پاریس فرانسه-کاریز

معرفی کامل موزه لوور – فرانسه

کمتر کسی وجود دارد که نام موزه لوور را نشنیده باشد،  این موزه یکی از معروف‌ترین موزه‌های جهان و فرانسه به حساب می‌آید که سالیانه میزبان 9 میلیون نفر گردشگر است و از این حیث نیز یکی از پربازدیدترین موزه‌ی دنیا به شمار می‌آید.

این بنای تاریخی در مرکز شهر پاریس و در امتداد رود سن واقع‌ شده است و نقطه عطفی در تاریخ فرانسه محسوب می‌شود.

کلمه لوور در فرانسه به معنی روشنایی آسمان می‌باشد.

بازدید از موزه لوور و مجموعه‌های آن به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که هنر غربی را از قرون وسطی تا 1848 و همچنین تعداد زیادی از تمدن‌های باستان را کشف کنند.

پاریس فرانسه-کاریز

تاریخچه موزه لوور فرانسه

لوور در ابتدا در قرن دوازدهم به عنوان قلعه‌ای برای محافظت از پاریس در برابر یورش وایکینگ‌ها به دستور فیلیپ دوم ساخته شد ، در سال 1546 فرانسیس اول ، که یک مجموعه بزرگ هنری داشت ، این قلعه قدیمی را ویران کرد و شروع به ساختن محل دیگر سلطنت خود ، لوور ، کرد.

در زمان فرانسیس اول ، تنها بخش کوچکی از موزه لوور فعلی ، زیر نظر معمار پیر لسکوت ، تکمیل شد.

این بخش اصلی امروزه در قسمت جنوب غربی Cour Carrée است.

در سال ۱۶۸۲ لوئی چهاردهم قصر ورسای را برای سکونت خانوادگی خود برگزید و از آن زمان لوور به محلی برای گردهمایی‌های بزرگ تبدیل شد، برخی از مجسمه‌های قدیمی نیز در این کاخ قرار داده شدند.

سرانجام در سال ۱۶۹۹ برای اولین بار کاخ لوور به عنوان سالن برگزاری همایش‌ها مورداستفاده قرار گرفت. این موزه تا به امروز چندین بار بازسازی شده است.

همچنین در طول این سال‌ها بخش‌های مختلفی به این کاخ اضافه شده است ، پادشاهان فرانسه هر کدام به صورت جداگانه این بنا را گسترش داده‌اند.

نکته قابل ذکر دیگر درباره این موزه این است که پادشاهان در زمان جنگ جهانی دوم آثار موجود در کاخ را مخفی کرده‌اند تا هیچ گونه آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

پاریس فرانسه-کاریز

قسمت‌های جدید موزه لوور در قرن 21

در سال 2012 مکان اقماری لوور در شهر لنز در شمال فرانسه برای بازدید عموم افتتاح شد.

این موزه که توسط معماران ژاپنی Kazuyo Sejima و Ryue Nishizawa طراحی شده است ، به منظور تقویت اقتصاد منطقه و کاهش جمعیت در منطقه پاریس در نظر گرفته شده است.

پنج سال بعد ، پس از تقریباً یک دهه تأخیر ، موزه لوور ابوظبی در ساختمانی که توسط ژان نوول معمار فرانسوی در جزیره سعدیات ، قطب فرهنگی برنامه‌ریزی شده امارت طراحی شده بود ، افتتاح شد.

این موسسه جدید نتیجه توافق بحث برانگیزی بین دولت‌های فرانسه و امارات متحده عربی بود که در آن موزه لوور نام خود ، بخش‌هایی از مجموعه خود و تخصص خود را برای مدت 30 سال به موزه نوپای اجاره داد.

پاریس فرانسه-کاریز

آثار هنری موزه لوور پاریس

مجموعه نقاشی لوور یکی از غنی‌ترین مجموعه‌های جهان است که نمایانگر تمام دوره‌های هنر اروپا تا انقلاب 1848 است.

آثاری که پس از آن تاریخ ساخته شده و لوور در آن نگهداری می‌شد ، با افتتاح آن در سال 1986 به موزه اورسی منتقل شد.

مجموعه نقاشی‌های فرانسوی لوور از قرن 15 تا 19 در جهان بی‌نظیر است و همچنین دارای شاهکارهای بسیاری از نقاشان دوره رنسانس ایتالیا از جمله مونالیزا لئوناردو داوینچی و آثار فلاندی ، هلندی و نقاشان دوره باروک است.

موزه لوور آثار هنری را در ۸ بخش نگهداری می‌کند که شامل «آثار باستانی مصر»، «یونان، اتروسک و روم»، «آثار باستانی خاور نزدیک»، «هنر اسلامی»، «هنر تزئینی»، «مجسمه‌سازی»، «نقاشی»، «چاپ و طراحی» می‌باشد.

تعداد آثار موجود در این موزه بیش از 38 هزار شیء می‌باشد که از این میان بیش از 2500 اثر متعلق به تاریخچه کشورمان ایران می‌باشد، همین امر سبب شده است که در این موزه بخشی به نام سالن ایران برای نمایش آثار ایرانی ، وجود داشته باشد این بخش یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های موزه محسوب می‌شود.

گردشگران تور فرانسه با ورود به این بخش، خود را در میان تاریخچه کشور ایران مشاهده می‌کنند تور فرانسه کاریز این فرصت را برایتان مهیا می‌نماید تا سفری در تاریخ کشورمان ایران داشته باشید.

دپارتمان آثار باستانی مصر نیز در سال 1826 تاسیس شد تا مجموعه‌هایی را که در طی مبارزات ناپلئون در مصر بدست آورده بود ، سازمان دهد.

بخش آثار باستانی خاور نزدیک برای مجموعه هنرهای بین النهرین از اهمیت بیشتری برخوردار است.

پاریس فرانسه-کاریز

موزه لوور ایران

در مارس 2018 ، نمایشگاهی از ده‌ها اثر هنری و یادگارهای متعلق به موزه لوور فرانسه ، در نتیجه توافق روسای جمهور ایران و فرانسه در سال 2016 برای بازدید کنندگان در تهران افتتاح شد.

در لوور ، دو بخش به آثار باستانی موزه اختصاص داده شد تمدن ایران و مدیران دو بخش از تهران بازدید کردند.

آثار متعلق به مصر باستان ، روم و بین النهرین و همچنین اقلام سلطنتی فرانسه در نمایشگاه تهران به نمایش گذاشته شد.

ساختمان موزه ملی ایران توسط آندره گدار معمار فرانسوی طراحی و ساخته شده است.

پس از حضور در تهران ، این نمایشگاه در ژوئن 2018 در موزه بزرگ خراسان در مشهد ، برگزار شد.

پاریس فرانسه-کاریز


تأثیر Covid-19 بر موزه‌ لوور

با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان فرانسه و پاریس نیز از این ویروس در امان نمانده و همین امر موجب تاثیرات فراوان بر صنعت گردشگری و توریسم این کشور شده موزه لوور طی شش ماه اول شیوع کرونا در فرانسه کاملا بسته شد و تعطیل بود ، در ماه ‌های بعدی نیز تعداد بازدیدکنندگان در سال 2020 به 2.7 میلیون نفر رسید ، از 9.6 میلیون نفر در سال 2019 و 10.2 میلیون نفر در سال 2018 که طی یک سال رکورد بود.

پاریس فرانسه-کاریز

رسیدن به موزه‌ لوور

دسترسی به موزه‌ی لوور بسیار آسان است و در هر جای پاریس که باشید می‌توانید خود را به این برسانید.

برای رسیدن به این موزه با اسفاده از مترو ، باید از خطوط ۱ یا ۷ استفاده کنید و در ایستگاه کاخ سلطنتی موزه‌ لوور از قطار پیاده شوید.

این ایستگاه به شما اجازه می‌دهد با عبور از مرکز خرید زیرزمینی کاروسِل (Carrousel)، مستقیماً به زیر هرم شیشه‌ای موزه دسترسی پیدا کنید.

همچنین می‌توانید از خط ۱۴ مترو استفاده کنید و در ایستگاه پیرامیدز (Pyramides) پیاده شوید. و سپس با خطوط اتوبوس‌رانی خود را به موزه برسانید.

برای کسانی که با خودروی شخصی راهی لوور می‌شوند ، یک پارکینگ زیرزمینی در زیر مرکز خریدی قرار دارد که ورودی آن در خیابان ژنرال لومونیر (Lemonnier) است. قیمت این پارکینگ به ازای هر ساعت توقف، ۴.۴ یورو می‌باشد.

 

پاریس فرانسه-کاریز

 

ورودی‌های موزه لوور

موزه لوور چهار ورودی دارد که باید یکی از آن‌ها را برای ورود انتخاب نمائید.

این چهار ورودی شامل ورودی هرم شیشه‌ای که مشهورترین ورودی و همچنین شلوغ‌ترین آن‌ها است ، دیگری ورودی گالری کاروسال که افراد معلول به همراه همراهانشان می‌توانند از این دو ورودی بدون معطلی و انتظار وارد موزه شوند.

سومین ورودی ، ورودی دالان ریشلیو است که مخصوص بلیط‌های رزروشده است ، و گروه‌های بیش از 5 نفر به همراه راهنمای تور می‌باشد.

ورودی آخر درگاه شیرها است که مخصوص گروه‌های چندنفره با راهنمای خودِ موزه است.

 

پاریس فرانسه-کاریز

 

معرفی محله مونمارتر در پاریس.

هیجان را در پارک دیزنی‌لند پاریس تجربه کنید.

آشنایی با جاذبه‌های محله مونمارتر  پاریس.

آشنایی با طاق پیروزی شناخته شده‌ترین بنای یادبود جهان در پاریس.

 

One Reply to “معرفی کامل موزه لوور – فرانسه”

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید