تور کاریز

جاذبه‌‌های گردشگری ریودوژانیرو – پارت اول

موقعیت ریودوژانیرو در بین کوه‌ها و دریا به قدری چشمگیر است که یونسکو در نامگذاری ریو به عنوان میراث جهانی “مکان فوق العاده زیبا برای یکی از بزرگترین شهرهای جهان” را ذکر کرد.

تحسین یونسکو فقط به دلیل موقعیت طبیعی نبوده بلکه به دلیل چشم انداز فرهنگی شهری و آمیختگی آن که با معماری و فضای سبز برنامه ریزی شده است که مشخصه رشد شهر است.

ریودوژانیرو دومین شهر بزرگ برزیل است و از سال 1763 تا 1960 ، هنگام ایجاد برازیلیا ، پایتخت آن بود. این شهر توسط استعمارگران پرتغالی در اواسط سال 1500 تاسیس شد و به بندر حمل و نقل طلا از مناطق معدن کاری داخلی تبدیل شد.

در طول تاریخ خود ، ریو از دارایی‌های خود آگاه بوده است، کوه‌های سر به فلک کشیده در پشت آن ، قله قله‌ای که بالای بندرگاه خود سر به فلک می‌کشد و سواحل طولانی هلال خود را که از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن هستند ، آگاه بوده است و این منظره را با ساختمان‌های برجسته از هر دوره از دوران خود ارتقا داده است.

با آژانس کاریز بهترین جاذبه‌های ریودوژانیرو یکی از بهترین شهرهای دنیا را کشف کنید.

آژانس کاریز-برزیل

1. مجسمه مسیح منجی

مجسمه غول پیکر مسیح که از قله 709 متری کورکووادو مشرف به شهر است با دست‌های دراز ایستاده است و با آرامش به شهر نگاه می‌کند و به عنوان یک نماد از ریو شناخته شده است.

بنای تاریخی مشهور جهان بین سال‌های 1922 و 1931 ساخته شد که تقریباً هزینه ساخت آن به طور کامل از طریق کمک‌های کاتولیک‌های برزیل تأمین می‌شده.

از آنجایی که بازدیدکنندگان برای بازدید از این بنای یادبود مجبور بودند صدها پله را بالا بروند تا به قله برسند. امروزه آسانسورها و پله برقی برای کوتاه کردن سفر در دسترس هستند.

این سازه از بتن مسلح و سنگ صابون ساخته شده است، 30 متر قد دارد و بازوها 28 متر کشیده شده‌اند ، وزن این مجسمه 635 تن است.

آژانس کاریز-برزیل

2. ساحل کوپاکابانا

تعداد کمی از شهرها از یک ساحل ماسه‌ای زیبا در قلب خود برخوردار هستند ، چه رسد به یکی از ساحل‌های چهار کیلومتری که در امتداد یک طرف شهر قرار گرفته است.

بازدیدکنندگان و کارائوکاها به طور یکسان دوست دارند در امتداد تفرجگاهی که با ساحل طولانی 4 کیلومتری هم مرز است ، قدم بزنند.

این پیاده رو که در اصل در دهه 1930 ساخته شده ، طرحی موج مانند دارد که در آن سنگ‌های سیاه و سفید گذاشته شده است.

کاخ مشهور کوپاکابانا نیز در این منطقه قرار دارد که در دهه 1920 ساخته شد و اکنون به عنوان یک اثر ملی محافظت می‌شود 

همچنین فورت کوپاکابانا ، که یک پایگاه نظامی با موزه زمان جنگ است و برای بازدید عموم آزاد است ، درانتهای ساحل قرار دارد. در طول ساحل مقابل قلعه ، ماهیگیران صید صبح خود را برای فروش ارائه می‌دهند.

آژانس کاریز-برزیل

3. سواحل ایپانما و لبلون

در ادامه از رشته چهار کیلومتری کوپاکابانا ، سواحل ایپانما و لبلون توسط کانال یاردیم دو آلا جدا می‌شوند که تالاب لگا رودریگو فریتاس را تخلیه می‌کند. در امتداد تفرجگاه ساحلی هتل‌های بزرگ ، کافه‌های بی‌نظیر و رستوران‌های عالی قرار دارند.

این دو منطقه ، اگرچه بیشتر به دلیل سواحل خود شناخته می‌شوند اما یکی از آن‌ها با آهنگ The Girl from Ipanema در جهان مشهور شد اما با این حال دارای یک زندگی فرهنگی پر جنب و جوش و گالری‌های هنری ، سینما و یک تئاتر آوانگارد است.

این دو ساحل هر یکشنبه صحنه بازار عتیقه جات است و پراکا جنرال اوساریو نیز محل بازار فروش صنایع دستی، موسیقی، هنر و غذاهای محلی است. موقعیت این سواحل برای ورزش قایق‌رانی ریگاتا و سایر ورزش‌های آبی مناسب است.

همچنین در ضلع غربی این دریاچه، باغ گیاه‌شناسی بی‌نظیری قرار دارد که بیش از ۵ هزار گونه گیاهی از سراسر جهان، از جمله نیلوفرهای آبی و دیگر گیاهان منطقه آمازون در آن گردآوری شده است.

آژانس کاریز-برزیل

4. پارک ملی تیجوکا

پارک ملی تیجوکا از جنگل تیجوکا و چندین دیدگاه مشرف به شهر محافظت می‌کند و کریستو ردنتور ، مجسمه عظیم مسیح را در کورکووادو محاصره می‌کند.

برای بازدید از پارک باید در اواسط راه از قطاری که به مقصد کورکووادو حرکت می‌کند، پیاده شده و در مسیر جاده‌ای که از درون جنگل می‌گذرد به گشت و گذار بپردازند..

جنگل تیجوکا با مساحت 3300 هکتار ، یکی از بزرگترین جنگل‌های جهان در یک شهر است که در اواخر دهه 1850 در زمینی که توسط مزارع قهوه تخریب شده بود ، کاشته شد تا از چشمه‌های تأمین کننده آب ریودوژانیرو محافظت شود.

اکثر درختان گونه‌های بومی هستند و زیستگاه میمون‌های کاپوچین ، کواتیس (راکون برزیل) ، توکان‌های رنگارنگ ، شاهین‌ها ، پروانه‌های آبی درخشان و بسیاری از گونه‌های دیگر حیات وحش است که ممکن است هنگام کاوش در مسیر آن‌ها را مشاهده کنید.

آژانس کاریز-برزیل

5. ورزشگاه ماراکانا

فوتبال مهمترین ورزش در برزیل است و ورزشگاه ماراکانا یکی از مهمترین نشانه‌های ریو است. زمانی که بالاترین ظرفیت فوتبال در جهان بود ، در سال 1950 که افتتاح شد توانست نزدیک به 200.000 نفر را در خود جای دهد.

بزرگترین استادیوم برزیل محل برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های المپیک تابستانی 2016 بود. برای جام جهانی فیفا 2014 به طور کامل بازسازی شد.

امروزه، به دلیل رعایت نکات ایمنی ، و ایجاد صندلی برای همه طرفداران ، ظرفیت کاهش یافته است و در حال حاضر قادر به نشستن 80،000 تماشاگر است که آن را به بزرگترین ورزشگاه در آمریکای جنوبی تبدیل می‌کند.

این استادیوم برای مسابقات بین باشگاه‌های بزرگ فوتبال ریو ، فلامنگو ، بوتافوگو ، فلومیننس و واسکو دا گاما و همچنین برای کنسرت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین تور کوتاهی برای علاقه مندان مشتاق به بازدید از این استادیوم برگزار می‌شود.

آژانس کاریز-برزیل

آشنایی با بهترین فستیوال‌های برزیل

بهترین شهرهای برزیل برای بازدید

سفری کوتاه به برزیل با آژانس کاریز

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید