تور-ویزا-گردشگری

معرفی شهر زیبای نیس – فرانسه

پنجمین شهر پرجمعیت در فرانسه شهر نیس است که در سواحل مدیترانه‌ی فرانسه و در ناحیه‌ی پروانس آلپ کوت دازور در جنوب شرقی فرانسه قرار گرفته است که در دامنه

کوه‌های آلپ واقع شده است ، و دومین شهر بزرگ فرانسه در سواحل مدیترانه و دومین شهر بزرگ پرووانس آلپ ساحل است. این شهر مساحتی برابر با 744 کیلومتر مربع و

جمعیتی بیش از 1 میلیون نفر دارد.

فرودگاه نیس کوت دازور برترین فرودگاه خارج از پاریس با روزانه ۵۹ پرواز بین‌المللی ۳۲ پرواز داخلی می‌باشد. شبکه جاده‌ای و راه آهن نیس نیز به راحتی در این شهر قابل دسترسی است.

نیس تقریبا از موناکو 13 کیلومتر و از مرز فرانسه و ایتالیا 30 کیلومتر فاصله دارد. فرودگاه نیس به عنوان دروازه‌ای به منطقه عمل می‌کند.

این شهر با نام مستعار نیس لا بله (Nissa La Bella in Niçard) ، به معنی زیبای زیبا ، که همچنین عنوان سرود غیر رسمی Nice است شناخته می‌شود.

نیس را در دنیا به منظره‌های زیبایش مشهور است به ساحل‌های شلوغ و بی‌نظیرش ؛ و توریست‌هایی از سراسر دنیا هر ساله از این شهر بازدید می‌کنند همچنین نیس یکی از

مقاصد بی‌رقیب برای سپری کردن ماه عسل است ، نیس از معروف‌ترین شهرهای جنوب‌ فرانسه با فرهنگ فرانسوی و رستوران‌های منحصربه‌فرد است.

ویزا-آژانس-کاریز

نیس سابقه طولانی در گردشگری دارد و یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های اقتصادی این شهر است.

به غیر از سواحل و بندر قایقرانی ، گردشگری توسط امکانات فرهنگی ، مغازه‌ها و میراث معماری نیس تحریک می‌شود.

بر اساس مرکز کنگره آکروپولیس و سالن‌های نمایشگاهی مرتبط ، گردشگری تجاری نیز از اهمیت قابل توجهی در نیس برخوردار است.

علاوه بر این ، هر ساله رویدادها و جشنواره‌های بی‌نظیری در نیس برگزار می‌شود ، به ویژه کارناوال نیس ، که مربوط به سال 1873 است ، اما همچنین مسابقات تنیس آزاد نیز برگزار می‌شود.

نیس یک مرکز بزرگ تجاری و اداری در شرق منطقه Provence – Alpes – Côte d’Azur است ، نفوذ آن بسیار فراتر از مرز منطقه Alpes-Maritimes است.

تعداد زیادی کارخانه کوچک و متوسط ​​در نیس ، واقع شده است. توسعه اقتصادی جدیدتر به طور فزاینده‌ای به پارک علمی بزرگ همسایه در سوفیا-آنتیپولیس مرتبط شده است.

شرکت‌های با فناوری پیشرفته در نیس اغلب با دانشگاه نیس که در سال 1965 تأسیس شده همکاری نزدیک دارند.

ترن‌ها راحت‌ترین و البته سریع‌ترین وسیله نقلیه برای جا به جایی در نیس هستند. بعلاوه گردشگران می‌توانند در این شهر از شرکت Nice Allocation Rent دوچرخه اجاره کنند و لذت دوچرخه سواری در این شهر زیبا را تجربه کنند.

نیس-فرانسه-کاریز

آب و هوای شهر نیس فرانسه

این شهر آب و هوای مدیترانه ‌ای  دارد اما به دلیل موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد یک شهر خوش آب و هوا و مناسب در تمام فصل‌ها می‌باشد.

تابستان‌های این شهر گرم و آفتابی است اما زمستان‌های آن معتدل‌تر از دیگر نقاط اروپا است.

در فصل تابستان پلاژهای سنگی و ماسه‌ای نیس در نوع خود در دنیا از رویایی‌ترین‌ها هستند.

همچنین شنا کردن در مدیترانه و خوابیدن روی ماسه‌های داغ ساحل، هدف اصلی سفر بسیاری از رستوران‌های لوکس برای گردشگران می‌باشد. تماشای منظره‌ی ساحل جذاب‌تر و دانشین هم لذت فراوانی دارد.

تاریخچه شهر نیس فرانسه

طبق نظریه‌های باستان شناسی شواهدی مبنی بر استفاده از آتش را در 400،000 سال پیش نشان می‌دهد.

حدود 350 سال قبل از میلاد ، یونانیان مارسی یک شهرک دائمی تأسیس کردند و آن را نیکایا ، به نام نایک ، الهه پیروزی نامیدند.

یونانی ‌ها باور داشتند که نماد پیروزی به آن‌ها کمک کرده که توانسته‌اند رهبری این شهر را به دست بیاورند.

همچنین قلعه‌ای که بالای تپه باستانی نیس قرار گرفته جایی بوده که امپراتوری یونان در آن مستقر بوده است، و به قلعه ، قلعه قرون‌وسطی می‌گویند.

این قلعه یکی از بزرگ‌ترین و محکم‌ترین قلعه‌های سواحل مدیترانه بود که تا مدت‌ها فتح آن برای بسیاری از اقوام غیرممکن و دشوار بود.

با گذشت زمان ، شهر بارها دستخوش تغییر شد. موقعیت استراتژیک و بندر آن به طور قابل توجهی به قدرت دریایی آن کمک می‌کرد و برای قرن‌ها این سلطنت ساووی بود و پس از

آن بین سال‌های 1792 و 1815 بخشی از فرانسه بود ، زمانی که به ملک پیدمونت-ساردینیا بازگشت تا زمانی که دوباره در 1860 به فرانسه پیوست.

همچنین انگلیسی‌ها در سال 1820 میلادی نیس را کشف کردند. انگلیسی‌ها نیس را پایگاه زمستانی خود قرار دادند.

در سال 1860 این شهر رسما به فرانسه واگذار شد.

با شروع جنگ در سپتامبر 1939 ، نیس به شهری برای بسیاری از بیگانگان آواره تبدیل شد ، به ویژه یهودیانی که از پیشرفت نازی‌ها به اروپای شرقی فرار کرده بودند.

نکته حائز اهمیت دیگر درباره این منطقه این است که در عصر باستان محل مناسبی برای شکار بوده و بسیاری از انسان‌های اولیه این منطقه را برای شکار انتخاب می‌کردند.

فرانسه-آژانس کاریز

معرفی محله مونمارتر در فرانسه.
غذاهای معروف فرانسه را بهتر بشناسید.
هیجان را در پارک دیزنی‌لند پاریس تجربه کنید.
آشنایی با طاق پیروزی شناخته شده‌ترین بنای یادبود جهان در پاریس.

 

3 Replies to “معرفی شهر زیبای نیس – فرانسه”

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید