مجله گردشگری کاریز

حقایق جالب درباره ساختمان کازا میلا در اسپانیا

ساختمان کازا میلا در اسپانیا

ساختمان کازا میلا در اسپانیا، توسط معمار کاتالانی آنتونی گائودی طراحی شده و به عنوان یک ساختمان عجیب ارزش بازدید در تور بارسلونا را دارد. این ساختمان بین سال‌های 1906 تا 1912 ساخته شد و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر به شمار می‌رود.

معماری کازا میلا به خاطر نمای سنگی مواجش که با یک سری سنگ‌تراشی‌های پیچیده مزین شده و پنجره‌های منحنی متمایزش بسیار معروف است. همچنین در داخل این ساختمان نیز موزه‌ای را خواهید یافت که نمایشگاه‎هایی از زندگی، آثار گائودی و تاریخچه خود ساختمان را به نمایش می‌گذارد. این مکان در حال حاضر به عنوان مقر بنیاد کاتالونیا لا پدررا عمل می‌کند. تا انتهای این مطلب با کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره ساختان کازا میلا بدانید، به شما بگوییم.

1. آنتونیو گائودی معمار کازا میلا بود

آنتونیو گائودی معمار کازا میلا بود

ساختمان کازا میلا در اسپانیا، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی در بارسلونا است. مردم محلی از این بنا به دلیل نمای نامنظمش به عنوان معدن سنگ یا لا پدررا یاد می‌کنند. معماري كه كازا ميلا را طراحي و ساخت آنتوني گائودي معروف بود. او به دلیل طراحی‌های منحصر به فرد معماری خود شناخته شده است.

گائودی در بارسلونا و سراسر اسپانیا مشهور است. او چندین ساختمان طراحی کرده که اکنون میراث ملی هستند. کازا میلا آخرین پروژه او قبل از شروع کار روی ساگرادا فامیلیا بود. شش سال طول کشید تا او ساختمان کازا میلا را تکمیل کند. گائودی از هنر نو استفاده می‌کرد و بسیاری سبک او را مدرنیستی می‌دانستند.

2. کازا میلا خلاقیت منحصر به فرد گائودی را به نمایش می‌گذارد

زمانی که گائودی شروع به کار روی این ساختمان کرد و طراحی آن شکل گرفت، بسیاری از مردم به آن جذب نشدند. آنها طرح‌های او را پوچ و بی‌معنی می‌دانستند. گائودی توسط افرادی که آثار او را عمدتاً توسط منتقدان معماری محلی و روزنامه‌ها می‌دیدند مورد تمسخر قرار می‌گرفت. طراحی غیرمعمول این ساختمان، آن‌ها را کمی نگران می‌کرد. گائودی استفاده از اشکال و منحنی‌های تزئینی واضح را به جای استفاده از خطوط مستقیم به کار گرفت. در این ساختمان یک زاویه مستقیم وجود ندارد. کل نمای این خانه از سنگ طبیعی ساخته شده و لبه بالایی ساختمان دارای اندود کاشی و سرامیک سفید است.

3. ساختمان کازا میلا دارای سیستم تهویه طبیعی است

ساختمان کازا میلا دارای سیستم تهویه طبیعی است

همه چیز در مورد ساختمان کازا میلا در اسپانیا منحصر به فرد و جذاب است. گائودی تمام تلاش خود را برای تهویه این خانه انجام داد. او سیستم تهویه طبیعی را انتخاب کرد. انتخاب رنگ‌ها و شکل‌های او نیز از طبیعت الهام گرفته شده است. سیستم تهویه در سقفی وجود دارد که دارای فن، دودکش و نورگیر است. او از سنگ مرمر شکسته، آجر و شیشه استفاده کرد و آن‌ها را در مجسمه‌ها قرار داد.

4. گائودی به دلیل طراحی منحصر به فردش به شدت مورد انتقاد قرار گرفت

نمای ساختمان کازا میلا در اسپانیا شبیه دیوارهای ناهموار یک معدن است. اکثر کسانی که به این خانه برخوردند، این ساختمان را با معدن سنگی مقایسه کردند که آن را زشت می‌دانستند.  طرح او در چندین مجله طنز منتشر شد که در آن مردم محلی از کار او انتقاد کردند. یک خانم معروف به جوآن جونسدا برای عید پاک کیکی شبیه این ساختمان پخت. منتقد دیگری که به نام خواکیم گارسیا شناخته می‌شود، بالکن‌های فرفورژه این ساختمان را در مجله خود مسخره کرد. آنها استدلال می‌کردند که این خانه ارزش زمین و خانه‌های اطراف آن را کاهش می‌دهد.

5. گائودی ساختمان را با در نظر گرفتن نمادهای مذهبی ساخته است

گائودی ساختمان را با در نظر گرفتن نمادهای مذهبی ساخته است

آنتونی گائودی یک کاتولیک سرسخت بود و به همین دلیل به دنبال گنجاندن نمادهای مذهبی در طراحی‌های خود بود. ساختمان کازا میلا در اسپانیا دارای مجسمه‌های مذهبی در داخل است. برخی از مجسمه‌هایی که در خانه به چشم می‌خورند، مجسمه‌های مقدس میکائیل و سنت گابریل فرشته‌های بزرگ هستند. گائودی همچنین مجسمه‌ای از مریم باکره را با گزیده‌هایی از تسبیح به نمای داخلی ساختمان اضافه کرد. گائودی امیدوار بود که کازا میلا را به عنوان نمادی مذهبی در بارسلون بسازد.

6. گائودی تقریباً این پروژه را رها کرد

در حالی که گائودی برای طراحی خود با مخالفت‌ها و انتقادات شدید روبرو شد، با چالش دیگری نیز مواجه شد. حکومت محلی قانون ارتفاع ساختمان‌ها را تصویب کرده بود. تمام ساختمان‌هایی که از ارتفاع توصیه شده فراتر رفتند برای تخریب تعیین شدند. کازا میلا یکی از آن ساختمان‌هایی بود که برای تخریب مشخص شد.

مالک ساختمان به دلیل نقض قوانین ساختمانی مجبور به پرداخت جریمه شد. ساخت و ساز برای مدتی متوقف شد که یکی از ستون‌های خانه تا پیاده رو امتداد یافت و نمای تراز را نقض کرد. گائودی از این پیشرفت جدید خوشحال نبود و برای بازنگری مجدد در پروژه وقت گذاشت.

7. گائودی ساختمان را طوری طراحی کرد که دارای آسانسور باشد

گائودی ساختمان را طوری طراحی کرد که دارای آسانسور باشد

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ساختمان کازا میلا در اسپانیا که گائودی عمداً در آن گنجانده بود، آسانسورها بود. او آنها را در طبقه دوم نصب کرد تا امکان تعامل بین مستاجران خانه فراهم شود. راه پله به عنوان ورودی خدمات عمل می کرد در حالی که دسترسی اصلی به آپارتمان ها با استفاده از آسانسور بود. به گفته گائودی، این امر باعث می شود که مستاجران با هم صحبت کنند و یکدیگر را بشناسند،.

8. نقطه برجسته ساختمان، سقف آن است

یکی از ویژگی‌های استثنایی ساختمان کازا میلا در اسپانیا، سقف آن است. گائودی با استفاده از تخیل عجیب خود، همه آن را با اشکال خاص تزئین کرد. او دودکش‌ها و تهویه پشت بام را به روشی هوشمندانه که فقط خودش می‌توانست بکشد در آن قرار داد. این طراحی سقف تحت تأثیر کارهای قبلی او در پارک گوئل بود. شش نورگیر در سقف ساختمان وجود دارد که به عنوان راه پله خروجی نیز عمل می‌کنند. دودکش‌ها در این ساختمان در مجموع 28 عدد و حدود 12 تهویه است.

9. گائودی مبلمان طبقه اصلی قلعه را طراحی کرد

گائودی مبلمان طبقه اصلی قلعه را طراحی کرد

گائودی نه تنها ساختمان کازا میلا در اسپانیا را طراحی کرد، بلکه مبلمان مورد استفاده در خانه نیز توسط او طراحی شد. او آثار هنری مدرنیستی را در دکوراسیون گنجانده است. در آن زمان، گائودی نه تنها مسئولیت طراحی ساختمان، بلکه مبلمان و سایر جزئیات برای دکوراسیون داخلی را نیز بر عهده گرفت. او لامپ ها، گلدان ها، کف و سقف را نیز طراحی کرد. برخی از مبلمان و اثاثیه‌ای که او طراحی کرده را می توان در موزه مدرنیسم کاتالان در مجموعه‌های خصوصی یافت.

10. خانواده Mila در طبقه اصلی کازا میلا زندگی می کردند

طبقه اصلی ساختمان کازا میلا در اسپانیا اقامتگاه رسمی میلاس‌ها بود. در سال 1992 بازدید از این طبقه به روی عموم باز شد، جایی که می توان پله‌های اصلی را که دارای نوارهایی از آهن فرفورژه پیچ‌خورده است، تحسین کرد. روی دیوارهای راه پله دهلیز نیز نقاشی‌های دیواری جذاب وجود دارد.

این ساختمان اکنون یک سازمان غیرانتفاعی را در خود جای داده است. آنها تورهای راهنما از ساختمان، میزبانی نمایشگاه‌های هنری، رویدادهای فرهنگی و همچنین نمایشگاه‌های آموزشی را برگزار می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *