برترین جاذبه‌های گردشگری توکیو ژاپن

برترین جاذبه‌های گردشگری توکیو ژاپن

برترین جاذبه‌های گردشگری توکیو ژاپن، از آن دسته مواردی به شمار می‌رود که هر گردشگری که علاقه‌مند به بازدید جاذبه‌های زیبای آسیایی است، باید با آن‌ها آشنا شود. وقتی صحبت از بزرگ‌ترین شهرهای جهان می‌شود، نمی‌توانید بهتر از توکیو را پیدا کنید.

توکیو، پایتخت ژاپن با ترکیبی عمیق از سنت و مدرنیته، یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در آسیا است. کاخ امپراتوری، مقر دولت، پارلمان و همچنین هتل‌های مجلل، رستوران‌های ستاره‌دار میشلین و بازارهای فوق‌العاده در این شهر از ژاپن قرار دارند. این شهر پرجمعیت که در شرق مرکزی هونشو، بزرگترین جزایر اصلی ژاپن واقع شده، به عنوان یک پایگاه عالی برای کاوش در سایر نقاط کشور عمل می‌کند.

توکیو به دلیل فعالیت‌های متعدد و جاذبه‌های برتر از جمله ‌موزه‌ها، جشنواره‌ها، غذاهای معروف بین المللی، باشگاه‌های ورزشی حرفه‌ای از جمله بیسبال، فوتبال و فعالیت‌های سنتی ژاپنی مانند کشتی سومو مشهور است.

این شهر همچنین شهری غنی از موسیقی و تئاتر است با مکان‌های متعددی که همه چیز از درام‌های مدرن ژاپنی گرفته تا ارکسترهای سمفونیک و کنسرت‌های پاپ و راک را در بر می‌گیرد. تا انتهای این مقاله با کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره برترین جاذبه‌های گردشگری توکیو ژاپن بدانید را به شما بگوییم.

1. از طبیعت و هنر در معبد میجی لذت ببرید

معبد میجی یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری توکیو ژاپن به شمار می‌رود. ساخت معبد پر زرق و برق میجی (Meiji Jingū) در سال 1915 برای تقدیم به امپراتور میجی و همسرش، امپراطور شوکن آغاز و در سال 1926 تکمیل شد. اگرچه ساختار اصلی آن در طول جنگ جهانی دوم ویران شد، اما در سال 1958 بازسازی شده و یکی از معبدهای توکیو تا کنون باقی مانده است.

معبد میجی

این معبد توسط جنگلی همیشه سبز به مساحت 175 جریب است که با حدود 120000 درخت احاطه شده که نشان‌دهنده گونه‌های موجود در سراسر ژاپن است. در محوطه بیرونی این معبد است که گالری عکس یادبود Meiji را با مجموعه‌ای عالی از نقاشی‌های دیواری مربوط به زندگی امپراتور پیدا خواهید کرد. حتماً از باغ داخلی معبد Meiji (Yoyogi Gyoen) نیز دیدن کنید، یک باغ عمومی جذاب با یک چایخانه، باغ زنبق و یک درخت کاری دلپذیر.

2. باغ ملی Shinjuku Gyoen را کاوش کنید

یکی دیگر از برترین جاذبه‌های گردشگری توکیو ژاپن، باغ ملی Shinjuku Gyoen است. هنگام بازدید از باغ ملی شینجوکو گیون، در یکی از تاریخی‌ترین زمین‌های توکیو قدم بزنید. این باغ قبلاً محل سکونت خانواده نایتو در دوره ادو (قرن 17-19) بود که به خانواده امپراتوری منتقل شد. باغ ملی شینجوکو گیون در حال حاضر یک باغ ملی است که در سال 1949 افتتاح شد و به عنوان یکی از زیباترین باغ‌های ژاپن شناخته می‌شود.

این باغ یکی از بهترین‌ها در نظر گرفته می‌شود زیرا سه نوع باغ سنتی را با هم ترکیب می‌کند: رسمی فرانسوی، منظره انگلیسی و سنتی ژاپنی. همچنین باغ ملی شینجوکو گیون، یکی از بهترین نقاط توکیو برای تماشای شکوفه‌های گیلاس است، زیرا این باغ تقریباً 1500 درخت گیلاس دارد. از دیگر ویژگی‌های باغ می‌توان به گلخانه، حوض‌های زیبا و آلاچیق‌های متعدد اشاره کرد.

3. از طبیعت در پارک Ueno و باغ وحش Ueno لذت ببرید

در لیست برترین جاذبه‌های گردشگری توکیو ژاپن، می‌توان به پارکUeno  اشاره کرد. این پارک مانند بهشت در قلب توکیو شلوغ، بزرگ‌ترین فضای سبز شهر و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن است. پارکUeno  علاوه بر زمین‌های دوست‌داشتنی‌اش، دارای معابد و موزه‌های متعددی برای کاوش است.

پارک Ueno

یکی دیگر از موارد برجسته این پارک، باغ وحش Ueno (Onshi Ueno Dōbutsuen) است. این باغ وحش که در سال 1882 افتتاح شد، قدیمی‌ترین باغ وحش ژاپن به شمار می‌رود و به خاطر پانداهایی که توسط جمهوری خلق چین ارائه شده، مشهور است.

4. از معبد Sensō-ji دیدن کنید

در منطقه آساکوسا توکیو، معبد نفیس Sensō-ji (Kinryū-zan Sensō-ji))، معروف‌ترین زیارتگاه شهر و یکی از برترین جاذبه‌های توکیو ژاپن قرار دارد. این معبد در انتهای یک بازار خیابانی طولانی قرار دارد که میزبان فروشندگانی است که ماسک، ظروف کنده‌کاری، شانه‌های ساخته شده از آبنوس و چوب، اسباب‌بازی، کیمونو، پارچه و کالاهای کاغذی گرانبها را ارائه می‌دهند.

معبد الهه شفقت، در سال 645 بعد از میلاد تاسیس شد و علیرغم اینکه چندین بار بازسازی شده، ظاهر اولیه خود را حفظ کرده است. نکات مهم این بازدید شامل دیدن دروازه کمیناری مون با فانوس کاغذی قرمز رنگ به ارتفاع 3.3 متر است که روی آن نوشته “دروازه تندر” و همچنین خمره عود معروف و بسیار دوست‌داشتنی که به دفع بیماری‌ها شهرت دارد.

5. در موزه ملی توکیو بگردید

موزه ملی توکیو (ōkyō Kokuritsu Hakubutsukan) با بیش از 100000 اثر مهم از هنر ژاپنی، چینی و هندی، یکی دیگر از برترین جاذبه‌های گردشگری توکیو ژاپن به شمار می‌رود.

موزه ملی توکیو که در سال 1938 افتتاح شد، شامل آثار برجسته مانند مجسمه‌های بودایی متعدد از ژاپن و چین از قرن ششم تا کنون و همچنین مجموعه‌های زیبا از منسوجات قدیمی، سلاح‌های تاریخی و تجهیزات نظامی است.

موزه ملی توکیوهمچنین مجموعه‌‌های بزرگ آن متشکل از لباس‌های تاریخی ژاپنی، سرامیک‌ها و سفال‌های آسیایی قابل‌توجه است. دیگر آثار هنری مهم این موزه شامل نقاشی‌های ژاپنی از قرن هفتم تا چهاردهم است و یکی دیگر از مواردی که باید ببینید، شامل مجموعه‌های نفیس موزه از شاهکارهای ژاپنی و چینی آثار لاکی قرن‌های مختلف از جمله نمونه‌هایی از لاک‌تراشی، لاک طلا و لاک‌کاری می شود.

6. در قصر امپراتوری به گشت و گذار بپردازید

جاذبه اصلی منطقه مارونوشی و یکی دیگر از برترین جاذبه‌های گردشگری توکیو ژاپن، کاخ امپراتوری (Kōkyo) با پارک‌های زیبای قرن هفدهمی است که توسط دیوارها و خندق‌ها احاطه شده‌اند. کاخ امپراتوری که هنوز توسط خانواده امپراتوری مورد استفاده قرار می‌گیرد، در محلی قرار دارد که در سال 1457، لرد فئودال اوتا دوکان اولین قلعه را ساخت، نقطه کانونی که شهر توکیو به تدریج در آن گسترش یافت.

پل بزرگ نیجوباشی در این کاخ قرار دارد که به داخل آن منتهی می‌شود، ساختاری که نام خود (“پل دوگانه”) را از انعکاس در آب گرفته است. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این قصر امپراتوری، می‌توان به دیوار 2 متری اطراف کاخ و دروازه‌های آن اشاره کرد که یکی از آن‌ها به باغ شرقی هیگاشی-گیوئن منتهی می‌شود.

7. از موزه Miraikan دیدن کنید

یکی از جدیدترین موزه‌ها و برترین جاذبه‌های گردشگری توکیو ژاپن، موزه ملی علوم و نوآوری نوظهور (Nippon Kagaku Mirai-kan) است که معمولاً  به عنوان Miraikan شناخته می‌شود و بینش شگفت‌انگیزی از نقش پیشرو ژاپن در زمینه فناوری ارائه می‌دهد.

Miraikan

این مرکز فوق مدرن و هدفمند که توسط آژانس علم و فناوری ژاپن ایجاد شده، شامل بسیاری از نمایشگاه‌های تعاملی عملی است که با همه چیز از زلزله گرفته تا آب و هوا و همچنین انرژی‌های تجدیدپذیر و روباتیک سروکار دارند. موارد برجسته شامل تعدادی نمایشگر مربوط به حمل و نقل مدرن مانند مدل فوق‌العاده قطار Maglev و همچنین نمایشگاه رباتیک است.

8. از موزه ملی طبیعت و علم بازدید کنید

موزه ملی طبیعت و علم نیز یکی دیگر از برترین جاذبه‌های گردشگری توکیو ژاپن است. این موزه که اکنون به طور کامل بازسازی و مدرن شده، به عنوان یکی از شلوغ‌ترین و بزرگ‌ترین موزه‌های کشور شهرت دارد و مجموعه وسیعی از حدود 250000 مواد مرتبط با تاریخ طبیعی و علم را در خود جای داده است.

این موارد شامل بسیاری از نمایش‌های تعاملی جذاب در مورد توسعه فضا، انرژی هسته‌ای و حمل‌ونقل است که هر کدام به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد بینشی منحصر به فرد از آخرین پیشرفت‌های علمی و فناوری داشته باشند.

دیگر نکات برجسته گالری ژاپن (نیهونکان) شامل نمایشگاه‌های متعددی از موجودات ماقبل تاریخ و تاریخ مردم ژاپن، از جمله آداب و رسوم و لباس‌های سنتی است. در گالری جهانی (Chikyūkan) نیز نمایشگرهای علمی و فناوری بسیار عالی از جمله روباتیک و وسایل نقلیه قدیمی را خواهید دید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید