مجله گردشگری کاریز

بهترین موزه‌های ژاپن که باید ببینید

بهترین موزه‌های ژاپن

بهترین موزه‌های ژاپن را با این مطلب از کاریز بشناسید. ژاپن کشوری پر از موزه است. برای آشنایی با تاریخ، هنر یا فرهنگ ژاپن تنها کافی است به موزه‌های ژاپن مراجعه کنید. صدها موزه و گالری عالی در این کشور وجود دارد که می‌توانید در تور ژاپن از آن ها بازدید کنید. همیشه چیزهای جدیدی در موزه‌های هنری بی‌عیب و نقص ژاپن به نمایش گذاشته می‌شود که شما را هیجان زده خواهد کرد.

ما ده مورد از بهترین موزه‌های ژاپن را از توکیو تا کاگوشیما انتخاب کرده‌ایم؛ بنابراین تا انتهای این مقاله با کاریز همراه باشی تا هر آنچه که باید درباره بهترین موزه‌های ژاپن بدانید به شما بگوییم.

1. موزه یادبود صلح هیروشیما

یکی از بهترین موزه‌های ژاپن موزه یادبود صلح هیروشیما است. این موزه همراه با گنبد بمب اتمی، برای آشنایی و یادگیری موارد مرتبط با بمباران اتمی است. تنها چهار سال پس از بمباران اتمی، ابزارآلات مربوط به آسیب و رنج ناشی از بمب اتمی از سال 1949 به نمایش گذاشته شد.

سپس در سال 1955، موزه یادبود صلح هیروشیما افتتاح شد. این موزه شرایط زمان بمباران از جمله توضیحات ساختار و قدرت تخریب بمب اتمی، توضیحات رادیواکتیویته، پرتوهای حرارتی، انفجار و خسارات ناشی از آتش‌سوزی و همچنین نمایشگاه وسایل قربانیان (شامل شواهد ارزشمندی مانند جعبه ناهار سوخته، یونیفرم سوخته، پله‌های سنگی که با سایه‌های شخص ایجاد شده توسط پرتوهای گرما مو آثاری از باران سیاه) را به نمایش می‌گذارد.

موزه هیروشیما

به بازدیدکنندگان اجازه داده می‌شود تا کاشی‌های سقف آسیب دیده با اشعه حرارتی نمایش داده شده را که در اثر گرمای عظیم ذوب شده و به شکل حبابی درآمده‌اند، لمس کنند.

ویدئوهای بیش از 300 قربانی که از تجربیات خود صحبت می‌کنند را می توان در هر زمان در این موزه مشاهده کرد. علاوه بر این، راهنمای صوتی به 17 زبان و جزوات به 9 زبان موجود است. نمایشگاهی از “تاریخ هیروشیما در پرتو بمباران اتمی” در ساختمان شرقی این موزه به نمایش گذاشته شده که در آن حقایق تاریخی هیروشیما از دوران قبل و بعد از بمباران معرفی می‌شود. وسایل و تصاویر قربانیان و فروشگاه موزه در ساختمان اصلی به نمایش گذاشته شده اند.

2. موزه فضای باز هاکون

در موزه فضای باز هاکون به عنوان یکی از بهترین موزه‌های ژاپن (یک موزه هنر در فضای باز که دارای سایت وسیعی به وسعت تقریباً 70000 متر مربع است)، می‌توانید از بازدید مجسمه‌های هنری مور، مارتا پان و دیگر مجسمه‌های مشهور ژاپن لذت ببرید.

این پارک که اولین موزه هنر در فضای باز ژاپن است، در سال 1969 با هدف محبوبیت بیشتر هنر مجسمه‌سازی در این کشور افتتاح شد. تقریباً 120 شاهکار مجسمه‌سازی در سراسر این پارک عظیم مجسمه‌سازی به نمایش گذاشته شده است.

موزه فضای باز هاکون ژاپن

در حین تماشای کوه‌های هاکون می توان از این آثار هنری لذت برد. قدم زدن آرام در میان طبیعت و لذت بردن از مجسمه‌های معروف از نزدیک یک هیجان واقعی است که منحصر به موزه هنر در فضای باز است. همچنین مجسمه‌های بازی وجود دارد که کودکان می‌توانند آنها را لمس کنند و با آنها سرگرم شوند.

3. موزه ادو توکیو

موزه ادو ترکیه نیز به عنوان یکی دیگر از بهترین موزه‌های ژاپن، به نمایش چشم‌انداز مردم عادی که در دوره ادو در قلعه زندگی می‌کردند، می‌پردازد. در مجموع 7 طبقه و 1 طبقه زیر زمین در موزه وجود دارد که دارای نمایشگاه‌های دائمی و اتاق‌های نمایشگاه موقت و رویدادها و نمایشگاه‌های ویژه است که 5 بار در سال برگزار می‌شود.

یک اتاق نمایشگاهی وجود دارد که بر اساس “منطقه ادو” و “منطقه توکیو” تقسیم‌بندی شده است. در «منطقه ادو»، مدل‌هایی از ukiyo-e (چاپ‌های چوبی) و senryoubako (جعبه‌های چوبی) و همچنین نمونه‌هایی از محله‌های زندگی مردم در دوره ادو را خواهید دید. شما می‌توانید با انبوهی از مدل‌ها و نمایشگاه‌ها بینش زیادی در مورد زندگی شهروندان در دوره Edo به دست آورید.

موزه ادو توکیو ژاپن

نه‌تنها این فرصت را دارید که به طور انحصاری در مورد دوره ادو بیاموزید، بلکه می‌توانید پس از انتقال از ادو به توکیو، در مورد توکیو نیز بیاموزید. از طریق عکس‌ها و نمایشگاه‌ها، می‌توانید با رویدادهایی در تاریخ ژاپن آشنا شوید که در تغییر مسیر تاریخ ژاپن مهم بودند. چنین رویدادهایی شامل حملات آتش توکیو، بازسازی میجی و روشنگری فرهنگی است.

در موزه، یک سالن ویدئو نیز وجود دارد که می‌توانید ویدیوها را برای غنی‌سازی دانش خود مشاهده کنید. همچنین کتابخانه‌ای در این موزه وجود دارد که می‌توانید اسناد مربوط به تاریخ ادو را در آن مطالعه کنید. بیش از 140000 کتاب گرانبها به توکیو و ادو اختصاص داده شده و از این مجموعه، شما مجاز به کپی کردن 1 کتاب برای اهداف تحقیقاتی شخصی هستید.

4. موزه گیبلی

انیمیشن‌های گیبلی در خارج از کشور معروف شده‌اند، اما فیلم‌هایی مانند «همسایه من توتورو»، «قلعه در آسمان» و «روح دور» با فیلم‌هایی که در کشورهایی مانند ایتالیا، فرانسه و آمریکا به نمایش درآمده‌اند، به‌ویژه شناخته شده و بسیار محبوب هستند.

موزه گیبلی ژاپن

این فیلم‌ها قلب هواداران را در سراسر جهان به دست آورده‌اند، نه فقط در ژاپن. در موزه هنر گیبلی موری، بازدیدکنندگان می‌توانند در وهله اول اصول انیمیشن‌سازی و همچنین درباره چشم‌انداز تولید گیبلی بیاموزند؛ علاوه بر این نمایشگاه‌هایی مانند استوری‌بردهای متوالی انیمیشن را نیز در این موزه مشاهده کنند.

در این موزه نمایشگاه‌های زیادی برای کودکان کوچک نیز وجود دارد که می‌توانند از آنها لذت ببرند. به عنوان مثال، یک مدل از اتوبوس Neko وجود دارد که در “همسایه من توتورو” ظاهر می‌شود که از مواد نرم ساخته شده و حتی کودکان می‌توانند داخل آن بنشینند.

5. موزه صنعت و فناوری تویوتا

موزه یادبود صنعت و فناوری تویوتا نیز به عنوان یکی از بهترین موزه‌های ژاپن، شناخته می‌شود. درواقع کارخانه تویوتا که در عصر تایشو راه‌اندازی شد، به عنوان مکانی برای استفاده به عنوان موزه برای میراث ارزشمند صنعتی اهدا شد. 4 غرفه در این موزه وجود دارد: غرفه ماشین‌آلات نساجی، غرفه اتومبیل، تکنو لند و ساختمان گروه تویوتا.

خود ساختمان‌های آجر قرمز به عنوان سازه‌های ارزشمند حفظ شده اند. در لابی موزه یک ماشین بافندگی دایره‌ای وجود دارد که توسط ساکیچی تویودا، پدر کیچیرو تویودا که تویوتا را قبل از تبدیل شدن به یک خودروساز تأسیس کرده بود، ساخته شده بود.

این دستگاه بافندگی برای نمایش مهارت فنی ژاپنی‌ها در زمانی ساخته شد که ملت هنوز به فناوری غربی وابسته بودند و به نمادی از موزه تبدیل شده است. همچنین، این موزه به دلیل مشارکت در مدرن‌سازی ژاپن به عنوان میراث مدرنیزاسیون صنعتی شناخته شده است.

موزه صنعت و فناوری تویوتا ژاپن

موزه خودرو تویوتا مکانی است که می‌توانید از طریق آن، خودروهای واقعی با تاریخچه خودرو از توسعه خودروهای گازسوز اواخر قرن نوزدهم تا قرن بیستم آشنا شوید. در طبقه دوم، اتومبیل‌های غربی به نمایش گذاشته شده، در حالی که در طبقه سوم، اتومبیل‌های ژاپنی در مجموع 120 نمونه وجود دارد که می‌توانید از نزدیک مشاهده کنید.

6. موزه نزو

موزه نزو در پشت خیابانی واقع شده که همه فروشگاه‌های با برند بالا مانند کارتیه و کلوئه را در خود جای داده است. این موزه نیز یکی دیگر از بهترین موزه‌های ژاپن است.

موزه نزو ژاپن

یک شرکت مستقیم طولانی ردور که یادآور جنگل بامبو است شما را به موزه می‌برد و در آنجا فضایی آرام و ملایم را تجربه خواهید کرد. این موزه یک گالری هنری شهری است که در آن می‌توانید از هنر قدیمی آسیایی در حین استراحت لذت ببرید.

7. موزه صلح چیران برای خلبانان کامیکازه

مقالات و اسناد مربوط به خلبانان کامیکازه ارتش امپراتوری در این موزه به نمایش گذاشته شده است. این خلبانان با پرواز هواپیماهای بمب دار خود به کشتی‌های دشمن در درگیری‌هایی مانند نبرد اوکیناوا در طول جنگ جهانی دوم که هرگز در تاریخ بشر دیده نشده بود، حمله کردند. از آنجایی که چیران پایگاه پرتاب بود، دارایی‌ها، سوابق و ظاهر خلبانان کامیکازه کشته شده آن روزها به جامانده و درخواست صلح پایدار ایجاد شد.

موزه صلح چیران برای خلبانان کامیکازه

در داخل این نمایشگاه، معرفی چند تن از خانواده‌های خلبانان و داستان‌های آنها، نامه‌های واقعی به خانواده‌ها و موارد دیگر به نمایش گذاشته شده است. هواپیماهای جنگنده آن روزها و بقایای هواپیماهای به دست آمده از اقیانوس نیز به نمایش گذاشته شده پ تا میدان نبرد رقت‌بار آن زمان را بتوان دید. همچنین پادگانی که خلبانان کامیکازه در آن اسکان داده شده بودند نیز بازسازی شده و به نمایش گذاشته شده است. در این موزه، راهنماهای صوتی به زبان‌های انگلیسی، چینی و کره‌ای را می توان اجاره کرد تا بازدیدکنندگان بتوانند با جزئیات درباره داستان خلبانان و هواپیماهایشان اطلاعات کسب کنند.

8. موزه ملی توکیو

پارک Ueno به عنوان یکی از بهترین موزه‌های ژاپن، مکانی برای استراحت بسیاری از مردم است که در آن می‌توانند روی نیمکت‌ها در حین تماشای فواره‌ها صحبت کنند. این موزه در فصل بهار از شکوفه‌های درختان گیلاس پوشیده شده، در حالی که قایق‌ها در برکه حرکت می‌کنند.

در داخل پارک، بسیاری از امکانات مهم وجود دارد. ملی توکیو، همراه با یک تئاتر، یک موزه هنر، یک باغ وحش و یک موزه علم، دارای مجموعه‌ای از دارایی‌های فرهنگی است که بیش از 110000 نمایشگاه در یک منطقه بزرگ شامل می‌شود. از زمان راه‌اندازی این موزه، به عنوان اولین موزه ملی ژاپن در سال 1872، موزه UNEO دارایی‌های فرهنگی آسیایی را که عمدتاً در ژاپن متمرکز بوده، حفظ و به نمایش گذاشته است.

موزه ملی توکیو ژاپن

در طبقه اول این موزه، نمایشگاه‌هایی بر اساس ژانر از آثار هنری زیبا از جمله مجسمه، فلزکاری، ظروف لاکی، سفال و شمشیر وجود دارد. در طبقه دوم، ظروف سفالی مربوط به قبل از میلاد مسیح، مجموعه‌ای از نمایشگاه‌هایی مانند مجسمه‌های هانیوا، هنر بودایی دوران آسوکا وجود دارد. در نارا، فرهنگ دربار امپراتوری دوران هیان، بودیسم و ادبیات ذن در عصر سامورایی‌ها، زره‌های دوران کشورهای متخاصم و ابزار مراسم چای دیده می‌شد.

علاوه بر این، در گالری گنجینه‌های هوریو جی، دارایی‌های ارزشمند متعددی به‌عنوان مجموعه‌ای از هنر باستانی قرن هفتم و هشتم به نمایش گذاشته شده که از سایت میراث جهانی معبد هوریو جی در نارا و سپس به خاندان امپراتوری وقف شده بود؛ بنابراین اینها نمایشگاه‌هایی هستند که علاقه مندان به هنر باستانی نمی‌توانند آنها را از دست بدهند.

همچنین در گالری آسیایی که در سال 2013 ساخته شد، آثار هنری، صنایع‌دستی و باستان‌شناسی از مکان‌هایی مانند چین، شبه جزیره کره، آسیای جنوب شرقی، هند و مصر به نمایش گذاشته شده است. یک روز برای دیدن همه‌چیز در این موزه کافی نیست. با این حال، حتی اگر از طرفداران هنر ژاپنی نیستید، بازدید از این موزه، دانش شما را در مورد ژاپن بیش از هر زمان دیگری عمیق می‌کند.

9. موزه هنر آداچی

موزه هنر آداچی برای اولین بار در سال 1970 تحت نظارت تاجر خودساخته زنکو آداچی که در این منطقه متولد شده بود افتتاح شد و امروزه به عنوان یکی از بهترین موزه‌های ژاپن شناخته می‌شود. ویژگی اصلی این موزه این است که آثار اصلی استاد نقاشی ژاپنی، تایکان یوکویاما، بخش بزرگی از نمایشگاه را تشکیل می‌دهد که می توان آن را موزه هنر تایکان نامید.

موزه هنر آداچی

120 اثر معروف او از جمله “برگ‌های پاییزی” و “کوه پس از دوش” در موزه موجود است که کمیت و کیفیت بسیار زیادی را ارائه می‌دهد. همچنین، نقاشی‌های کودکان، سفال، مجسمه‌های چوبی و آثار دیگر هنرمندان مشهور معاصر ژاپنی در این موزه وجود دارد.

10. موزه دایناسورهای استانی فوکویی

استان فوکوی اکثر فسیل‌های دایناسورهای کاوش شده در ژاپن را تشکیل می‌دهد و به دلیل این که منطقه‌ای در خط مقدم تحقیقات دایناسورها در ژاپن به شمار می‌رود، مشهور است. در شهر کاتسویاما، موزه دایناسورهای استانی فوکویی وجود دارد که بزرگترین موزه کشور برای ویژگی‌های زمین‌شناسی و باستان‌شناسی است.

موزه دایناسورهای استانی فوکویی

نمایشگرهایی که روی دایناسورها تمرکز می‌کنند به اندازه کافی برای دیدن سرگرم‌کننده هستند و به دلیل درک آسان و لذت بردن کودکان و بزرگسالان از آنها شهرت خوبی به دست آورده‌اند. از زمان افتتاح آن در سال 2000، سالانه بیش از 700000 بازدیدکننده به این موزه می‌آیند. این موزه به یک نقطه توریستی محبوب تبدیل شده که نماینده استان فوکویی است و به آن پادشاهی دایناسورها می‌گویند.

منطقه نمایشگاه به مناطق جهان دایناسور، علوم زمین و تاریخ حیات تقسیم شده است. در موزه دایناسورهای استانی فوکوی که در سال 2014 افتتاح شد، جذابیت تجربه حفاری برای فسیل‌ها نیز وجود دارد. در این حفاری‌های دایناسورها، می‌توانید لایه‌های زمین و ردپاهای فسیل شده را از نزدیک مشاهده کرده و حتی در حفاری فسیل‌ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *