تور پاریس

درباره موزه جنگ فرانسه چه می‌دانید؟

موزه جنگ فرانسه یا موزه انولید (Musee de l’Armee des Invalides) که به آن هتل ملی انولید نیز می‌گویند یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر پاریس است که پیشنهاد می‌شود حتما در تور پاریس آژانس کاریز از آن بازدید نمائید.

هتل انولید بخاطر معماری بی نظیرش، نمای عریض و با شکوه و گنبد طلایی زیبایش که از دوردست‌ها نیز قابل دیدن است همانند جواهری در بین آثار تاریخی شهر پاریس می‌ماند.

موزه انولید به دستور لویی چهاردهم در سال در قلب پاریس در منطقه هفتم پاریس , در جنوب سن و در امتداد پل الکساندر سوم ساخته شد. این بنای باشکوه در شرق مدرسه نظامی یا همان اِکول میلیتر واقع شده است.

ابتدا قرار بود ساختمان این بنا تنها دارای چندین سربازخانه و یک بیمارستان باشد ، اما درنهایت پادشاه، طرح معمار فرانسوی لیبرال برونت را انتخاب کرد که این بنای باشکوه از یک کلیسا و حیاط سلطنتی نیز تشکیل می‌شد.

 

 

آژانس کاریز

 

 

تاریخچه ساخت انولید پاریس

اسم این بنای تاریخی در ابتدا “Hospital des Invalides” به معنی بیمارستان از کارافتادگان بود.

همانطور که از نام آن پیداست، انولید در ابتدا یک بیمارستان بزرگ و مجهز برای مجروحین جنگی بوده است. این بیمارستان در ۲۴ نوامبر ۱۶۷۰ و به دستور شاه بزرگ فرانسه، لوئی چهاردهم ساخته شد.

در حین ساخت بیمارستان، لوئی چهاردهم ساختمان‌های دیگری برای اسکان سربازان به بنا اضافه کرد. اولین گروه سربازان در سال ۱۶۷۴ به انولید منتقل شدند و عمارت انولید به صورت رسمی در سال ۱۶۷۵ افتتاح شد.

ساخت این بنا در سال 1676 به پایان رسید و حدود 4,000 جانباز جنگ را در خود جای داد.

انولید ۱۵ حیاط  دارد که بزرگ ترین آن‌ها در زبان انگلیسی کورت آو آنِر نام دارد و در قسمت شمالی و نزدیک به رود سن است و بیش از ۶۵۰۰ متر مربع مساحت دارد.

بیمارستان نظامی آن نیز در قسمت جنوب شرقی بنا واقع شده بود. در دیگر ساختمان‌های انولید سربازان از کارافتاده و بازنشستگان نظامی زندگی می‌کردند. به همین جهت به آن هتل انولید (Hotel des Invalides) می گفتند.

در سال ۱۸۷۲، موزه توپخانه به این مکان منتقل و در سال ۱۸۹۶ با موزه تاریخ ارتش ادغام شد. این دو موزه در سال ۱۹۰۵، موزه فعلی را تشکیل دادند که در تور پاریس می‌توانید از آن بازدید نمائید.

 

 

آژانس کاریز

 

 

 

کلیسای سنت لویی

کلیسای سنت لویی انولید (Église Saint-Louis-des-Invalides) را بنا به درخواست وزیر جنگ لویی چهاردهم در سال 1676 به هتل انولید اضافه کردند. طراحی این کلیسا را نیز به لیبرال برونت و ژول آردوئن مانسارسپرده شد.

این کلیسا باید جوری ساخته می‌شد که از یک طرف، به صورت همزمان، شاه و سربازان بتوانند در مراسم مذهبی شرکت کنند و از طرف دیگر، برای هر کدام ورودی و فضای مجزایی وجود داشته باشد.

درهای این کلیسا را 3 سال بعد بر روی سربازان گشودند و آن‌ها می‌بایست هر روز در مراسمات شرکت می‌کردند. از این رو کلیسای سنت لویی را به نام کلیسای سربازان نیزمعروف است.

 

 

 

آژانس کاریز

 

 

گنبد انولید

گنبد انولید نام کلیسای سلطنتی کوچکی است که به صورت مستقیم با کلیسای سنت لویی در ارتباط است. ساخت این کلیسا، 27 سال طول کشید و درنهایت در سال 1708 به پایان رسید.

این کلیسای کوچک با هدف دفن خاندان سلطنتی و با الهام از معماری باروک در رم ساخته شد اما بعد از مرگ لویی چهاردهم این مسئله فراموش شد تا اینکه لوئی فیلیپ یکم طی مراسمی مقبره ناپلئون بناپارت را از جزیره سنت هلن به هتل انولید در پاریس آورد که این اقدام تا دوران برادران و پسران او نهادینه شد و حالا گنبد انولید مقبره برخی دیگر از فرماندهان نظامی از جمله فردیناند فوش، ووبن ، تورن نیز می‌باشد.

مقبره ناپلئون بر روی  پایه گرانیتی سبزی قرار دارد که شامل شش تابوت است: یکی ساخته شده از آهن نرم، دیگری از چوب ماهون، دو مورد دیگر از سرب، یکی از آبنوس و سرانجام از بلوط.

مجسمه ناپلئون مرد اثر گذار تاریخ فرانسه از جنس سنگ است و با لباس نظامی طراحی شده است. در کف مقبره ناپلئون، یک موزائیک که چند رنگ است؛ نبردهای اصلی امپراتوری را به تصویر می کشد، دوازده مجسمه بزرگ پیروزی نبرد ها در مقابل ستون های این اتاق تعبیه شده اند. همه  ده دوره پادشاهی ناپلئون در یک گالری دایره ای شکل با نقش برجسته بر سنگ مرمر سفید نقش بسته اند.

تابوت پادشاه روم نیز در زیر تخته سنگ مرمر قرار گرفته است. مقبره های جوزف و جرومی بناپارت نیز در داخل این موزه قرار دارد. بر روی مقبره سنت جرومی  زنبورهای طلاکاری شده ای نقش بسته اند که جلوه زیبایی به این مقبره می‌دهد.

 

آژانس کاریز

 

 

 

بازدید از  موزه انولید

بازدید از این موزه همه روزه از 10 صبح تا 6 عصر.امکانپذیر است و هزینه بازدید از حدود ۸٫۵ یورو برای هر نفر بوده و برای افراد زیر ۱۸ سال مجانی است .

 

موزه نظامی

موزه نظامی در یک سو از موزه انولید قرار دارد. این موزه در سال 1905 افتتاح شد و موزه توپخانه و موزه نظامی تاریخی را با هم ترکیب کرد. این بزرگترین موزه نظامی فرانسه و بزرگترین موزه جهان است که در تور پاریس می‌توانید از آن دیدن نمایید.

اتاق Turenne در طبقه همکف، سالن ناهار خوری سابق سربازان، از هر دوره از تاریخ پرچم‌ها، غنائم و آثار زیبایی را به نمایش می‌گذارد. آثار ویژه این موزه عبارت اند از: نقاشی اینگرس ناپلئون بر تخت امپراتوری در سال 1804 و پرچم متعلق به اولین هنگ پیاده نظام پاسداران امپراطور که ناپلئون هنگام خداحافظی خود در فونتنبلو بر آن بوسه زد.

اتاق های طبقه دوم به ترتیب زمانی مرتب شده اند: آنهایی که به سلطنت اختصاص داده می شوند، دنباله های تبلیغات ایتالیایی و مصری را دنبال می کنند. اتاق بولوگن شامل چند مورد از املاک شخصی امپراتور ناپلئون است، به ویژه: گنجینه او برای تاج گذاری، شمشیر اوسترلیتز، تیغه ی لوژیون دی هونیر، کت خاکستری او، کلاه هایش و چادر نظامی. اتاق هایی جداگانه نیز به برادران امپراتور و مارشال ارتش بزرگ ناپلئون اختصاص یافته است.

در اتاق Eylau “Le Vizir”، اسب ناپلئون (به صورت نمادین) نشان داده شده است و در اتاق Montmirail نقاشی Delaroche “ناپلئون اول را در اولین نبرد خود به نمایش می گذارد.

اتاقی نیز به جزایر البا و سنت هلنا اختصاص دارد. در اینجا بازدید کنندگان تور پاریس می‌توانند یک بازسازی اتاق نقاشی ناپلئون، همراه با بستر مرگ وی، انواع مبلمان و وسایل شخصی وی را مشاهده کنند.

 

 

 

آژانس کاریز

هتل‌های شهر پاریس

5 قانون باورنکردنی فرانسه که باید بدانید

 

 

تماس بگیرید