کاریز

معروف‌ترین غذاهای نروژ

نروژ هر ساله گردشگران بیشماری‌ را از سراسر دنیا جذب مناظر زیبای خود می‌کند؛ اما نباید در سفر به این کشور دوست‌داشتنی از غذاهای لذیذ آن غافل شد.

برای یافتن 6 غذای دلچسب نروژی که باید در سفر به شمالی‌ترین کشور اروپا آن‌ها را امتحان کنید ، در این مقاله کاریز همراه ما باشید.

کاریز

1. پنیر قهوه‌ای

پنیر قهوه‌ای که نروژی‌ها به آن «برونست» (Brunost) می‌گویند ، یکی از غذاهای محبوب نروژی است که مخصوصا مردم محلی به طور منظم از آن لذت می‌برند.

این پنیر از آب پنیری به دست می‌آید که به مدت طولانی ‌‌‌پخته شده و به شکل یک ماده‌ی قهوه‌ای شور درآمده است.

این پنیر معمولا با یک کارد برش سرو می‌شود که با استفاده از آن می‌توان برش‌های نازکی از پنیر را روی نان تست صبحانه گذاشت.

علاقه‌مندان می‌توانند برونوست را در سراسر نروژ پیدا کنند.

کاریز

2. کوفته نروژی

اگرچه یکی از دلایل شهرت جهانی نروژ ماهی است ، اما نروژی‌ها اغلب هنگام غذا خوردن در کنار خانواده و در خانه گوشت  قرمز می‌خورند.

این غذای ساده در سراسر نروژ محبوب است و بسیاری از خانواده‌ها آن را حداقل هفته‌ای یک بار درست می‌کنند.

در تهیه این غذا ، گوشت چرخ کرده با پیاز و دیگر ادویه‌ها مزه دار می‌شود و سپس آن را به شکل توپ‌های کوچک در می‌آورند.

در آخر هم این توپ‌های کوچک را در سس گریوی به خوبی می‌پزند و با پوره نخود ، سیب زمینی و سس کلم سرو می‌کنند.

کاریز

3. گوشت گوزن شمالی

سنت گله داری گوزن در نروژ به هزاران سال پیش باز می‌گردد و تا به امروز نیز ادامه دارد. نروژی‌ها همچنین پیشینه‌ای دیرینه در پرورش گوزن دارند.

گردشگران می‌توانند گوشت گوزن را در منوی بسیاری از رستوران‌ها و در شکل‌های متنوعی مثل سوسیس ، گوشت قلقلی و … بیابند.

معمولا گوشت گوزن به صورت‌های نمک سود، دودی، بدون چربی و غنی از نظر مواد غذایی ارائه می‌گردد.

 

کاریز

 

4. لفسه

نروژی‌ها این نوع نان شیرین شده سنتی را با یک فنجان قهوه دوست دارند. این خوراکی در وعده‌ی صبحانه و همچنین به عنوان یک میان وعده با کره ، دارچین ، شکر یا مربا خورده می‌شود.

لفسه پن کیکی است که با سیب زمینی ، آرد گندم ، تخم مرغ ، کره و شکر پخته می‌شود ، سپس با دقت تا خورده یا رول می‌شود و به قطعات مساوی تقسیم می‌شود تا حمل و خوردن آسان باشد.

این غذای سبک را در گذشته کشاورزان نروژی که می‌بایست بعد از شام سریع به مزرعه می‌رفتند اختراع کردند زیرا که این ساندویچ خیلی سریع و راحت درست می‌شود.

کاریز

5. خاویار تیوبی

نروژی‌ها ایده‌ی جالبی برای بسته بندی خوراکی‌هایی که حمل آن‌ها سخت است دارند ، خاویار و همچنین انواع مختلفی از پنیرهای طعم دار شده را در تیوب خریداری کنید.

این خاویار‌های تیوپی در منوی صبحانه‌ی بیشتر هتل‌ها جای دارند همچنین می‌توانید آن را از اکثر خواروبار فروشی‌های سراسر نروژ تهیه کنید.

 

کاریز

 

6. هات داگ

نروژی‌ها به پولسه pølse  که نوعی فست فود شبیه به هات داگ است علاقه شدیدی دارند و از این ماده غذایی زیاد مصرف می‌کنند.

و به نظر می‌رسد که آن‌ها واقعاً عاشق این نماد فست فود هستند همانطور که آمریکایی‌ها همبرگر را دوست دارند.

این غذا را می‌توان در پمپ بنزین‌ها، خواروبار فروشی‌ها و دکه‌های غذای خیابانی سراسر نروژ یافت که معمولاً در نان سرو می‌شود ، اما در سوپ ، خورش و به عنوان یک وعده ی غذایی به همراه سیب زمینی و حتی بخشی از شام شب کریسمس هم می‌توان رد پایی از این ماده غذایی یافت.

کاریز

غذاهایی معروفی که نباید در مجارستان از آن غافل شد

غذاهای محلی آمستردام – هلند

معروف‌ترین غذاهای وین – اتریش

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید