برترین جاذبه‌های گردشگری کیوتو ژاپن

برترین جاذبه‌های گردشگری کیوتو ژاپن

برترین جاذبه‌های گردشگری کیوتو ژاپن، زیبایی‌های بی‌نظیری را شامل می‌شود که مشابهش را در هیچ جای دنیا پیدا نخواهید کرد. کیوتو که توسط تپه‌های مرکزی هونشو احاطه شده، یکی از بزرگترین شهرهای ژاپن است. اگرچه این شهر یکی از مقاصد توریستی بزرگ ژاپن به شمار می‌رود، اما بیشتر به دلیل حفظ فضای تاریخی گذشته شهرت دارد. کیوتو تنها شهر بزرگ ژاپن به نظر می‌رسد که از ویرانی‌های جنگ جهانی دوم در امان بوده است.

کیوتو که به عنوان اقامتگاه امپراتور و مرکز فرهنگی اصلی ژاپن برای تقریباً 1100 سال جشن گرفته می‌شود، امروزه دارای فعالیت‌های زیادی برای انجام و مکان‌های عالی برای بازدید است، از جمله کاوش در موزه‌های زیبا مملو از مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و سایر اشکال هنری در گالری‌های متعدد.

برنامه سفر به ژاپن شما باید شامل دیدن برترین جاذبه‌های گردشگری کیوتو ژاپن باشد. این جاذبه‌ها شامل نمونه‌های بسیاری از معماری چند صد ساله ژاپن می‌شود. این جاذبه‌ها بیشتر تحت تأثیر آیین بودا هستند که هنوز هم در معابد باشکوه واقع در گوشه‌های آرام‌تر و کمتر بازدید شده شهر قدیمی دیده می‌شوند.

کیوتو همچنان نقش مهمی در دین و آیین ژاپن ایفا می‌کند، به طوری که 30 معبد این شهر همچنان به عنوان مراکز فرقه‌های مختلف بودایی به همراه حدود 200 زیارتگاه شینتو در محدوده شهر فعالیت می‌کنند. در مجموع، 17 ساختمان تاریخی در کیوتو جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌روند که بسیار آمار برجسته‌ای است. تا انتهای این مقاله با کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره برترین جاذبه‌های گردشگری کیوتو ژاپن بدانید به شما بگوییم.

1. قلعه نیجو

قلعه نیجو (Nijō-jō) که با دیوارها، برج‌ها و یک خندق احاطه شده یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری کیوتو ژاپن به شمار می‌رود. این قلعه در سال 1603 ساخته شد و بعداً به عنوان مقر حکومت عمل کرد. این مجموعه دارای چندین ساختمان است که شامل بسیاری از آثار هنری قابل توجه این کشور می‌شود.

مکان‌های برجسته این قلعه عبارتند از دروازه شرقی قلعه (Higashi Otemon، ورودی اصلی آن) و همچنین دروازه داخلی یا Karamon، که به دلیل کنده‌کاری‌های ظریف و فلزکاری تزئین‌شده قابل‌توجه است. فراتر از این، بخش Mikuruma-yose استادانه، یکی دیگر از مواردی است که باید در این قلعه ببینید. کاوش در باغ‌های زیبای قلعه نیز سرگرم کننده است.

قلعه نیجو

مهم‌ترین ساختمان این قلعه، کاخ نینومارو است. این کاخ از پنج ساختمان مجزا تشکیل شده که توسط راهروهایی به هم متصل شده‌اند و دارای فضای داخلی عالی است که با نقاشی‌های بسیاری از کانو تانیو و شاگردانش تزئین شده است.

همچنین ساختمان مجاور با سالن بزرگ تماشاگران احاطه شده توسط یک گالری و با درهای کشویی با نقاشی‌های بزرگ از کاج اروپایی روی پس‌زمینه طلایی، بسیار مورد توجه است. ساختمان چهارم، کورو-شوین، دارای نقاشی‌های حیوانات کشیده شده توسط کانو نائونوبو است، در حالی که در ‌های شخصی شوگان نقاشی‌هایی از مناظر کوهستانی وجود دارد.

2. معبد فوشیمی-ایناری تایشا

یکی از معروف‌ترین معابد ژاپن، معبد فوشیمی-ایناری تایشا است که به عنوان یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری کیوتو ژاپن باید از آن بازدید کرد. این معبد که در سال ۷۱۱ پس از میلاد تأسیس شد و به الهه برنج‌کاری، اوکانومیتاما-نو-میکوتو (Ukanomitama-no-mikoto) تقدیم شده است، هنوز مورد بازدید تجار و بازرگانانی است که برای افزایش رزق و روزی کار خود، دعا می‌کنند.

معبد فوشیمی-ایناری

ساختمان اصلی مربوط به سال 1499 است و یک خیابان تماشایی به طول چهار کیلومتر از «توری» یا طاق‌هایی به رنگ نارنجی روشن را شامل می‌شود که هر کدام به یک تجارت اختصاص داده شده است (حدود 2 ساعت طول می‌کشد تا از 1000 طاق مسیر عبور کنید). همچنین مجسمه های متعدد روباه که به عنوان پیام‌آور خدایان شناخته می‌شوند، در این زیارتگاه قابل توجه است.

بهترین زمان برای کاوش در این زیارتگاه، شب است. همچنین می‌توانید با خرید کلوچه های سنتی ژاپنی از مغازه ها و غرفه های ورودی زیارتگاه فوشیمی، خود را تقویت کنید.

3. Kinkaku-ji: غرفه طلایی

غرفه طلایی باشکوه (Kinkaku-ji) که در قرن چهاردهم به عنوان ویلای بازنشستگی برای شوگون آشیکاگا یوشیمیتسو ساخته شد و اکنون یک معبد بودایی ذن است، یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری کیوتو ژاپن به شمار می‌رود.

این سازه با برگرفتن نام خود از ورق طلایی که دو طبقه از سه طبقه بالای آن را تزیین می‌کند، یک عنصر طراحی است که ژاپنی‌ها معتقدند که هر گونه انرژی منفی مرتبط با مرگ را کاهش می‌دهد.

غرفه طلایی

این غرفه که بر روی یک حوض بزرگ ساخته شده، به دلیل زمین‌های زیبا، بتکده سنگی قدیمی و چایخانه Sekkatei با نوشیدنی‌های سنتی آن مشهور است. برای چشم‌اندازی متفاوت از این جاذبه توریستی فوق‌العاده، به علاوه اجتناب از شلوغی تابستان، بازدید خود را برای زمستان یا پاییز زمان‌بندی کنید.

4. معبد Kiyomizu-dera

در شرق کیوتو، معبد Kiyomizu-dera، یک محیط مهم میراث جهانی یونسکو، در مکانی زیبا در کوه Otowa مشرف به شهر قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند از قدم زدن لذت‌بخش به سمت معبد در امتداد Tea-pot Lane عجیب و غریب با مغازه‌های کوچک و فروشگاه های صنایع دستی لذت ببرند.

این معبد زیبا در سال 790 پس از میلاد بنا شد و به 11 سر کانن، الهه رحمت بودایی که مجسمه او در این معبد قرار دارد، تقدیم شده است. ساختمان‌های موجود پس از سال 1633 در دوره سومین توکوگاوا شوگون، یمیتسو، ساخته شده‌اند و عمدتاً بر روی صخره‌ای بر فراز آبشار اوتووا قرار دارند.

معبد Kiyomizu-dera

از ویژگی های برجسته آن می‌توان به تراس بزرگ تالار اصلی اشاره کرد که بر روی ‌هایی به ارتفاع 30 متر با پنج ردیف تیرهای متقاطع ساخته شده و به عنوان صحنه‌ای برای رقص‌ها و مراسم معبد استفاده می‌شود. این تراس مناظر فوق‌العاده‌ای از شهر و تپه‌های جنگلی اطراف ایجاد می‌کند، به خصوص زمانی که برگ‌ها در پاییز تغییر رنگ می‌دهند.

5. معبد Sanjūsangen-dō

معبد Sanjūsangen-dō- یا معبد 33 طاقچه، یکی دیگر از برترین جاذبه‌های گردشگری کیوتو ژاپن به شمار می‌رود. این معبد نام خود را از ساختار نسبتاً غیرمعمول آن گرفته است: نمای آن به 33 طاقچه (سانجوسان) (gen) تقسیم شده تا منعکس‌کننده این باور باشد که Kannon، الهه رحمت، می تواند 33 شخصیت مختلف داشته باشد.

این ساختمان دراز در ابتدا در سال 1164 ساخته شد، اما در سال 1266 پس از آتش‌سوزی دوباره بازسازی شد. شواهدی از اهمیت آن به عنوان مکانی برای آموزش تیراندازی با کمان هنوز در سوراخ‌های بسیاری از ستون‌های باستانی و چوب‌های ساخته شده توسط نوک پیکان دیده می‌شود.

معبد Sanjūsangen-dō

مهم‌ترین آثار هنری این معبد، مجسمه «کانون با هزار دست» است، مجسمه‌ای به ارتفاع تقریباً سه و نیم متر. قدمت آن به قرن سیزدهم ‌می‌رسد و به خاطر 500 پیکره ایستاده کانن که در دو طرف آن ردیف شده اند، مشهور است.

6. کاخ امپراتوری کیوتو

کاخ اصلی امپراتوری کیوتو (Kyoto-gosho) که در سال 794 پس از میلاد ساخته شد و چندین بار پس از تخریب در آتش بازسازی شد، یکی از پربازدیدترین و برترین جاذبه‌های گردشگری کیوتو ژاپن است.

نکات برجسته کاخ امپراتوری کیوتو شامل دروازه‌های تزئین‌شده، اتاق‌ها و ساختمان‌های مهم آن است. این مکان‌ها شامل سالن تشریفات دولتی (شیشیندن)، اقامتگاه امپراطور (Seiryo-den)، تالار دادگاه (کو-گوشو) و کتابخانه امپراتوری است.

در حالی که محوطه‌های زیبای این بنای دیدنی کیوتو برای بازدید عموم باز است، خود کاخ را فقط می‌توان به عنوان بخشی از یک تور با راهنما، بازدید کرد.

7. معبد نیشی هونگانجی

معبد اصلی فرقه جودو شینشو، معبد نیشی هونگانجی، نمونه‌ای برجسته از معماری بودایی و یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری کیوتو ژاپن است. نکات برجسته این معبد، شامل هوندو یا سالن اصلی است. معبد نیشی هونگانجی در سال 1760 بازسازی شده و ویژگی‌های قابل‌توجه این سازه زیبا شامل تعدادی اتاق تزئین‌شده با نقاشی‌های روی زمینه طلا و مجسمه‌های مهم متعدد است که برخی از آن‌ها متعلق به قرن ششم هستند.

همچنین سالن موسس (Daishi-do) مورد توجه است. در اینجا، مجسمه بسیار مورد احترام شینران را خواهید دید که در سال 1244 تراشیده و بعداً با پوششی از لاک مخلوط‌شده با خاکستر او پوشانده شده است.

معبد نیشی هونگانجی

یکی دیگر از ساختمان‌های قابل‌توجه این معبد، Daishoin یا خزانه است که با اتاق‌های مختلفی که به خاطر نقاشی‌های دیواری و سقفی نفیس که با آن تزئین شده‌اند، نامگذاری شده است. اینها شامل اتاق گنجشک (Suzume-no-ma)، اتاق غازهای وحشی (Gan-no-ma) و اتاق داوودی (Kiku-no-ma) با نقاشی‌های زیبای قرن هفدهمی از گل‌های طلایی است.

همچنین معبد هیگاشی-هنگانجی متعلق به فرقه جودو شینشو است. این بنا که در سال 1602 تأسیس شد، خانه تعدادی از نمونه‌های آثار هنری زیبا است. البته توجه کنید که فقط چند قسمت از این معابد برای بازدید عموم باز است.

8. موزه ملی کیوتو و موزه هنر شهرداری

کیوتو علاوه بر بسیاری از معابد قدیمی و زیبا با آثار هنری مهم خود، مجموعه‌های چشمگیر زیادی را در موزه‌ها و گالری‌های کلاس جهانی خود دارد. شاید شناخته‌شده‌ترین آن‌ها موزه ملی باشد، یک گالری هنری که در سال 1897 تاسیس شد و به طور گسترده به عنوان مهم‌ترین موزه و یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری کیوتو ژاپن شناخته می شود.

این موزه که عمدتاً بر هنر آسیایی، به ویژه نمونه‌هایی از ژاپن تمرکز دارد، به طور کامل بازسازی شده و شامل یک بال جدید است که توسط معمار یوشیو تانیگوچی طراحی شده است. نکات برجسته این موزه شامل نمونه‌های متعدد هنرهای تاریخی و هنرهای کاربردی، همراه با نمایشگاه‌های منظم است.

موزه هنر شهرداری کیوتو نیز ارزش دیدن را دارد. این گالری زیبا که در سال 1928 افتتاح شد، دارای آثار مهم تاکوچی سیهو، یکی از هنرمندان برجسته ژاپنی در قرن بیستم است.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید