آژانس کاریز

بزرگترین پارک‌های ملی جهان

هیچ رازی نیست که ما در یک سیاره خیره کننده و زیبا زندگی می‌کنیم و هر چقدر هم که فن آوری ما پیشرفته شود ، ما هنوز نمی‌توانیم جذابیت طبیعت زیبا و دست نخورده را انکار کنیم.

عکس‌ها و مستندهای بی‌شماری برای انتقال زیبایی سیاره ما وجود دارند ، اما بسیاری از مردم آرزو دارند که جهان طبیعی را از نزدیک تجربه کنند. تعداد زیادی پارک ملی در سراسر جهان ایجاد شده است تا این مناطق ناهموار و زیبا را حفظ کند.

پارک‌های ملی ما هر ساله پذیرای گردشگران بی‌شماری هستند و مردم را به کشف زیبایی‌های سیاره زمین ترغیب می‌کنند. بیایید نگاهی به بزرگترین پارک‌های ملی جهان بیندازیم و با مناظر خیره کننده و حیات وحش دست نیافتنی که ارائه می‌دهند آشنا شویم.

در این مقاله آژانس کاریز 5 مورد از بزرگترین پارک‌های ملی جهان را به شما معرفی می‌کند.

آژانس کاریز

پارک ملی گرند کانیون ، آمریکا

گرند کانیون ، پارک ملی معروف ، به عنوان یکی از هفت عجایب جهان شناخته شده است. این دره زیبا در عمیق‌ترین عمق خود بیش از یک مایل به زمین می‌رسد و رودخانه کلرادو به طول 1450 مایل را در کف آن نشان می‌دهد.

تخمین زده می‌شود که رودخانه کلرادو 6 میلیون سال پیش با تراشیدن مسیر خود را از طریق دره ایجاد شده است.

این پارک با مدیریت سرویس پارک ملی و رسماً به عنوان میراث جهانی یونسکو تعیین می‌شود و سالانه تقریباً 6 میلیون بازدید کننده خود را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این پارک با مساحت 1.904 مایل مربع زیباترین پارک ملی ایالت آریزونا در ایالات متحده آمریکا می‌باشد. این پارک ملی سالانه میزبان تعداد زیادی صخره نورد و توریست است.

این پارک که در سال 1919 تاسیس شد دارای لایه‌های سنگ و فسیل در بستر رودخانه کلرادو است. قدمت قدیمی‌ترین لایه سنگ‌هایی که در پایین دره وجود دارد، قریب به 2 میلیارد سال تخمین زده شده است.

آژانس کاریز

پارک ملی مانو ، پرو

این پارک حیرت انگیز ،در بین حوضه آمازون و آندهای گرمسیری واقع شده و جمعیت خیره کننده‌ای از حیوانات وحشی جنگل‌های بارانی را در خود جای داده است.

حیوانات منحصر به فردی مانند تنبل دو انگشتی ، آرمادیلوی غول پیکر و آسلات در این چشم انداز زیبا پرسه می‌زنند و در حمایت از پارک رشد می‌کنند.

در بین جنگل‌های انبوه ، چشم انداز ناهموار و تنوع زیستی گسترده ، پارک ملی Manú را به یکی از بهترین مکان‌های طبیعی در پرو تبدیل کرده است.

این پارک مساحتی حدود 15328 کیلومتر مربع دارد و در سال 1973 تاسیس شد همچنین شهر گمشده طلا، پایتیتی در آن قرار گرفته است.

غیرقابل دسترسی بودن این پارک از راه جاده موجب حفظ شدن آن شده است. در سال 1977 این پارک به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره شناخته شد و در سال ۱۹۸۷ به عنوان یک میراث جهانی یوسنکو به ثبت رسید.

آژانس کاریز

پارک ملی جاسپر ، کانادا

پارک ملی جاسپر در استان آلبرتا قرار دارد و با یخچال‌های طبیعی، چشمه‌های آب گرم، دریاچه‌ها، آبشارها و کوه‌های باشکوهش از تماشایی‌ترین پارک‌های ملی کانادا می‌باشد.

این پارک که در لبه شرقی آلبرتا واقع شده است ، به عنوان چراغ راهنما برای ماجراجویان در نیم کره شمالی عمل می‌کند.

این پارک در سال 1907 افتتاح شد ولی در سال 1930 به پارک ملی تبدیل شد همچنین جاسپر به عنوان بخشی از میراث جهانی یونسکو شناخته شده است.

پارک ملی جاسپر در میان کوه‌های صخره‌ای باشکوه راکی در کنار ۴ پارک ملی دیگر قرار گرفته و نسبت به آن‌ها بزرگ تر است.

جاسپر با بیش از 2.7 میلیون هکتار زمین خانه‌ی ۷۰ گونه پستاندار است و گردشگران حیواناتی از استر آهو گرفته تا کایوت و گوزن موس را می‌توانند در این پارک ملی ببینند.

آژانس کاریز

پارک ملی دره مرگ ، آمریکا

خشک‌ترین و گرمترین پارک ملی آمریکا ، پارک ملی دره مرگ است که بین رشته کوه‌های آمارگوسا و پانامینت قرار دارد. دمای دره غالباً به 100 درجه فارنهایت می‌رسد.

دره مرگ در کالیفرنیا یک پارک ملی با وسعت ۵۲۶۲ مایل مربع است که در آن هیچ اثری از سرسبزی وجود ندارد.

بالاترین دمای هوا در دره مرگ به بالاترین رکورد جهانی رسیده که 134 درجه فارنهایت بوده است. با داشتن چنین دمایی ، به راحتی می‌توان فهمید که چرا این دره نام  دره مرگ را به خود اختصاص داده همچنین عنوان گرمترین مکان کره زمین به خود اختصاص داده است.

دره مرگ حاوی یک پدیده طبیعی جذاب است که به سنگ‌های قایقرانی معروف است. این سنگ‌ها که در پیست اتوموبیل رانی پلایا واقع شده‌اند ، با گذشت زمان به طرز مرموزی حرکت می‌کنند و در پی آن مسیرهایی ایجاد می‌شود که ردی که از آن‌ها باقی می‌ماند شبیه به رد کشتی‌های قایقرانی است.

این نقطه تنها در فاصلهٔ ۱۳۶٬۲ کیلومتری شرق جنوب شرقیی کوه ویتنی مرتفع‌ترین نقطه در آمریکا با ارتفاع ۴٬۴۲۱ متر قرار دارد.

آژانس کاریز

پارک ملی نامیب ناکلافت ، نامیبیا

پارک ملی نامیب ناکلافت قسمتی از بیابان نامیب است ، این بیابان به عنوان اولین بیابان در دنیا شناخته می‌شود و مساحت کلی این پارک ملی حدود 49768 کیلومتر مربع است و در سال 1907 تأسیس شد.

بازدیدکنندگان می‌توانند بهترین صحرا را در نامیب ، جایی که تپه‌های شنی بیش از 300 متر از لایه‌های زیرین ارتفاع می‌گیرند ، مشاهده کنند.

تپه‌های این بیابان کاملا به رنگ قرمز و نارنجی سیر درست به رنگ فلز زنگ زده و اکسید شده هستند. گاهی در میان این تپه‌های رنگین و زیبا تالاب‌هایی دیده می‌شود که تنها منبع آب آشامیدنی جانداران صحرا است.

پارک ملی نامیب ناکلافت در صحرای نامیب قاره آفریقا کاملا حفاظت شده است و می‌توان به راحتی از آن بازدید کرد بدون این که نگران امنیت بود.

اگر دیدن فضای وسیع شن و ماسه برایتان کافی نیست که می‌توانید همراه دوربین خود به کوههای ناکلافت بروید و از برج‌های شن صحرای بزرگ مناظر زیبا را ثبت کنید.

آژانس کاریز

معرفی سه مورد از بهترین مقاصد گردشگری در آسیا

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید