواهد بود. این دریاچه‌ی مشهور به دلیل آب‌های خیره کننده فیروزه‌ای خود که در میان کوه‌های خیره کننده برف گیر و بلندترین ارتفاعات بیش از 3000 متر قرار دارد ، بهترین نقطه برای عکاسی است.

به خصوص با زیبایی باور نکردنی هتل Fairmont Château Lake Louise که  یک هتل چهار ستاره لوکس در شهر لیک لوئیس واقع در کشور کانادا است و مکانی عالی برای استراحت و مشاهده‌ی شکوه و زیبایی طبیعی این قسمت از جهان را منعکس می‌کند.

آب و هوای شهر کلگری

باغ وحش کلگری و پارک ماقبل تاریخ

باغ وحش کلگری ، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر برای بازدید خانوادگی و بزرگترین و پر بازدیدترین پارک حیوانات وحشی در کانادا  است.

این پارک در سال 1912 ، در یک منطقه 120 هکتاری در جزیره سنت جورج در کنار رودخانه Bow احداث شده است.

در این باغ وحش بیش از 1000 حیوان به نمایندگی از حدود 272 گونه زندگی می‌کنند ، از جمله نمونه‌های زیادی از گونه‌های نادر و در معرض خطر و همچنین از باغ گیاه شناسی نگهداری می‌شوند.

هار به دلیل ورود حیوانات تازه متولد شده همیشه یک زمان سرگرم کننده برای بازدید است. یکی از بخش‌های معروفی که باید از آن دیدن کنید سرزمین لمورها است.

از دیگر کارهای سرگرم کننده می‌توان به گذراندن وقت در پارک شش هکتاری پارک ماقبل تاریخ با دایناسورهای ماکت بزرگ خود اشاره کرد.

به کسانی که در زمستان سفر می‌کنند ، پیشنهاد می‌شود حتماً از جشنواره شبانه کریسمس “Zoolights” که هر ساله در این مکان برگزار می‌شود دیدن کنند.

آب و هوای شهر کلگری

برج کلگری

در بالای برج کلگری ، یک سکوی دید با کف شیشه‌ای و یک رستوران گردان وجود دارد که بازدیدکنندگان را قادر می‌سازد تا در ارتفاع 191 متری شهر در یکی از ساختمان‌های برجسته آن لذت ببرند و هیجان را احساس کنند.

این برج در سال 1968 افتتاح شد و تا سال 1984 بلندترین سازه در شهر بود ، این برج هنوز مناظر عالی از شهر و فراتر از آن به کوه‌ها را ارائه می‌دهد.

این برج در شب به طور ویژه‌ای ویژه زیبا است و برج به طرز خیره کننده‌ای روشن می‌شود. در سال 1988 ، مشعل غول پیکر برج روح المپیک را شاهد بود و هنوز هم در موارد خاص روشن است.

یک فیلم سرگرم کننده ، که به طور منظم در ساختمان نمایش داده می‌شود ، شگفتی‌های برج را برجسته‌تر می‌کند.


آب و هوای شهر کلگری

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید