مجله گردشگری کاریز

بهترین جشنواره‌های اسپانیا

بهترین جشنواره‌های اسپانیا

بهترین جشنواره‌های اسپانیا را با این مقاله از کاریز بشناسید. جشن‌ها، فستیوال‌ها و کارناوال‌ها بخش مهمی از میراث فرهنگی اسپانیا هستند. اگر این مناسبت‌‌ها در تقویم سالانه این کشور غایب بودند، اسپانیا دیگر مملو از شگفتی نبود.

هر یک از جشنواره‌های اسپانیا تاریخ، سنت‌ها و آداب و رسوم کشور را به نمایش می‌گذارد و مردم محلی و بازدیدکنندگان از آن لذت می‌برند. این رویدادها در طول سال در مناطق مختلف اسپانیا برگزار می‌شود که هر کدام ویژگی‌ها و آداب و رسوم منحصر‌به‌فردی را دارند.

بسیاری از فستیوال‌ها و کارناوال‌های اسپانیا گواهی بر میراث فرهنگی غنی این کشور است. آنها به بازدیدکنندگان فرصتی برای تجربه آداب و رسوم و جشن‌های سنتی و نگاهی اجمالی به تاریخ شگفت‌انگیز اسپانیا می‌دهند.

از لباس‌ها و موسیقی‌های رنگارنگ گرفته تا غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه، بازدید از این رویدادها برای هر کسی که در تور اسپانیا شرکت می‌کند، واجب است. تا انتهای این مقاله با کاریز همراه باشید تا بهترین جشنواره‌های اسپانیا را بشناسید.

تاریخچه بهترین جشنواره‌های اسپانیا

تاریخچه جشن‌ها و فستیوال‌های اسپانیا را می‌توان از دوران باستانی که فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف در شبه جزیره ایبری ساکن بودند، ردیابی کرد. با ورود مسیحیت در قرن چهارم، بسیاری از جشن‌های بت پرستی به جشن‌های مذهبی تبدیل شد. امروزه، بسیاری از آنها هنوز جنبه مذهبی دارند، در حالی که برخی دیگر صرفاً رویدادهای فرهنگی هستند.

معرفی بهترین جشنواره‌های اسپانیا

در این بخش از مقاله قصد داریم به طور کامل شما را با بهترین فستیوال‌های اسپانیا آشنا کنیم. برخی از بهترین جشنواره‌های اسپانیا عبارتند از:

1. جشنواره گوجه فرنگی والنسیا (La Tomatina)

جشنواره گوجه فرنگی والنسیا به عنوان یکی از بهترین جشنواره‌های اسپانیا و یکی از منحصر‌به‌فرد‌ترین‌ها رتبه‌بندی می‌شود. این جشنواره در آخرین چهارشنبه آگوست هر سال در شهر کوچک بونول در منطقه والنسیا برگزار می‌شود.

La Tomatina بزرگ‌ترین جشنواره غذایی است که تا به حال در آن شرکت کرده‌اید. این جشنواره جایی است که صدها تن گوجه فرنگی رسیده توسط هزاران نفر از تماشاگران جشنواره در خیابان‌ها پرتاب می‌شود.

جشنواره گوجه فرنگی والنسیا

هیچ برنده‌ای در این جشنواره وجود ندارد، فقط افرادی که از بودن در این جشنواره غیرمعمول اسپانیایی لذت می‌برند در آن شرکت می‌کنند. وظیفه شما این است که گوجه فرنگی‌های رسیده را بردارید و آن‌ها را به سمت دیگر افراد حاضر پرتاب کنید.

با این حال، چند قانون وجود دارد، یکی از اصلی‌ترین آن‌ها این است که قبل از این‌که بتوانید گوجه‌فرنگی‌ها را به سمت کسی پرتاب کنید، باید گوجه‌ها را در دستان خود له کنید.

2. کارناوال های تنریف

یکی از محبوب‌ترین و بهترین جشنواره‌های اسپانیا، کارناوال‌های سانتا کروز د تنریف است که در ماه فوریه هر سال برگزار می‌شود.

این کارناوال شبیه کارناوال‌هایی است که در ریودوژانیرو برزیل برگزار می‌شود و دارای رژه‌هایی با شناورها و گروه‌های موسیقی است؛ لباس‌های موجود در این کارناوال خیره‌کننده و دیدن آن لذت بخش است.

رژه‌ها در خیابان‌ها در کنار گروه‌های موسیقی پرانرژی و مجریان خوش لباس و خانم‌هایی با لباس عالی حرکت می‌کنند که حرکات رقص ریتمیک خود را به نمایش می‌گذارند.

برخی از لباس‌های رنگارنگ می‌توانند بیش از 100 کیلوگرم وزن داشته باشند. ماه‌ها برای آماده شدن آن‌ها وقت صرف شده و همچنین ساعت‌های زیادی تمرین لازم است تا افراد بتوانند آزادانه در چنین لباس بزرگی حرکت کنند.

3. جشنواره گاو نر

جشنواره گاو نر نیز یکی دیگر از بهترین جشنواره‌های اسپانیا و جشنواره‌ای است که جشن و مهمانی را به هر گوشه از شهر پامپلونا می‌آورد.

این فستیوال با برپا کردن یک آتش‌بازی بزرگ معروف به Chupinazo از بالکن شهردار شروع می‌شود. گاو نر از میدان سانتو دومینگو شروع می‌شود و در خیابان‌های باستانی پامپلونا می‌پیچد و به میدان گاوبازی ختم می‌شود.

جشنواره گاو نر

این یکی از محبوب‌ترین و مخاطره‌آمیز، جشنواره‌هایی است که در اسپانیا برگزار می‌شود و بیشتر توسط بازدیدکنندگان جهانی که به دنبال عجله غیرقابل انکار شما از تعقیب یک گاو خشمگین هستند، برگزار می‌شود.

4. جشنواره فالاس والنسیا

جشنواره فالاس والنسیا از نظر بصری یکی از دیدنی‌ترین فستیوال‌هایی است که در اسپانیا خواهید دید. در اواسط ماه مارس، والنسیا خیابان‌های خود را برای یک هفته جشن و مهمانی تزئین می‌کند.

مردم محلی فیگورهای کاغذی غول پیکری می‌سازند که نشان‌دهنده افراد مشهور و همچنین شخصیت‌های سنتی است، سپس در طول هفته آن‌ا در شهر نمایش داده می‌شوند.

جشن‌ها زمانی به پایان می‌رسند که تمام چهره‌ها در یکی از شگفت‌انگیزترین آتش‌سوزی‌هایی که تا به حال دیده‌اید سوزانده می‌شوند.

5.جشنواره بزرگ بارسلونا

جشنواره بارسلونا بزرگ‌ترین جشنواره اسپانیا است که شامل کنسرت‌های زنده متعدد، رژه، آتش‌بازی و برج‌های معروف انسانی است.

این شیوه بارسلونا برای آغاز پاییز است و شامل موسیقی، هنر، نمایش‌های آکروباتیک و راهپیمایی‌های خیابانی در میان 500 فعالیت سرگرم‌کننده است.

از نکات برجسته این جشنواره مهم می‌توان به Castellers شگفت‌انگیز و برج‌های انسانی اشاره کرد که در Placa de Jaume برگزار می‌شود.

سعی کنید زودتر به این جشنواره برسید زیرا هزاران نفر در میدان شهر جمع می‌شوند تا ساختمان برج‌های انسانی را تماشا کنند که با صعود جوانان به بالای آن به اوج می‌رسد. این فستیوال منحصربه‌فرد مطمئناً تا مدت‌ها پس از ترک بارسلونا در خاطر شما باقی خواهد ماند.

6. روز سه پادشاه – 6 ژانویه

این جشنواره بین عصر 5 ژانویه و رویداد اصلی در 6 ژانویه که تعطیلات ملی است برگزار می‌شود. این جشنواره یکی از بهترین جشنواره‌های اسپانیا و مورد علاقه هر کودک در این سرزمین است.

کل جوامع برای این جشنواره به بیرون می‌آیند و در راهپیمایی‌های خیابانی شرکت می‌کنند که در آن به کودکان آب‌نباتی که از شناورها پرتاب می‌شود هدیه داده می‌شود.

روز سه پادشاه - 6 ژانویه اسپانیا

لذت واقعی این جشنواره به شکل راهپیمایی‌های رنگارنگ است که در اوایل عصر روز 6 ژانویه برگزار می‌شود. خیابان‌ها مملو از شناورهای تزئین‌شده است که به آرامی در شهرها می‌پیچند و شیرینی‌ها را به میان جمعیت می‌ریزند.  شناور اصلی سه پادشاه را با هدایای بیشتری حمل می‌کند که به سمت کودکان در خیابان‌ها پرتاب می‌شوند.

7. جشنواره سن ایسیدرو مادرید

ماه می زمان سرگرم‌کننده‌ای برای حضور در مادرید است زیرا فستیوال‌های سن ایسیدرو در کل ماه شهر را فرا گرفته است. در طول روز، مردم محلی با کنسرت‌های موسیقی زنده در میادین شهر پذیرایی می‌شوند که بعداً با مهمانی‌های شب به اوج می‌رسد.

فستیوال‌های San Isidro یکی از بهترین جشنواره‌های اسپانیا هستند؛ بنابراین ارزش آن را دارد که چند روز را در پایتخت سپری کنید تا از تنوع عظیم جاذبه‌ها و فعالیت‌های پیشنهادی لذت ببرید.

این فستیوال یادبود حامی قدیس مادرید، سان ایسیدرو است و مشتاقانه در انتظار آن‌ها در بهار هستند.

به مدت پنج روز، بازدیدکنندگان می‌توانند از بیش از 50 کنسرت با سبک‌های مختلف موسیقی به علاوه تئاتر، اجراکنندگان رقص‌های خیابانی، فعالیت‌های کودکان، راهپیمایی‌های خیابانی و موارد دیگر لذت ببرند!

8. نمایشگاه آوریل سویل

یکی دیگر از بزرگ‌ترین و بهترین جشنواره‌های اسپانیا، نمایشگاه آوریل سویل (La Feria de Abril) است که هر ساله در سویا، پایتخت آندلس برگزار می‌شود. از آنجایی که جشنواره در هفته عید پاک برگزار می‌شود، تاریخ‌های واقعی جشنواره می‌تواند هر سال متفاوت باشد.

این نمایشگاه معمولاً در نیمه‌شب دوشنبه دو هفته پس از هفته مقدس (Semana Santa) شروع می‌شود و آغاز یکی از بزرگ‌ترین مهمانی‌های اسپانیا است که یک هفته تمام طول می‌کشد و یکشنبه بعد با یک نمایش آتش‌بازی تماشایی به پایان می‌رسد.

نمایشگاه آوریل سویل اسپانیا

شهر سویا با دیدن هزاران دختر محلی که لباس‌های رنگارنگ و خیره‌کننده فلامنکو به تن دارند زنده می‌شود. در واقع، مردم از سراسر اندلس، اسپانیا و مناطق دورتر هر سال می‌آیند تا شاهد و بخشی از این سنت فراموش‌نشدنی اسپانیایی باشند.

مناسبت‌های مقدس عید پاک در سرتاسر اندلس جشن گرفته می‌شود و برای بسیاری از شهرها و روستاها با تعداد زیادی از جمعیت محلی که در آماده‌سازی شناورهای بزرگ مذهبی شرکت دارند، نقطه برجسته سال است.

9.جشنواره تامبورادا

تامبورادا یکی از پر سر و صداترین و بهترین جشنواره‌های اسپانیا است که هر سال در روزهای 19 و 20 ژانویه در سن سباستین برگزار می‌شود.

صدها تن از نوازندگان، در خیابان‌ها رژه می‌روند و سر و صدا می‌کنند. این مهمانی خیابانی معروف حدود نیمه‌شب 19 ژانویه شروع می‌شود و یکی از مورد انتظارترین فستیوال‌هایی است که در طول سال در کشور باسک برگزار می‌شود.

10. جشنواره سنت جیمز از سانتیاگو د کامپوستلا

جشنواره سنت جیمز یکی از بزرگ‌ترین و بهترین جشنواره‌های اسپانیا است که هر ساله در سانتیاگو د کامپوستلا برای گرامی‌داشت سنت جیمز، قدیس حامی اسپانیا برگزار می‌شود. این جشنواره‌ها از 24 تا 25 ژوئیه ادامه دارد و یک تعطیلات عمومی در اسپانیا است.

در طول جشنواره شهر مملو از گردشگرانی است که از سراسر جهان برای جشن گرفتن این عید، سفر می‌کنند. رویداد اصلی این جشنواره، راهپیمایی سنتی سنت جیمز است، یک راهپیمایی رسمی که شامل حمل مجسمه سانتیاگو در خیابان‌های شهر در دریایی از زائران و اجراکنندگان می‌شود.

سایر جشن‌ها شامل خدمات مذهبی، رقص‌های سنتی، بازارهای خیابانی، نمایش‌ها، کارگاه‌ها و کنسرت‌ها در سراسر شهر است.

جشن سنت جیمز قرن‌هاست که در سانتیاگو د کامپوستلا جشن گرفته می‌شود. اعتقاد بر این است که قدمت این سنت به سال 865 میلادی باز می‌گردد.

جشن سنت جیمز یک رویداد باورنکردنی برای تجربه‌ای شگفت‌انگیز و راهی عالی برای یادگیری فرهنگ و تاریخ اسپانیا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *