مجله گردشگری کاریز

همه‌چیز درباره پارک‌های مشهور مادرید

پارک‌های مشهور مادرید را با مطالعه این مطلب از کاریز کشف کنید. وقتی به تور مادرید و سفر به شهرهای بزرگی مانند آن فکر می‌کنید، احتمالاً طبیعت اولین چیزی نیست که به ذهنتان خطور می‌کند. اما پارک‌های مادرید یکی از بهترین بخش‌های این کشور اسپانیایی به شمار می‌روند.

چه عاشق تمام عیار طبیعت یا تنها به دنبال مکانی ساکت‌تر باشید، پارک‌های مشهور مادرید نام شما را صدا می‌زنند! مادرید دارای پارک‌های شگفت‌انگیز بسیاری است که در این مقاله مشهورترین آن‌ها را معرفی کرده‌ایم. تا انتهای این مطلب با کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره پارک‌های مشهور مادرید بدانید، به شما بگوییم.

1. پارک رتیرو

یکی از پارک‌های مشهور مادرید، پارک رتیرو است که در ابتدا یک پاتوق سلطنتی و صحنه نمایش‌های باغ و کنسرت بود. امروزه این پارک، به خاطر مسیرهای سنگفرش گسترده، قصر کریستال درخشان، فواره‌های سنگی بی‌نظیر، دریاچه‌ی عظیم دست‌ساز با قایق‌های پارویی قابل اجاره، مشهور است. حتی می‌توانید فرهنگ اسپانیا را در پارک رتیرو تجربه کنید: در تابستان، این پارک کنسرت‌های رایگان و نمایشگاه‌های روباز از هنرمندان سراسر جهان برگزار می‌کند.

اگرچه رتیرو این روزها قطعاً یک مکان گردشگری مهم است، اما هیچ چیز نمی‌تواند از زیبایی طبیعی باورنکردنی آن بکاهد. شما می‌توانید برای دویدن، دوچرخه‌سواری یا به سادگی قدم زدن و تحسین طبیعت به این پارک بروید.

قایق‌های پارویی کوچک روی دریاچه پارک رتیرو مادرید با بنای یادبودی که در پس زمینه آن خواهید دید، رتیرو را به مکان مناسبی برای استراحت پس از چند ساعت پیاده‌روی تبدیل کرده است.

2. باغ گیاه‌شناسی سلطنتی

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی مادرید

در سال 1774، شاه کارلوس سوم تصمیم گرفت که باید چند باغ گیاه‌شناسی داشته باشد. او به فرانچسکو ساباتینی، معمار ایتالیایی که Puerta de Alcalá و بخش‌هایی از کاخ سلطنتی را طراحی کرد، مأموریت داد تا آنها را طراحی کند. این پارک‌ها تا به امروز پابرجا هستند و یک جواهر پنهان واقعی در میان بسیاری از پارک‌های مشهور مادرید به شمار می‌روند.

این باغ ها دارای سه گلخانه مختلف، هر کدام با آب و هوای متفاوت و بیش از 30000 گونه گیاهی هستند. آنها به راحتی در نزدیکی موزه پرادو قرار دارند که این سه باغ را به مکانی عالی برای استراحت و هوای تازه بعد از کاوش در موزه تبدیل می‌کند.

3. پارک کازا د کامپو

کازا د کامپو بزرگترین یکی از پارک‌های مشهور مادرید است. این پارک حدوداً پنج برابر پارک مرکزی در شهر نیویورک وسعت دارد. کازا د کامپو با بیش از 1700 هکتار (4200 هکتار) زمین، مملو از فعالیت‌های آرامش‌بخش و فرصت‌های تفریحی است. در هر آخر هفته، خانواده‌های محلی به این پارک می‌روند تا ساعاتی با کیفیت را با هم بگذرانند. پارک کازا د کامپو یک مکان عالی برای پیک نیک، دوچرخه‌سواری و قدم زدن به خصوص زمانی که برگ‌ها در پاییز شروع به تغییر رنگ می‌کنند، به شمار می‌رود.

کازا د کامپو همچنین خانه باغ وحش و آکواریوم مادرید و همچنین یک پارک تفریحی کامل است. شما می‌توانید تمام روز را در این پارک بگذرانید و خسته نشوید!

4. پارک دل اوست

یکی از منحصربه‌فردترین پارک‌های مشهور مادرید و یک جواهر پنهان واقعی در این شهر، پارک دل اوست با انواع درختان همیشه سبز است که معمولاً در شمال اروپا یافت می‌شوند. با این حال، این پارک ادعای دیگری نیز برای شهرت دارد: یک باغ گل رز زیبا که هر بهار یک صحنه گل رز رنگارنگ را به نمایش می‌گذارد.

پارک دل اوست مادرید

قدم زدن در پارک زمانی که همه گل‌های رز زیبا شکوفه داده اند راهی عالی برای گذراندن یک بعد از ظهر زیبا است. درست خارج از لبه جنوبی پارک نیز گنج عجیبی پیدا خواهید کرد: معبد مصر باستان. این مکان عالی برای توقف و تماشای غروب خورشید پس از لذت بردن از قدم زدن در باغ گل رز بسیار مناسب است!

5. کامپو دل مورو

“محور مور” (همانطور که نام کامپو دل مورو به معنای واقعی کلمه ترجمه می‌شود) به تلاش مورها در قرن دوازدهم برای بازپس‌گیری مادرید اشاره دارد. این پارک یکی از جالب‌ترین داستان‌های تمام پارک‌های مادرید را دارد!

همانطور که داستان پیش می‌رود، در طول این لشکرکشی برای فتح آنچه در آن زمان آلکازار سلطنتی مادرید (در محل کاخ سلطنتی امروزی) نامیده می‌شد، یک رهبر مور و سربازانش یک شبه در این فضای سبز اردو زدند و نام آن را کامپو دل مورو گذاشتند. امروزه این کاخ در ضلع غربی کاخ قرار دارد و مکانی دوست داشتنی برای بازدید است. پارک کامپو دل مورو دارای طراحی کلاسیک است و به شما این حس را می‌دهد که به یک املاک حومه‌ای مجلل انگلیسی منتقل شده‌اید.

6. باغ شاهزاده آنگلونا

باغ شاهزاده آنگلونا، باغی با دیوارهای زیبا در قلب مادرید، دریچه‌ای به زمان‌های بسیار قدیم در اسپانیا است. این باغ نیز به عنوان یکی از پارک‌های مشهور مادرید شناخته می‌شود. باغ شاهزاده آنگلونا یکی از تاریخی ترین پارک‌های مادرید است. که به کاخ مجاور تعلق داشت و طرح و نقشه اصلی خود را تا به امروز حفظ کرده است. این گوشه آرام از مادرید مکان مناسبی برای خارج شدن از هیاهوی این شهر پرتکاپو است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *