مجله گردشگری کاریز

مشهورترین موزه‌های اسپانیا

مشهورترین موزه‌های اسپانیا

مشهورترین موزه‌های اسپانیا را با این مطلب از کاریز کشف کنید. اسپانیا کشوری با سواحل آفتابی، شراب‌های معروف و رقص‌های هیجان‌انگیز است. همچنین این کشور دارای میراث فرهنگی غنی و موزه‌های معروف بسیاری است.

ممکن است فکر کنید که در تور اسپانیا باید چه کنید یا با چه چیزهایی مواجه می‌شوید. دیدن یک موزه در اسپانیا پس از بازدید از همه مکان‌های توریستی سرگرم‌کننده باشد. اما از کجا شروع کنیم؟ موزه‌های زیادی در اسپانیا وجود دارد، این کشور بسیار بزرگ است و شامل هنرمندان مشهور اسپانیایی زیادی می‌شود. به همین دلیل ما فهرستی از مشهورترین موزه‌های اسپانیا تهیه کرده ایم. تا انتهای این مطلب با کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره موزه‌های مشهور اسپانیا بدانید، به شما بگوییم.

1. موزه پرادو، مادرید

یکی از مشهورترین موزه‌های اسپانیا، موزه پرادو در مادرید است. ساختمان این موزه، نمونه باشکوهی از نئوکلاسیک سخت را به نمایش می‌گذارد که همگی در محدوده پارکی ساخته شده در قرن شانزدهم است. بخش بزرگی از نمایشگاه‌ها شامل نقاشی‌هایی است که توسط خانواده سلطنتی اسپانیا اهدا شده‌اند و گنجینه اصلی آن مجموعه عظیمی از نقاشی‌های هنرمندان مشهور اسپانیایی است.

آثار ولاسکز، ال گرکو و گویا به طور گسترده در این موزه نمایش داده شده است. مجموعه نقاشی‌های تیتیان، هیرونیموس بوش و روبنس نیز در این موزه چشمگیر است.علاوه بر این‌ها، مجموعه‌ای از مجسمه‌ها و آثار هنری کاربردی را نیز در پرادو خواهید دید.

2. موزه تئاتر دالی، فیگرس

یکی دیگر از مشهورترین موزه‌های اسپانیا، موزه تئاتر دالی در فیگرس است.درواقع شما این موزه را در زادگاه هنرمند فیگرس، کاتالونیا (86 مایلی شمال بارسلونا) خواهید یافت. موزه تئاتر در ساختمان تئاتر واقع شده است. افتتاح آن در زمان حیات سالوادور در سال 1974 اتفاق افتاد. این هنرمند تقریباً تمام آثار خود را به زادگاهش وقف کرد؛ بنابراین این موزه دارای مهم‌ترین مجموعه نقاشی، طراحی و مجسمه‌های دالی است. همچنین می‌توانید از آپارتمان‌های این هنرمند نیز در این موزه دیدن کنید.

3. موزه Thyssen-Bornemisza، مادرید

موزه Thyssen-Bornemisza را به عنوان یکی دیگر از مشهورترین موزه‌های اسپانیا، در Palacio de Villahermosa می‌توانید ببینید(یک ساختمان بزرگ و عمارت سابق دوک‌های Villahermosa). این موزه، یکی از موزه‌های اصلی مادرید است که بخشی از “مثلث طلایی هنر” به شمار می‌رود. مرکز هنری ملکه سوفیا (موزه رینا سوفیا) و موزه پرادو نیز در این لیست قرار دارند. هر سه جاذبه با 5 دقیقه پیاده‌روی قابل دسترس هستند.

خوب است بدانید که تا سال 1993، گالری هنری Thyssen-Bornemisza گسترده‌ترین مجموعه خصوصی در کل جهان بود. امروزه نیز بخشی از یک موزه دولتی در مقیاس جهانی است. ارزش تقریبی مجموعه موزه 700 میلیون یورو است.

4. مرکز هنری ملکه صوفیه، مادرید

از جمله اهداف اصلی موزه رینا سوفیا، نمایش آثار هنری آوانگارد و ترویج هنر معاصر اسپانیا در سراسر جهان است. شایان ذکر است که این موزه نیز به عنوان یکی از مشهورترین موزه‌های اسپانیا، شناخته می‌شود.

گرنیکای معروف پیکاسو که در سال 1992 از Cason del Buen Retiro به موزه آورده شد، با آثار معروف دالی، میرو، خوان گریسا، پابلو گارگانو، چیلیدا و تاپیس رقابت می‌کند. نمایشگاه‌های موقت متعدد موزه، افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند که می‌خواهند در مورد آخرین روندهای هنر بیاموزند.

مرکز هنر علاوه بر موزه، شامل یک سالن کنسرت، یک کتابخانه و رستوران شیک «آرولا مادرید» می‌شود که توسط سرآشپز معروف سرجی آرولا افتتاح شده است.

دو طبقه از موزه را نقاشی‌های هنرمندان مشهور آوانگارد اسپانیایی اشغال کرده‌اند: خوان میرو، پابلو پیکاسو، خوان گریسا و سالوادور دالی. دیگر استادان معاصر قلم‌مو، از جمله ادواردو سیلیدا و آنتونیو تاپیس نیز در این موزه حضور دارند. با این حال، توجه کنید که مشهورترین نمایشگاه موزه ملی بدون شک تابلوی “گرنیکا” اثر پابلو پیکاسو است.

5. شهر علوم و هنر

شهر علوم و هنر اسپانیا

شهر علوم و هنر، این یک منطقه فرهنگی و معماری شناخته شده در والنسیا است (در محل سابق باغ گیاه‌شناسی والنسیا). معمار مشهور جهانی سانتیاگو کالاتراوا این مجموعه را طراحی کرد که اکنون شامل یک خانه اپرا، یک افلاک نما، یک پارک اقیانوس‌شناسی و یک موزه علم است. شهر هنرها و علوم شیک، مدرن و حتی آینده‌نگر به نظر می‌رسد و معماری آن زرق و برق‌دار است! همچنین دسترسی به مرکز شهر والنسیا و ساحل از این مکان بسیار آسان است.

6. موزه گوگنهایم در بیلبائو

موزه گوگنهایم در بیلبائو یکی دیگر از مشهورترین موزه‌های اسپانیا به شمار می‌رود که ساختمان آوانگارد آن به دلیل هندسه چالش برانگیزش قابل‌توجه است (این ساختمان زوایای مستقیم را حذف کرده و غیرقابل تصورترین اشکال را به هم متصل می‌کند). تمام سطوح سازه به آرامی منحنی می‌شوند و فرم‌های پلاستیکی داخل ساختمان از یکی به دیگری جریان می‌یابد.

گفته می‌شود که نمایشگاه اصلی موزه گوگنهایم، خود ساختمان با طرح‌های کاملاً غیرقابل تصورش است. هر ساله بیش از یک میلیون نفر از این موزه مشهور جهان بازدید می‌کنند و رویدادهای بسیاری را برای همه بازدیدکنندگانی که مایل به گسترش دانش خود از هنر هستند، ارائه می‌دهد.

7. موزه پیکاسو، بارسلون

پیکاسو در شهر بارسلونا، الهامات خلاقانه‌ای را یافت که راه را به دنیای هنر معاصر باز کرد. موزه پیکاسو نیز به عنوان یکی از مشهورترین موزه‌های اسپانیا، در پایان قرن نوزدهم برای نمایش یافته های باستان‌شناسی، قوم نگاری، تزئینی و سکه‌شناسی تاسیس شد.

Picasso Museum, Barcelona

این نمایشگاه دائمی یک نمای کلی از تاریخ اسپانیا از دوران پیش از تاریخ تا قرن 19 ارائه می‌دهد. مجموعه موزه شامل تابوت‌ها و مومیایی‌های مصری، هنر تزیینی اسپانیایی-رومی و مبلمان و سرامیک‌های عربی و مودجار است. یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های آن مجسمه نیم‌تنه ایبری “بانوی الچه” پیکاسو است.

8. موزه سفاردیک، تولدو

این موزه را در تولدو، در ساختمان تاریخی کنیسه ال ترانسیتو خواهید یافت. شایان ذکر است که این موزه نیز به عنوان یکی دیگر از مشهورترین موزه‌های اسپانیا، شناخته می‌شود. شرح آن در مورد تاریخ یهودیان در اسپانیا است. بازدیدکنندگان با تاریخ یهودیان اسپانیا از دوران روم تا اخراج آنها توسط پادشاهان کاتولیک آشنا می‌شوند. این موزه گنجینه‌های تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. این گنجینه‌ها شامل اشیاء تمدن بین النهرین، سکه‌ها، قراردادهای ازدواج، ظروف کلیسا، نقشه‌ها، یافته های باستان‌شناسی مربوط به مقبره‌های باستانی، مدل‌های آموزشی و موارد دیگر است.

9. موزه سورولا، مادرید

آیا می‌دانستید که خواکین سورولا “استاد نور” نامیده می‌شود؟ هنگام بازدید از خانه-موزه این هنرمند در مادرید، آثار او را کشف خواهید کرد و خواهید فهمید که چرا او این نام را به دست آورده است. بازدید از این موزه به شما کمک می‌کند تا مراحل تکامل هنر خلاقانه خواکین سورولا را بهتر درک کنید. دوره‌های مختلف زندگی هنری استاد را خواهید دید که از نظر سبک و موضوع متنوع است. به ویژه، آثار او منعکس‌کننده نقد اجتماعی، پرتره‌های خانوادگی، نقاشی‌های زندگی روزمره و خودنگاره هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *