قانون‌های باورنکردنی فرانسه

قانون‌های باورنکردنی فرانسه که باید بدانید

قانون‌های باورنکردنی فرانسه، یکی از آن مواردی است که تمامی علاقه‌مندان به این کشور باید قبل از شرکت در تور فرانسه یا مهاجرت به این کشور، درباره آن بدانند. در حالی که نظام حقوق مدنی فرانسه و شاخه‌های حقوق عمومی و خصوصی آن، ممکن است به طور قابل توجهی با سیستم‌های حقوق عمومی جهان انگلیسی‌زبان متفاوت باشد، حداقل در یک عنصر مهم مشترک است: برخی از قوانین در این کشور ‌به‌قدری نابهنگام هستند که شما را به تعجب وا می‌دارند. در سطحی متفاوت، مواردی وجود دارد که اخیراً توسط عجیب‌ترین قانونگذاران کشور به اجرا گذاشته شده‌اند. تا انتهای این مقاله با کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره قانون‌های باورنکردنی فرانسه بدانید به شما بگوییم.

1.افراد می‌توانند با یک فرد مرده ازدواج کنند

یکی از قانون‌های باورنکردنی فرانسه این است که افراد قادر به ازدواج با مردگان هستند. در دسامبر 1959، سد Malpasset در جنوب فرانسه ترکید و بیش از 420 نفر غرق شدند. در میان آنها نامزد زنی باردار به نام ایرنه جودارد بود.

رئیس جمهور شارل دوگل برای کاهش غم و اندوه او پیش‌نویس قانونی را تهیه کرد که اجازه ازدواج این زوج را می‌داد. رئیس جمهور این قدرت را تا زمانی که مدرکی مبنی بر ازدواج مورد نظر وجود داشته باشد حفظ می‌کند. ترتیبات عروسی باید قبل از تاریخ فوت باشد و هیچ گونه ارث یا سایر منافع مالی تضمین نمی‌شود. در سال 2014 نیز زنی به نام پاسکال از سنت عمر، شهری در نزدیکی لیل، دو سال پس از مرگ ناگهانی نامزدش با او ازدواج کرد.

2.زنان در پاریس نمی‌توانستند شلوار بپوشند

ممنوعیت شلوار در پاریس

یکی دیگر از قانون‌های باورنکردنی فرانسه در گذشته این بوده که زنان نمی‌توانستند شلوار بپوشند. در سال 1800، رئیس پلیس پاریس زنان را از پوشیدن “لباس مردانه” منع کرد. اگر زنی می‌خواست شلوار بپوشد، باید یادداشت پزشک را دریافت می‌کرد.

در سال 1892، این فرمان برای زنان سوار بر اسب و در سال 1909 برای دوچرخه‌سواری کاهش یافت. در سال 1969، درخواست لغو رد شد. در 31 ژانویه 2013 دستگیری یک زن به دلیل پوشیدن شلوار به طور رسمی غیرممکن شد.

3.شما نمی توانید از پلیس در آنتیب عکس بگیرید

در آنتیب، شهری در ساحل آزور بین کن و نیس، گرفتن عکس از یک افسر پلیس یا یک وسیله نقلیه پلیس حتی اگر در پس زمینه عکس باشد، غیرقانونی است. در آگوست 2016، دفاتر پلیس و سیاستمداران، از جمله کریستین استروسی، رئیس پروونس-آلپ-کوت دازور، در سایر نقاط در امتداد ریویرای فرانسه از این هم فراتر رفتند و کاربران رسانه‌های اجتماعی را که عکس‌ها و فیلم‌های افسران را منتشر کرده بودند، تهدید کردند.

اجرای ممنوعیت این تصاویر توجه جهانی را به خود جلب کرد و بحث‌هایی را در مورد قانونی بودن محدودیت‌های پوشاک منطقه ایجاد کرد، وضعیتی که بدیهی است مقامات با آن راحت نبودند.

4.تنها موسیقی فرانسوی باید از رادیو پخش شود

در سال 1994، در تلاش برای ترویج و حفظ زبان فرانسوی و فرهنگ موسیقی، Conseil Supérieur de L’Audiovisuel سهمیه ای را برای ایستگاه‌های رادیویی وضع کرد که بر اساس آن بین ساعت 8 صبح تا 8 بعد از ظهر، حداقل 40 درصد از موسیقی فرانسوی باید پخش شود.

با افزایش روزافزون هنرمندان محلی که به زبان انگلیسی می‌خوانند، ایستگاه‌ها برای برآورده کردن این نیاز به تکرار همان تعداد انگشت‌شماری از آهنگ‌ها متوسل شدند. در مارس 2016، نمایندگان مجلس به کاهش سهمیه از 40 به 35 درصد (و 15 درصد برای ایستگاه های موسیقی جهان) رأی دادند.

5.بوسیدن روی سکوهای قطار ممنوع است

یکی دیگر از قانون‌های باورنکردنی فرانسه ممنوعیت بوسیدن در ایستگاه‌های قطار است. از سال 1910، مطابق با قانونی که توسط Société National du Chemin de fer (پیش ساز SNCF) معرفی شده، بوسیدن در ایستگاه‌های قطار فرانسه و به ویژه روی سکوهای آنها غیرقانونی است. هدف از این ممنوعیت جلوگیری از تاخیرهای پرهزینه در سرویس و ازدحام بیش از حد در ایستگاه‌ها بود. مشخص نیست که این قانون برای چه مدت اجرا شده است اما قطعاً امروز هیچ مجازات رسمی برای این کار وجود ندارد.

6.دانش‌آموزان نمی‌توانند سس نامحدود در مدارس داشته باشند

ممنوعیت سس کچاپ

در سال 2011، مقامات فرانسوی استفاده نامحدود از سس کچاپ، سس مایونز و سس سالاد وینگرت را در مدارس در تلاش برای تقویت تغذیه سالم در میان کودکان ممنوع کردند. با این حال، استثنائات خاصی برای این قانون وجود دارد، از جمله غذاهایی که با سیب زمینی سرخ کرده سرو می‌شوند.

امید است که این اقدام مانع از افزایش نرخ چاقی در این کشور شود. بر اساس آمارهای سال 2014، 23.9 درصد از جمعیت بزرگسال دارای BMI بالای 30 هستند که به طور قابل توجهی بالاتر از هلند با 19.8 درصد، آلمان با 20.1 درصد و ایتالیا با 21.0 درصد است.

7.می‌توانید یک چک روی دستمال توالت بنویسید

از نظر فنی، طبق ماده L131-2 قانون پولی و مالی 30 اکتبر 1935، هر کسی در فرانسه که حساب بانکی داشته باشد ‌تواند به طور قانونی بر روی هر ضایعات کاغذ قدیمی یا هر “وسیله بادوام” دیگری چک بنویسد.

8.والدین در فرانسه می‌توانند جلوی ازدواج فرزندان خود را بگیرند

یکی دیگر از قانون‌های باورنکردنی فرانسه ممانعت ازدواج توسط والدین است. بر اساس ماده 173 قانون ناپلئون که در سال 1803 نوشته شده و از سال 1919 به روز نشده این است که والدین می‌توانند به هر دلیلی با ازدواج فرزندان بزرگسال خود اظهار مخالفت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید