مجله گردشگری کاریز

زیباترین دهکده‌های ژاپن

زیباترین دهکده‌های ژاپن

زیباترین دهکده‌های ژاپن را با این مطلب از مجله گردشگری کاریز کشف کنید. بازدید از دهکده‌های بی نظیر ژاپن بهترین سفر به این کشور را برای شما رقم خواهد زد. هر سال، گردشگران به شهرهای ژاپن هجوم می‌آورند تا شیک‌ترین رستوران‌ها را امتحان و جدیدترین چیزها را خریداری کنند. با این حال، این کشور دارای دهکده‌های فوق‌العاده زیبایی است که توصیه می‌کنیم به هیچ‌وجه بازدید از آن‌ها را در تور ژاپن از دست ندهید. شک نکنید که از شمال به جنوب، از شرق تا غرب از شگفتی‌های تاریخی و زیبایی‌های طبیعی باشکوهی که ژاپن ارائه می‌دهد، شگفت‌زده خواهید شد. تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا زیباترین دهکده‌های ژاپن را به شما معرفی کنیم.

1. دهکده شیراکاو (گیفو)

دهکده شیراکاو

دهکده شیراکاکاو، یکی از زیباترین دهکده‌های ژاپن به شمار می‌رود. این دهکده یک روستای کوهستانی ژاپنی است که در استان گیفو، در کنار استان‌های ایشیکاوا و تویاما در کوه‌های ریوهاکو قرار دارد. در حال حاضر این دهکده یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در مرکز ژاپن به شمار می‌رود. دهکده شیراکاو در دره رودخانه شو واقع و 95 درصد از جنگل‌های کوهستانی تشکیل شده و زیبایی طبیعی به این منطقه بخشیده که یافتن آن در هر جای دیگری سخت است.

این دهکده همچنین به دلیل سبک ساختمان سنتی خود به نام گاشو-زوکوری، با خانه‌های کاهگلی و سقف‌های شیب‌دار معروف است. خیابان Shirakawa Kaido (白川街道) خیابان اصلی دهکده است ک شامل فروشگاه‌های سوغاتی و غرفه‌های مواد غذایی بسیار شگفت‌انگیز می‌شود. در انتهای این خیابان به Shirakawago no Yu onsen بروید تا یک تجربه آب تنی بی‌نظیر در چشمه آب گرم آرامش‌بخش آن داشته باشید.

2. دهکده بیئی (هوکایدو)

دهکده بیئی یک جزیره شمالی در ژاپن است که به خاطر فضاهای وسیع و زیبایی طبیعی‌اش به عنوان یکی از زیباترین دهکده‌های ژاپن شناخته می‌شود. این دهکده یک مقصد محبوب برای اسکی در زمستان است؛ اما خبر خوب این است که به اندازه ماه های زمستان در تابستان نیز می‌توانید از زیبایی‌های آن لذت ببرید. دهکده بیئی دارای برخی از بهترین مناظر روستایی است که منظاز بی نظیر هوکایدو را ارائه می دهد.

علاوه بر این‌ها یکی از معروف ترین جاذبه های دهکده بیئی، جاده Patchwork، دارای دشت‌ها و تپه‌هایی است که به نظر می‌رسد به صورت بی انتها در افق امتداد دارد.  یکی دیگر از نقاط برجسته این منطقه، تپه شیکیسای است؛ تپه‌ای با انواع مزارع گل، از جمله مزرعه محبوب اسطوخودوس. هیچ چیز بهتر از لذت بردن از مناظر زیبای بیئی و دوچرخه‌سواری روی آن نیست. می‌توانید به راحتی یک دوچرخه در نزدیکی یکی از فروشگاه‌های متعدد در نزدیکی مرکز اطلاعات گردشگری شیکی-نو-جوهوکان در کنار ایستگاه JR Biei کرایه کنید.

3. دهکده کیسو (ناگانو)

دهکده کیسو

دهکده  کیسو  در جنوب غربی استان ناگانو قرار دارد و با طبیعت بی‌نظیرش یکی از زیباترین دهکده‌های ژاپن به شمار می‌رود. این دره ناهموار که توسط  کوه ها احاطه شده، دارای مناظر خیره کننده بسیاری است. یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های دیدنی این دهکده ، تنگه باشکوه Kakizore است،؛ جایی که می‌توانید از منظره آبشار Ushigataki که از آب‌های زمردی رودخانه Kakizore می‌گذرد، لذت ببرید. کیسو همچنین محل نگهداری بهترین بخش از مسیر تجاری قدیمی ناکاسندو است که در دوره ادو گذرگاه اصلی بین کیوتو و ادو (توکیو کنونی) بود. بسیاری از مناظر و مکان‌های قدیمی در امتداد مسیر دهکده به خوبی حفظ شده‌اند و قدم زدن در این خیابان‌های جادویی قدیمی مانند سفر به گذشته است. با میل کردن غذاهای محلی منطقه، از جمله سوبا، می‌توانید سفر خود را زیباتر کنید.

4. دهکده هوشینو (فوکوکا)

از دشت‌های شمالی هوکایدو به کیوشو، به جنوبی‌ترین جزایر ژاپن می‌رسیم. دهکده هوشینو یکی از زیباترین دهکده‌های ژاپن و احتمالاً یکی از نادیده گرفته‌شده‌ترین  آن هاست. هوشینو (星野村) در بخش جنوب شرقی استان فوکوئوکا واقع شده، مکانی دورافتاده که به آن اجازه داده هم طبیعت زیبا و هم میراث فرهنگی غنی خود را حفظ کند. این دهکده از ارتفاعات 200 تا 1000 متری از سطح دریا، مکانی ایده آل برای کشت برنج و کاشت چای است؛ همچنین پارک هوشینو فوروساتو یک پارک طبیعی است که شامل موزه‌هایی مانند Hoshi-no-bunkakan (星の文化館)، یک سیاره‌نما مجهز به بزرگترین تلسکوپ نجومی کیوشو برای رصد ستاره‌ها نیز می‌شود. فراموش نکنید که به Cha-no-bunkakan (茶の文化館) بروید، یک موزه چای که در آن می‌توانید چای‌های خاص منطقه، از جمله «Shizuku»، برند برتر چای Hoshino را امتحان کنید.

5. دهکده اینه (کیوتو)

دهکده اینه

دهکده اینه یک شهر ساحلی است که در امتداد خلیج اینه، در حدود 130 کیلومتری شمال شهر کیوتو قرار دارد. دهکده اینه از دیرباز به عنوان دهکده ماهیگیری تاسیس شده است. امروزه به عنوان یکی از زیباترین دهکده‌های ژاپن شناخته شده و توسط بسیاری به عنوان “ونیز ژاپن” توصیف می‌شود. منحصربه‌فردترین ویژگی این دهکده، قایق‌خانه‌های سنتی آن است که به ژاپنی فونایا نامیده می‌شود.

بیش از 200 فونایا در امتداد خلیج باقی مانده  و برخی به عنوان مهمانخانه عمل می‌کنند که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن اقامت کنند. بهترین راه برای مشاهده فونایا تاکسی دریایی است که توسط ماهیگیران محلی اداره می‌شود. برخلاف قایق‌های بزرگتر، این تاکسی‌های دریایی کوچکتر، تجربه شخصی‌تری را ارائه می‌دهند. رزرو این تورها الزامی است و می‌توان آن را در دفتر گردشگری پارک فونایا نو ساتو انجام داد.

6. دهکده یوشینو (نارا)

شاید قبلاً نام یوشینو را به عنوان معروف‌ترین محیط تماشای شکوفه‌های گیلاس ژاپن شنیده باشید. در واقع، بیش از 30000 درخت گیلاس از 200 گونه در دامنه‌های ملایمی که به کوه یوشینو (吉野山) منتهی می‌شود، وجود دارد. این منطقه به قدری نفیس است که در ادبیات و موسیقی سنتی متعددی دیده می‌شود.

پس جای تعجب نیست که یوشینو به عنوان یک میراث جهانی یونسکو تعیین شده؛ این امر نه تنها به دلیل ماهیت منحصر به فردش، بلکه به دلیل اینکه به عنوان مسیر زیارتی مقدس کوه اومینه استفاده می‌شود، غنی از تاریخ است.  اگرچه دهکده یوشینو در استان نارا واقع شده، اما ساده ترین راه برای رسیدن به  آن از ایستگاه کیوتو است. از ایستگاه کیوتو، با خط Kintetsu ظرف مدت یک ساعت و 45 دقیقه به ایستگاه یوشینو بروید. از اوزاکا می نیز توانید با خط Kintetsu Minami Osaka از ایستگاه Abenohashi به ایستگاه Yoshino در یک ساعت و 25 دقیقه بروید.

7. دهکده تسوروی (هوکایدو)

دهکده تسوروی

دهکدهی تسوروی (鶴居村) در شمال شرقی هوکایدو، حدود 40 دقیقه با ماشین از فرودگاه کوشیرو فاصله دارد و یکی از زیباترین دهکده‌های ژاپن به شمار می‌رود. این دهکده دارای سابقه طولانی در زمینه کشاورزی، تولید لبنیات، زمین های باتلاقی وسیع و زیستگاه های طبیعی است که به خوبی تا کنون حفظ شده است. اگر به دنبال تجربه جذابیت‌های بوکولیکی هوکایدو و میراث فرهنگی هستید، این مکان بسیار عالی است. کلبه‌های در این دهکده وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند در آنجا اقامت کنند و از انواع کارگاه‌های پنیرسازی و غذاهای محلی ارائه شده لذت ببرند. مرداب کوشیرو در نزدیکی محل زندگی انواع گیاهان بومی و حیات وحش، به ویژه پرنده  تاج قرمز در خطر انقراض، به نام تانچوزورو (丹頂) در ژاپنی است. این پرنده زیبا در اواسط قرن بیستم در آستانه انقراض است.

ممکن است این پرنده به نظرتان آشنا به نظر برسد، زیرا نه تنها در هنر سنتی ژاپنی نشان داده شده، بلکه لوگوی خطوط هوایی ژاپن (JAL) نیز هست. همچنین پس از آن که ساداکو ساساکی، دختر دوازده ساله‌ای که بعداً در اثر بمب اتمی هیروشیما جان خود را از دست داد، به نماد صلح تبدیل شد و 1000 پرنده تاج قرمز اوریگامی را تا کرد و معتقد بود که با این کار یک آرزو را برآورده می‌کند. امروزه تنها حدود 1000 پرنده با تاج قرمز در اطراف مرداب کوشیرو زندگی می‌کنند. توصیه می‌کنیم فرصت دیدن و غذا دادن به این پرندگان باشکوه را در پناهگاه Tsurui-Ito Tancho از اکتبر تا مارس از دست ندهید.

8. دهکده گوکایاما (تویاما)

گوکایاما (五箇山) در استان تویاما در 10 کیلومتری شمال شیراکاوا-گو قرار دارد و یکی دیگر از زیباترین دهکده‌های ژاپن محسوب می‌شود. گوکایاما، مانند Shirakawa-go، دهکده ای کوهستانی است که توسط قله های کوه با مزارع سرسبز برنج و خانه های قدیمی به سبک ژاپنی احاطه شده است. گوکایاما تصویری جاودانه از حومه زیبای ژاپن ارائه می دهد. این منطقه به تولید باروت معروف است.

برای گشت و گذار در ابزارها و اسناد تاریخی، در خانه موراکامی 350 ساله به سبک گاشو توقف کنید. خانه موراکامی که توسط دولت ژاپن به عنوان یک ملک فرهنگی مهم تعیین شده است، نگاهی اجمالی به تاریخ و فرهنگ گوکایاما دارد. سپس، از سوبا و توفو سنتی در Jippensha، واقع در مقابل خانه موراکامی لذت ببرید. گوکایاما همراه با Shirakawa-Go در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *