مجله گردشگری کاریز

بهترین شهربازی‌های ژاپن

بهترین شهربازی‌های ژاپن

بهترین شهربازی‌های ژاپن را با مطالعه این مطلب از مجله گردشگری کاریز کشف کنید. پارک‌های موضوعی و پارک‌های تفریحی، یکی از پربازدیدترین مکان‌ها در ژاپن به شمار می‌روند! تعداد زیادی پارک در این کشور مانند توکیو دیزنی ریزورت و یونیورسال استودیوز  وجود دارد که جاذبه‌های عالی و همچنین خدمات محدود و منحصر به فردی را ارائه می‌دهند. فرقی نمی‌کند به سواری‌های هیجان‌انگیز و تولید بی‌وقفه آدرنالین علاقه‌مند باشید یا تجربه‌های تاریخی، شما می‌توانید شهربازی‌های متنوعی را در ژاپن پیدا کنید. تا انتهای این مطلب با کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره بهترین شهربازی‌های ژاپن بدانید، به شما بگوییم.

1. توکیو دیزنی لند

توکیو دیزنی لند

توکیو دیزنی لند (東京ディズニーランド) یکی از بهترین شهربازی‌های ژاپن است که در سال 1983 توسط والت دیزنی Imagineering تاسیس شد. این شهربازی تاکنون میزبان بیش از 170 میلیون بازدید کننده بوده است که همین موضوع آن را به سومین پارک موضوعی پربازدید در کل جهان تبدیل می‌کند.

این پارک از 7 منطقه در حوزه‌های مختلف با جاذبه‌ها، نمایش‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌ها تشکیل شده است. پارک توکیو دیزلی لند اغلب به عنوان “پادشاه جادویی” توصیف می‌شود که در آن بازدیدکنندگان احساس می‌کنند در یک دنیای افسانه‌ای حضور دارند.

2. توکیو دیزنی سی

دومین پارک موضوعی دیزنی و یکی دیگر از بهترین شهربازی‌های ژاپن، توکیو دیزنی سی (東京ディズニーシー) است که در سال 2001 افتتاح شد. این پارک درست در کنار دیزنی لند توکیو به عنوان بخشی از توکیو دیزنی واقع شده است. پارک توکیو دیزنی سی از داستان‌ها و افسانه‌های اقیانوس الهام گرفته شده و دارای 7 منطقه با موضوع آب مانند بندر، تالاب، اسکله، دلتا و غیره است.

پارک توکیو دیزنی سی با ایده‌ای ساخته شد تا بزرگسالان و زوج‌های بیشتری را جذب کند در حالی که هدف اصلی توکیو دیزنی لند نسل جوان و خانواده‌ها است. این پارک چندین غذاخوری فانتزی دارد و مهمانان می‌توانند از نوشیدنی های الکلی و همچنین نورهای عاشقانه در شب لذت ببرند. پارک توکیو دیزنی سی همراه با پارک توکیو دیزنی لند، کالاهای رسمی محدودی را در مغازه‌ها ارائه می‌دهد و خرید از این پارک‌ها یکی از فعالیت‌های برتر در آن ها به شمار می‌رود.

3. یونیورسال استودیوز ژاپن

یونیورسال استودیوز ژاپن

یونیورسال استودیوز ژاپن یا USJ (ユニバーサルスタジオジャパン) یکی از چهار پارک موضوعی یونیورسال استودیو در جهان و یکی از بهترین شهربازی‌های ژاپن به شمار می‌رود. این پارک که در سال 2001 افتتاح شد در اسکله شهر اوزاکا، دومین شهر بزرگ ژاپن واقع شده است. پارک یونیورسال استودیوز ژاپن دارای جاذبه‌های متعددی است که مضمون آن‌ها فیلم‌های معروفی مانند هری پاتر، مینیون‌ها، آرواره‌ها، مرد عنکبوتی، پارک ژوراسیک و همچنین نمایش‌های اجرای زنده پویا است.

این پارک هر ساله از حدود 8 میلیون بازدید کننده میزبانی می‌کند و چهارمین پارک موضوعی پربازدید در جهان است. لازم به ذکر است که کالاهای شخصیتی که در فروشگاه‌های رسمی پارک فروخته می‌شوند در بین بازدیدکنندگان بسیار محبوب هستند.

4. فوجی کیو هایلند

اگر عاشق سواری های ترسناک و هیجان‌انگیز و آدرنالین هستید، فوجی کیو هایلند (富士急ハイランド) پارک تفریحی عالی برای بازدید است. این پارک دارای برخی از ترن هوایی های بی‌سابقه و تعداد زیادی جاذبه و سواری هیجان‌انگیز است که آن را به یکی از بهترین شهربازی‌های ژاپن تبدیل می‌کند. این پارک در پایین کوه فوجی قرار دارد و مناظر عالی کوه را می‌توان در حین لذت بردن از جاذبه‌های دیدنی تماشا کرد. در کنار سواری‌های دیوانه کننده و هیجان‌انگیز، تعدادی وسایل بازی نیز برای بچه‌های کوچک و دوستداران سواری غیر ترسناک وجود دارد. توماس لند (منطقه با موضوع موتور تانک توماس) یکی از محبوب‌ترین مناطق در پارک است.

از آنجایی که این پارک در نزدیکی منطقه پنج دریاچه فوجی قرار دارد، جاذبه‌های دیگری مانند دریاچه‌ها، چشمه‌های آب گرم، موزه‌ها و غیره در کنار پارک یافت می‌شود.

5. تور استودیو برادران وارنر در توکیو — ساخت هری پاتر

تور استودیو برادران وارنر در توکیو

تور استودیو برادران وارنر در توکیو — ساخت هری پاتر・ポッター) یکی دیگر از بهترین شهربازی‌های ژاپن است که در تابستان سال 2023 در توکیو در محل سابق شهربازی محبوب توکیو، Toshimaen افتتاح شد. جاذبه سرپوشیده هری پاتر دارای امکاناتی در مقیاس بزرگ برای بازآفرینی دنیای فیلم‌های هری پاتر و جانوران شگفت‌انگیز در فضایی به مساحت 30000 متر مربع است. بازدیدکنندگان فرصتی عالی برای قدم گذاشتن در پشت صحنه فیلم‌ها و کشف اسرار دنیای جادوگران با کاوش در مجموعه‌های فیلم نمادین، لوازم، لباس‌ها و مدل‌هایی که در واقع برای فیلم‌ها استفاده می‌شوند، دارند. رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های مضمون با منوی محدود و کالا نیز در داخل سالن قرار دارند.

6. سانریو پورولند

سانریو پورولند (サンリオピューロランド) یک شهربازی سرپوشیده واقع در شهر تاما و یکی دیگر از بهترین شهربازی‌های ژاپن است. این پارک به شخصیت‌های کارتونی دوست داشتنی از جمله Hello Kitty محبوب اختصاص دارد. تعدادی سواری، جاذبه‌ها و نمایش‌های زنده از شخصیت‌های محبوب Sanrio را نیز در این پارک پیدا خواهید کرد.

همچنین تعداد محدودی کالا در پارک فروخته می‌شود. این پارک در شهر تاما واقع شده که در حومه توکیو قرار دارد و می توان در عرض 30 دقیقه از مرکز شهر به آن دسترسی داشت. از آنجایی که شهربازی سرپوشیده است، در روزهای بارانی نیز می‌توانید از تفریح در آن لذت ببرید.

7. پارک جیبلی

پارک گیبلی

پارک موضوعی استودیو جیبلی، در اواخر سال 2022 در پارک یادبود نمایشگاه زمین Aichi (با نام مستعار پارک موریکورو) افتتاح شد. این پارک نشان‌دهنده جهان بر اساس فیلم‌های معروف استودیو جیبلی است. پارک جیبلی توسط جنگلی با طبیعت غنی احاطه شده و فضایی به وسعت 7.1 هکتار را پوشش می‌دهد که بزرگتر از هر پارک موضوعی دیگر در ژاپن است.

این پارک به 5 منطقه اصلی تقسیم می‌شود: انبار بزرگ جیبلی، تپه جوانان، جنگل دوندوکو، روستای مونونوکه و دره جادوگران که شامل فیلم‌های مختلف استودیو جیبلی مانند قلعه در آسمان، همسایه من توتورو و شاهزاده خانم مونونوکه است. اگرچه پارک در حال حاضر باز است، ساخت و ساز و تأسیسات اضافی تا سال 2024 برنامه‌ریزی شده است.

8. دنیای ماجراجویی

دنیای ماجراجویی (アドベンチャーワールド) یک پارک موضوعی بزرگ و یکی دیگر از بهترین شهربازی‌های ژاپن به شمار می‌رود که ترکیبی از باغ وحش، آکواریوم و شهربازی است. این شهربازی در شیراهما، استان واکایاما واقع شده است. دنیای ماجراجویی محل زندگی حدود 1400 حیوان از 140 گونه از جمله خانواده پانداهای غول پیکر است. این پارک به عنوان شعبه ژاپنی پایگاه تحقیقاتی پرورش پانداهای غول پیکر در چنگدو، چین فعالیت می‌کند.

امکانات زیادی در پارک وجود دارد مانند منطقه سافاری، منطقه دریایی، مرکز پرورش، منطقه تعاملی، اردوگاه اسب و بسیاری موارد دیگر. گشت با راهنما در داخل پارک نیز موجود است. این شهربازی دارای جاذبه‌های مختلفی است که بزرگسالان و کودکان می‌توانند از آن لذت ببرند. همچنین رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌هایی با تم حیوانات در این پارک وجود دارد.

9. بهشت دریای یوکوهاما هاکیجیما

بهشت دریایی یوکوهاما هاکیجیما (横浜八景島シーパラダイス) یک پارک تفریحی بزرگ در جزیره هاکیجیما در شهر یوکوهاماو یکی دیگر از بهترین شهربازی‌های ژاپن است. این پارک از امکانات تفریحی متعددی مانند آکواریوم، انواع وسایل تفریحی و جاذبه‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و هتل تشکیل شده است.

این پارک دارای دو منطقه، Aqua Resort و Pleasure Land است. Aqua Resort شامل 4 بخش است: “موزه آبی”، “UMI FARM”، “FUREAI Lagoon” و “Dolphin Fantasy” که بازدیدکنندگان می‌توانند حدود 120000 موجود دریایی از 700 گونه را ملاقات کنند و با برخی از آنها تعامل داشته باشند. در Pleasure Land، انواع مختلفی از سواری ها از ترن هوایی هیجان‌انگیز تا چرخ و فلک وجود دارد که همه نسل‌ها از بچه‌های کوچک تا بزرگسالان می‌توانند از آن لذت ببرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *