آژانس کاریز

بهترین سوغات ترکیه – تور ترکیه

بخش مهیج سفر به خارج از کشور خرید سوغاتی برای بازگشت به خانه است. چه وسایل نوستالژیک ، سنتی ، خوراکی باشند ، هنگام تعطیلات در ترکیه ، انتخاب سوغاتی برای خرید بی حد و مرز است.

مهم نیست که به کجای کشور بروید ، مغازه‌های کوچک سوغاتی طیف وسیعی از دیدنی‌ها را برای خود ، دوستان و خانواده در خانه می‌فروشند.

این انتخاب طاقت فرسا است ، بنابراین ما در آژانس کاریز این لیست از سوغاتی‌های سراسر کشور و منطقه را برای کمک به شما تهیه کرده‌ایم. ما همچنین برخی نکات مفید در مورد خرید آن‌ها و همچنین بهترین مکان‌ها را برای شما ذکر کرده‌ایم.

آژانس کاریز

شیرینی ترکیه

غذای ترکی در جعبه‌های بسته بندی شده در سراسر کشور فروخته می‌شود ، بسته بندی آن ارزان و آسان است. آدامس‌های کوچک ژله مانند دارای طعم‌های مختلفی مانند گل سرخ ، آجیل ، دارچین ، لیمو و غیره هستند.

در بسیاری از مغازه‌ها امکان تست این شیرینی‌ها وجود دارد بنابراین شما می‌توانید قبل از خرید سلیقه خود را بچشید.

برای بهترین Delight ترکیه ، به دنبال مارک‌های ساخته شده در سافرانبلو باشید یا اگر در استانبول هستید ، به فروشگاه خانوادگی Hacir Bekir Efendi ، که مخترع اصلی این شیرینی محبوب است ، بروید.

آژانس کاریز

نماد چشم زخم

همچنان یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌ها برای خرید در ترکیه چشم شرور است که با نام چشم نظر شناخته می‌شود. طلسم باستانی که برای دفع بدشانسی استفاده می‌شود ، فقط یک سوغات نیست بلکه بسیاری از ترک‌ها در اتومبیل ، خانه و دفتر خود از آن استفاده می‌کنند.

آن را به صورت جا کلیدی ، دستبند ، نشان یا خرده ریز بخرید تا در خانه آویزان شود و اگر سری به نازارکوی ، یکی از دهکده‌های غرب ازمیر زدید ، به مغازه‌های کارگران بروید ، که در سراسر کشور به دلیل تولید محصولات چشم نظر معروف هستند.

آژانس کاریز

فرش‌های سنتی ترکیه

هر کسی با بودجه نامحدود ممکن است به فکر خرید فرش سنتی ترکیه باشد. این قطعات هنری دستی که برای خلق فروش با مشقت و سختی در بعضی موارد ماه‌ها یا حتی سال‌ها به طول انجامیده است.

فروشگاه آن را برای شما بسته بندی و بارگیری می‌کند اما مراقب باشید. متأسفانه ، هجوم نسخه‌های ارزان قیمت و کپی شده از چین چند سال پیش بازار را تحت الشعاع خود قرار داد و اعتبار آن را خدشه دار کرد زیرا ایجاد تفاوت بین آن‌ها و یک فرش سنتی ترکی بسیار سخت است.

در خرید خود عجله نکنید و اگر مطمئن نیستید از یک متخصص کمک بگیرید.

آژانس کاریز

چای و قهوه

در سراسر کشور ، چای سیب به عنوان یک سوغات مورد علاقه در راس لیست است ، اما از نظر فنی ، این یک حیله است زیرا ترک‌ها همیشه چای خود را در لیوان‌های کوچک و لاله‌ای سیاه می‌نوشند.

در عوض ، نسخه اصلی را از منطقه شمال شرقی ریزه که پایتخت چای ترکیه است خریداری کنید. در غیر این صورت ، قهوه ترک و یک فنجان کوچک و سنتی مسی که برای نوشیدن آن استفاده می‌شود ، گزینه خوبی برای معتادان به کافئین است ، اما هنگام چشیدن آن ضرب المثل معروف کشور را بخاطر بسپارید.

قهوه ترک باید “به اندازه جهنم سیاه ، مانند مرگ محکم و به اندازه عشق شیرین باشد”

آژانس کاریز

ادویه جات عجیب و غریب

ادویه جات جایگاه ویژه‌ای در غذاهای ترکی پیدا کرده است. آن‌ها که کمی مورد استفاده قرار می‌گیرند ، به بیشتر غذاها طعم می‌بخشند و با توجه به اختصاصی بودن ترک‌ها به ادویه جات ، جای تعجب نیست که آن‌ها را در بسته‌های سوغاتی ، به ویژه در بازار ادویه و بازار بزرگ استانبول فروخته شود.

ترک‌ها از پول بیبر پولک‌های چیلی قرمز به خصوص در سوپ خود خوششان می‌آید و همچنین سماق توت‌های قرمز خشک و آسیاب شده را روی سالادهایشان می‌پاشند اما از دام زعفران آگاه باشید زیرا بیشتر آن‌ها از ایران می‌آید.


آژانس کاریز



دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید