سفر به پاریس

سفر به پاریس و تماشای بهشت زمین

سفر به پاریس می‌تواند پر از هیجان و شگفتی باشد، به شرط آن‌که قبل از رفتن به این شهر، نکات مورد نیاز در رابطه با آن را بدانید. در این مقاله از کاریز سعی کردیم به طور کامل به شرح این نکات بپردازیم. اگر قصد سفر به پایتخت فرانسه را دارید این مقاله تمام نکات مفید در تور پاریس را به شما ارائه می دهد تا سفر شما را جذاب و بسیار آسان‌تر کند. تا انتهای این مقاله با کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره سفر به پاریس در تور فرانسه بدانید، به شما بگوییم.

نکاتی که باید برای سفر به پاریس بدانید

فکر قدم زدن در خیابان‌های زیبای پاریس، دیدن مکان‌های دیدنی معروف آن یکی پس از دیگری، چشیدن تمام غذاهای لذیذ آن و در نهایت بالا رفتن از برج ایفل، سفر به این شهر را تبدیل به یک رویا می‌کند! اگر قصد سفر به پاریس را دارید، دانستن این‌که در یکی از زیباترین شهرهای جهان خواهید بود، باید بسیار هیجان‌انگیز باشد.

با این حال، همانطور که برای سفر خود آماده می‌شوید، چه برای اولین‌بار به پاریس می‌روید یا بارها به آنجا رفته‌اید، نکاتی برای سفر به پاریس وجود دارد که به شما کمک می‌کند سفری مفرح، ایمن و بدون دردسر داشته باشید.

چه انتخاب زمان مناسب برای بازدید باشد، چه نکاتی در مورد حمل و نقل عمومی، نحوه لباس پوشیدن در پاریس، بازدید از جاذبه‌ها یا اشتباهاتی که باید از آنها اجتناب کنید، در ادامه بهترین نکات سفر به پاریس برای توریست‌ها آورده شده است.

1. زمانی را برای سفر به پاریس انتخاب کنید که برای شما بهترین است

زمان سفر به پاریس

اولین چیزی که هنگام برنامه‌ریزی سفر به پاریس باید در نظر بگیرید این است که بهترین زمان را برای بازدید انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد. هیچ پاسخی وجود ندارد که برای همه مناسب باشد زیرا همه ما چیزهای مختلفی در زندگی خود داریم.

اما اگر عوامل دیگر را ثابت در نظر بگیرید و تصمیم خود را بر اساس آنچه در پاریس اتفاق می‌افتد یا آب و هوا قرار دهید، در ادامه به مواردی اشاره کرده‌ایم که به شما کمک خواهد کرد.

  • پاریس در بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به پاریس است. هوا گرم است، گل‌ها شکوفه می‌دهند و هنوز جمعیت زیادی در این شهر وجود ندارد؛
  • پاریس در تابستان دلپذیرترین هوا را دارد (اگر موج گرما وجود نداشته باشد) و روزها برای لذت بردن حداکثری از شهر طولانی است، با این حال جمعیت گردشگران، کرایه هواپیما، هزینه جاذبه‌ها و هتل‌ها در بالاترین سطح خود قرار دارند؛
  • هوای پاریس در پاییز سرد است، خیابان‌ها با رنگ‌های پاییزی پوشیده شده، ازدحام جمعیت کاهش می‌یابد، به خصوص در اوایل زمستان و هزینه‌های عمومی سفر شروع به کاهش می‌کند؛
  • اگر نمی‌خواهید با جمعیت زیادی سر و کار داشته باشید، می‌توانید در زمستان از پاریس دیدن کنید. در این مدت، جمعیت ناپدید می‌شوند و هزینه پرواز و اقامت کمتر است، اما شما باید در برابر دما سرد هوا و روزهای کوتاه پاریس مقاومت کنید.

2. فقط از نقاط دیدنی معروف دیدن نکنید

واضح است که اولین مکان‌هایی که در لیست سفر به پاریس خود خواهید داشت، جاذبه‌های معروفی مانند موزه لوور، برج ایفل، Sacre Coeur، Arc de Triomphe، موزه Orsay و بسیاری از جاذبه‌ها از این قبیل است.

به‌جای اینکه فقط از آن‌ها دیدن کنید، به کارهای غیر توریستی دیگری برای انجام دادن در سفر به پاریس بپردازید. به این ترتیب، می‌توانید پاریس را فراتر از آنچه در کتاب‌های راهنما آمده است، کاوش کنید.

برخی از جاذبه‌های گردشگری پنهان در پاریس که ارزش دیدن را دارند عبارتند از پارک‌هایی مانند پارک مانسو، گذرگاه‌های سرپوشیده پاریس، Les Arènes de Lutèce، آسیاب‌های بادی در مونمارتر، موزه فاضلاب پاریس، گورستان حیوانات خانگی پاریس و بسیاری دیگر.

3. محل اقامت خود را در مناطق مرکزی پاریس انتخاب کنید

اگر تنها چند روز در پاریس خواهید ماند، آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که با اقامت در خارج از پاریس یا حتی در مناطقی که کمی از همه چیز دور هستند، وقت خود را در رفت و آمدهای طولانی تلف کنید.

به جای ماندن در منطقه 20 که از جاذبه‌های اصلی دور است، اقامت در مناطق 7، 8، یا حتی 1 را انتخاب کنید. هرچه این عدد بزرگ‌تر باشد، از مرکز پاریس دورتر است.

4. هتل یا آپارتمان خود را از قبل رزرو کنید

رزرو هتل در پاریس

یکی دیگر از نکات مفید سفر به پاریس این است که محل اقامت خود را از قبل رزرو کنید، به خصوص در تابستان؛ زیرا آنها به سرعت رزرو می‌شوند.

4. از موزه های رایگان بازدید کنید

اگر با بودجه کم سفر می‌کنید یا می‌خواهید پولتان را برای چیز دیگری پس‌انداز کنید، یکی از بهترین نکات برای سفر به پاریس و در این مورد خاص، بازدید از موزه‌های رایگان است. موزه‌های رایگان زیادی در پاریس وجود دارد که ارزش بازدید را دارند از جمله: پتی کاخ، موزه کارناوالت، مزون دو ویکتور هوگو، موزه د لا وی رومانتیک و بسیاری دیگر.

5. فقط به پاریس نچسبید! شهرهای نزدیک را نیز کاوش کنید

پاریس فوق‌العاده زیباست، این را نمی‌توان انکار کرد! با این حال، به جای اینکه فقط از شهر دیدن کنید و کشور را ترک کنید، باید شهرهای اطراف را نیز کشف کنید.

می‌توانید یک سفر یک روزه به مکان‌هایی مانند استراسبورگ، باغ مونه، پروین، مونت سن میشل، شانتی یا هر یک از این شهرهای زیبا در نزدیکی پاریس برنامه‌ریزی کنید.

6. سعی نکنید همه چیز را در مدت زمان کوتاهی ببینید

غیرعادی نیست که بخواهید در مدت زمان کوتاهی تا جایی که می‌توانید در سفر به پاریس فعالیت‌های زیادی را انجام دهید. اما حقیقت این است که دیدن همه چیز در یک دوره کوتاه، کاملاً غیرممکن است. تلاش برای دیدن همه چیز باعث فرسودگی سفر می‌شود زیرا به جای اینکه سعی کنید از سفر به پاریس لذت کامل ببرید، از یک جاذبه به جاذبه دیگر می‌دوید.

7. سعی کنید مانند پاریسی‌ها لباس بپوشید

وقتی صحبت از لباس پوشیدن در پاریس می‌شود، سعی کنید مانند مردم محلی لباس بپوشید! ممکن است بپرسید مردم محلی چگونه لباس می‌پوشند؟ پاریسی‌ها دوست دارند همه چیز را شیک نگه دارند و همیشه به نظر می‌رسد که در مورد لباسی که می‌پوشند فکر می‌کنند بدون اینکه زیاده‌روی کنند.

8. برای دیدن مناظر شهر به نقاط برتر بروید

پاریس از بالا

پاریس زیباست اما از بالا جادویی‌تر می‌شود. در حین گشت و گذار در شهر، کمی وقت بگذارید و از مناظر خیره‌کننده پاریس در نقاط مختلف دیدن کنید.

برخی از مکان‌هایی که می‌توانید از رآن‌جا مناظر خیره‌کننده پاریس را ببینید عبارتند از: بالای برج ایفل، Sacre Coeur، Ard de Triomphe، Butte Chaumont، برج Montparnasse، Galeries Lafayette و غیره.

9. قبل از بازدید، ساعات کاری را برای دیدن جاذبه‌ها بررسی کنید

یکی دیگر از نکات مهم در سفر به پاریس این است که قبل از بازدید، ساعات کاری جاذبه‌ها را بررسی کنید. تصور نکنید که همه مکان‌ها در یک زمان باز هستند یا در همان روزها بسته می‌مانند! همچنین، ساعات کار ممکن است به دلیل فصل تغییر کند، بنابراین قبل از رفتن حتماً آن را بررسی کنید.

9. بیشتر موزه‌های پاریس روز دوشنبه تعطیل هستند، نه یکشنبه

به راحتی می‌توان تصور کرد که موزه‌ها یکشنبه‌ها بسته باشند اما در پاریس نه. بیشتر موزه‌ها در پاریس دوشنبه‌ها بسته می‌شوند.

در واقع، برخی از رستوران‌ها و مغازه‌ها نیز به جای یکشنبه، روز دوشنبه تعطیل هستند. این موضوع برای اطمینان از این است که افرادی که از دوشنبه تا جمعه کار ‌کنند می‌توانند در روز یکشنبه به خدمات خاصی دسترسی داشته باشند.

10. پاریس را با پای پیاده کاوش کنید

پاریس شهری است که بهتر است با پیاده‌روی آن را کاوش کنید. بیشتر مکان‌های دیدنی شهر از یکدیگر دور نیستند و به‌جای اینکه همیشه از مترو استفاده کنید، وقتی پیاده‌روی می‌کنید، چیزهای بیشتری کشف خواهید کرد.

11. وقتی وارد مغازه می‌شوید، گفتن Bonjour را هرگز فراموش نکنید

در حالی که این موضوع ممکن است در کشور شما عادی نباشد، در پاریس، نگفتن Bonjour هنگام ورود به یک مغازه بی ادبانه تلقی می‌شود.

در واقع در سفر به پاریس حتی زمانی که مغازه را ترک می‌کنید، خداحافظی به عنوان یک رفتار خوب در نظر گرفته می‌شود. می‌توانید برای این‌کار بگویید au revoir به معنای «خداحافظ» یا bonne journée به معنای «روز خوبی داشته باشید».

12. کارت دانشجویی خود را همراه داشته باشید

در پاریس، معمولاً در جاذبه‌های اصلی به دانشجویان نرخ تخفیف داده می‌شود، بنابراین اگر دانشجو هستید، کارت دانشجویی معتبر خود را همراه داشته باشید تا از تخفیف‌ها، استفاده کنید.

13. از خرید در هر مغازه‌ای که می بینید خودداری کنید

خرید از مغازه های پاریس

پاریس پناهگاه علاقه‌مندان به خرید است و اگر اهل خرید هستید، ممکن است بخواهید برای خرید چیزی به هر فروشگاهی که می‌بینید بروید. حقیقت این است که بیشتر مغازه‌ها در پاریس جذاب هستند و مثل این است که هر کدام نام شما را صدا می‌کنند. اگر بتوانید در مقابل وسوسه‌ها مقاومت کنید، بسیار عالی است، در غیر این صورت، ممکن است تمام پول خود را صرف خرید برندهای لوکس فرانسوی در سفر به پاریس کنید.

14. زیاد بلند صحبت نکنید

راه دیگر برای جلوگیری از شبیه شدن به یک توریست در سفر به پاریس (و جلوگیری از اینکه خود را هدف کلاهبرداران و جیب برها قرار دهید) بلند صحبت نکردن است. فرانسوی‌ها به طور کلی در جمع با صدای بلند صحبت نمی‌کنند.

15. برخی از پارک‌های زیبای پاریس را کاوش کنید

فراتر از مکان‌های دیدنی معروف، پاریس دارای پارک‌ها و باغ‌های زیبایی است که ارزش کاوش را دارند. این تکه‌های سبز راهی برای فرار به طبیعت از شهری نسبتاً شلوغ را می‌دهد.

خواه بخواهید یک پیاده‌روی آرام برای لذت بردن از شکوفه‌های گیلاس (اگر در فصل بهار بازدید می کنید) یا یک پیک‌نیک پاریسی را تجربه کنید، تعدادی پارک برای انتخاب وجود دارد.

برخی از بهترین پارک‌های پاریس که نباید از دست داد عبارتند از: Jardin des Plantes، باغ‌های لوکزامبورگ، Butte Chaumont، Parc Monceau، باغ‌های Tuileries، باغ‌های Trocadero و غیره.

16. حداقل یک بار برای دیدن طلوع آفتاب زود از خواب بیدار شوید

تصور کنید خورشید از بالای برج ایفل طلوع می‌کند! اگر چند روزی در پاریس هستید، چیزی که نباید در سفر به پاریس از دست بدهید این است که با طلوع خورشید، زیبایی‌های شهر را تماشا کنید.

17. تا می توانید غذاهای فرانسوی را امتحان کنید

رستورانهای پاریس

یکی از بهترین راه‌ها برای غوطه‌ور شدن در فرهنگ پاریس این است که غذاهای محلی آن‌ها را امتحان کنید. غذاهای فرانسوی یکی از بهترین غذاهای جهان است و این اشتباه بزرگی است که تا جایی که می‌توانید آن‌ها را در سفر به پاریس امتحان نکنید.

برخی از غذاهای فرانسوی که ‌توانید امتحان کنید عبارتند از: Raclette (اگر در ماه‌های سردتر بازدید می‌کنید)، Crêpes، Croque Monsieur & Croque Madame، یا Jambon-Beurre، اما از امتحان غذاهای سنتی فرانسوی مانند Escagorts، پاهای قورباغه یا Couilles De Mouton (بیضه‌های گوسفند) نترسید.

18. در نزدیکی جاذبه‌های معروف غذا نخورید

تا زمانی که بودجه لازم را نداشته باشید، از خوردن غذا در رستوران‌های نزدیک مکان‌های محبوب در سفر به پاریس، خودداری کنید. غذای این رستوران ها معمولاً گران هستند.

19. در رستوران‌های پاریس نیازی به انعام دادن نیست

در حالی که انعام دادن در اکثر کشورها امری بزرگ است، اما در پاریس اینطور نیست. در پاریس، هزینه خدمات معمولاً در قیمت کلی غذا در رستوران‌ها لحاظ می‌شود، بنابراین مجبور نیستید انعام بدهید.

از طرف دیگر، اگر خدماتی که دریافت کرده‌اید خارق‌العاده بود و می‌خواهید به سرور خود انعام بدهید، می‌توانید از آن‌ها بخواهید مبلغی را که می‌خواهید انعام بدهید در قبض شما لحاظ کنند، اما بهترین گزینه این است که انعام نقدی بگذارید.

19. مترو بهترین راه برای رفت و آمد در پاریس است

سیستم متروی پاریس به خوبی کار می کند و بدون توجه به جایی که هستید به راحتی می‌توانید در اطراف آن جابجا شوید. استفاده از آن آسان است، در ترافیک گیر نخواهید کرد و همچنین ارزان‌ترین نوع حمل و نقل در سفر به پاریس است.

گزینه‌های دیگر اتوبوس، تراموا، تاکسی یا اوبر هستند. نقطه‌ضعف اتوبوس‌ها گیر افتادن در ترافیک است و همین امر در مورد تاکسی یا اوبر نیز صدق می‌کند با این تفاوت که مورد دوم در مقایسه با اتوبوس یا مترو و قطار کمی گران‌تر است.

20. اجاره ماشین در پاریس ایده بدی است

یکی از نکاتی که قبل از سفر به پاریس باید بدانید این است که اجاره ماشین ایده بسیار بدی است. همانطور که در بالا اشاره کردیم، حمل و نقل عمومی در شهر در مقایسه با اجاره ماشین بسیار موثر و ارزان است.

اجاره ماشین به این معنی است که بیشتر اوقات در ترافیک گیر کرده‌اید و باید با رانندگان دیوانه پاریسی سر و کار داشته باشید، به علاوه، بسیار گران است.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید