مجله گردشگری کاریز

حقایق جالب درباره جزایراوکیناوا در ژاپن که نمی‌دانستید

جزایراوکیناوا در ژاپk

جزایراوکیناوا در ژاپن به خاطر استراحتگاه‌های ساحلی و زندگی آرام جزیره‌ای شهرت دارند. کلمه “اوکیناوا” در زبان ژاپنی به معنای “طناب در اقیانوس” است که به نحوه تشکیل زنجیره‌ای از جزایر در امتداد دریای چین از کاگوشیما تا تایوان اشاره دارد.

البته، این جزایر همیشه با این نام شناخته نمی‌شدند؛ مدت‌ها پیش، این سرزمین‌ها یک کشور مستقل از بازرگانان با موقعیتی سودمند بین چین، ژاپن و سایر کشورهای آسیایی بودند. توصیه می‌کنیم حتما در تور ژاپن سری به این جزایر شگفت‌انگیز بزنید. در این مطلب از مجله گردشگری کاریز حقایق شگفت ‌نگیزی در مورد جزایراوکیناوا در ژاپن آورده شده تا شما را برای سفر به این جزایر زیبا آماده کند؛ تنها کافی است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

1. جزایراوکیناوا در ژاپن از مرجان‌ها ساخته شدند

جزایراوکیناوا در ژاپن از مرجان‌ها ساخته شدند

جزایراوکیناوا در ژاپن بهشت غواصان و کاوشگران زیر دریا است. آب‌های اطراف جزایر، خانه‌ای از صخره‌های مرجانی، غارهای طبیعی دریایی و حیات دریایی است. سواحل اوکیناوا و بیشتر جزایر آن عمدتاً از انواع مختلف مرجان‌ها تشکیل شده‌اند که در زیر دریا شکسته می‌شوند و با جزر و مد در ساحل شسته می‌شوند.

یکی از انواع مرجان‌ها در این جزایر به دلیل ایجاد سواحل شنی ستاره‌ای اوکیناوا معروف است. هنگامی که این مرجان می‌میرد، پوسته‌های نوک تیز کوچک در ساحل جمع می‌شوند و سواحلی از شن‌های ستاره‌ای شکل ایجاد می‌کنند.

2.اوکیناوا حاوی کوتاه‌ترین رودخانه ژاپن است

شیوکاوا یا “رودخانه نمک” در شبه‌جزیره موتوبو اوکیناوا کوتاه‌ترین رودخانه ژاپن با 300 متر طول و یکی از معدود رودخانه‌های آب نمک در جهان است. این رودخانه که از خود اقیانوس تغذیه می‌کند، کوتاه است؛ اما در برخی نقاط عریض بوده و زیستگاه انواع گیاهان اقیانوسی است که اکوسیستم داخلی منحصر به فردی را ایجاد می‌کنند. شیکاوا که توسط جنگل‌های بالغ و نیمه گرمسیری و صخره‌های محکم احاطه شده، گنجینه ملی ژاپن به شمار می‌رود.

3.کاراته اوکیناوا توسعه پیدا کرد

کاراته، یکی از شناخته شده‌ترین سبک های هنرهای رزمی در جهان، در جزایراوکیناوا در ژاپن (که در آن زمان به عنوان پادشاهی ریوکیو شناخته می شد) به عنوان ترکیبی بین تکنیک‌های مبارزه تن به تن سنتی چینی و ریوکیوایی توسعه یافت. این شکل از نبرد غیرمسلح در طول دهه‌های 1400 و 1600 گسترده شد زیرا اکثر شهروندان عادی از دستیابی به سلاح منع شدند.

کاراته تا اوایل دهه 1900 به سرزمین اصلی ژاپن معرفی نشد، زمانی که به عنوان یک فوق برنامه در بین دانشجویان محبوبیت پیدا کرد. اولین حضور کاراته به عنوان یک ورزش المپیک برای سال 2020 در المپیک توکیو برنامه‌ریزی شده بود.

4.اوکیناوا تا سال 1872 پادشاهی ریوکیو بود

اوکیناوا تا سال 1872 پادشاهی ریوکیو بود

در طول دوره هیان (794-1185) در سرزمین اصلی ژاپن، پادشاهی ریوکیو یک کشور مستقل و مرفه متشکل از بازرگانان، صنعتگران، ماهیگیران و کشاورزان بود که روابط سیاسی نزدیکی با چین و سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا داشت. در طول دوره ادو، طایفه شیمازو از استان کاگوشیما (در آن زمان استان ساتسوما) به جزایر حمله کردند و پادشاهی مجبور شد در حالی که هنوز رابطه خراجی با چین را حفظ کرده بود به شوگونات ژاپن خراج بپردازد.

در سال 1879 بود که دولت میجی رسما جزایر را با زور ضمیمه کرد و آنها را در نقشه سیاسی ژاپن به عنوان استان اوکیناوا جذب کرد.

5. 36 درصد از سرزمین اوکیناوا محافظت شده است

جزایراوکیناوا در ژاپن یک زنجیره جزیره طولانی به شمار می‌رود که دارای آب و هوای مافوق گرمسیری تا جنگل‌های بارانی است که از طیف وسیعی از زیستگاه ها پشتیبانی می‌کند. این جزایر خانه انواع حیات گیاهی و جانوری، از جمله بسیاری از گونه‌های بومی در حال انقراض مانند اسب یوناگونی و گربه وحشی ایریوموت است.

اوکیناوا همچنین پناهگاه مهمی برای لاک پشت‌های دریایی است که هر ساله برای تخم‌گذاری به سواحل باز می‌گردند. به‌طور مناسب، بخش بزرگی از کل زمین به عنوان پارک ملی، شبه ملی یا حفاظت شده استانی تعیین شده است. مردم می توانند برای فعالیت هایی مانند تماشای پرندگان، غواصی، پیاده روی، غواصی، کایاک سواری و سایر فعالیت های کم تاثیر از این پارک ها بازدید کنند.

6. 75 درصد از پایگاه های نظامی ایالات متحده در اوکیناوا هستند

پایگاه های نظامی ایالات متحده در اوکیناوا هستند

پس از جنگ جهانی دوم، اوکیناوا تحت حاکمیت ارتش ایالات متحده قرار گرفت که به عنوان دولت نظامی ایالات متحده جزایر ریوکیو شناخته می‌شود. در این زمان بود که دولت آمریکا زمین‌هایی را برای ساختن کمپ‌های نظامی و زمین‌های آموزشی تصرف کرد و صدها هزار نفر را از خانه ‌ای خود آواره کرد.

اگرچه اوکیناوا در سال 1972 به ژاپن بازگردانده شد؛ اما امروزه این پایگاه‌ها تحت اتحاد امنیتی بین دولت‌های ژاپن و ایالات متحده نگهداری می‌شوند. امروزه بیش از دو سوم از کل پایگاه‌های نظامی آمریکا در ژاپن در اوکیناوا واقع شده است و یک پنجم کل مساحت جزیره اصلی توسط ارتش ایالات متحده استفاده می‌شود.

7.نمک اوکیناوان در پرکورد گینس ثبت شد

بسیاری بر این باورند که کلید طول عمر مردم اوکیناوا به دلیل وجود آب‌های تمیز و غنی از مواد معدنی اطراف جزایر است. در جزیره میاگی در شرق ناها در شهر اوروما، کارخانه نمک Nuchi Masu (“نمک زندگی”) به دلیل نمک دریایی طبیعی که سدیم کم و مواد معدنی ضروری بالایی دارد، مشهور است.

در واقع، در سال 2000، این نمک به دلیل داشتن بیشترین مواد معدنی با حدود 14 نوع مختلف در داخل کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد. در Nuchi Masu، نمک با تبخیر آب از طریق فن برداشت می‌شود، تکنیکی که توسط کارخانه ثبت شده که منجر به نمک خالص‌تر و غنی‌تر از مواد معدنی می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *