تور-ایتالیا-جاذبه-های-رم

معرفی فواره تروی – چشمه عشاق شهر رم

فواره تروی فانتین یا چشمه عشاق در شهر رم ایتالیا، یکی از شاهکارهای معماری باروک است و مسلماً یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین فواره‌های متعدد شهر رم به حساب می‌آید. هیچ سفری به رم بدون بازدید از این فواره کامل نیست.

طبق افسانه‌ها و داستان‌هایی که در مورد این فواره وجود دارد کسانی که سکه‌ای را در آبهای آن بیندازند دوباره به رم باز خواهند گشت. همچنین گفته می‌شود می‌توان یک آرزو کرده و یک سکه را داخل چشمه بیندازید و این کار باید 3 مرتبه تکرار شود و این کار باید با دست راست  از روی شانه راست انجام شود.

تروی فانتین به خصوص برای زوج های جوانی که رم را به عنوان مقصد ماه عسل خود انتخاب کرده‌اند می‌تواند گزینه ای بسیار مناسب به شمار آید.

تور-ایتالیا-شهر-رم-فواره تروی

 

تاریخچه فواره تروی

دستور ساخت چشمه عشاق را “آگریپا” که داماد امپراتور “آگوستوس” بوده صادر کرده و توسط “نیکولا سالوی” طراحی و توسط “جوزپه پانینی” در سال 1762 تکمیل شده است. ساخت این چشمه حدود 30 سال به طول انجامید.

نام “Trevi” به معنای “سه راهی” است و گفته می‌شود که به محل اتصال سه جاده در “Piazza dei Cruciferi” اشاره دارد. همچنین یک الهه معروف به نام” Trivia ” وجود داشته که خیابان‌های رم محافظت می‌کرده و دارای سه سر بوده تا بتواند همه چیز را در اطراف خود ببیند و کنترل کند.

موقعیت این فواره مرکز تاریخی شهر رم است که در انتهای مسیر قناتی قرار دارد که نام آن آکوا ورجینه می‌باشد که بهترین طعم و مزه را داشته و برای قرن ها بشکه های آن هر هفته به واتیکان منتقل می‌شده، و بعد از گذشتن از خیابان باریک و سنگ فرش شده‌ای وارد میدان تروی می‌‌شوید و صحنه‌ای زیبا و چشم‌نواز از چشمه عشاق را در برابر خود میبینید.

تور-ایتالیا-شهر-رم-فواره تروی-کاریز

 

مشخصات ظاهری فواره تروی

این فواره عظیم 85 فوت (26 متر) ارتفاع و عرض تقریبی 130 فوت (20 متر) دارد.

در مرکز آن مجسمه “نپتون” که خدای دریا نام دارد، قرار گرفته، بطوری که در حال راندن ارابه ای صدفی شکل است که توسط اسبهای دریایی کشیده می‌شود و همچنین به همراه تریتو‌ن‌ها “پیام آور آب‌های پهناور” در حال رام کردن اسب‌های آبی نیز هستند. همچنین این فواره دارای مجسمه های فراوانی و سلامتی است. آبی هم که در پایین فواره قرار دارد نماینده دریا است.

امکان بازدید به صورت شبانه روزی از این فواره جذاب و منحصر‌بفرد وجود دارد. در تورهای ایتالیا کاریز شما می‌توانید به همراه تور لیدر‌های مجرب از این فواره زیبا هم در روشنایی روز و هم در تاریکی شب که هر کدام جذابیت خاص خود را دارد بازدید، نمائید.

تور-ایتالیا-شهر-رم-فواره تروی-کاریز

 

نکات تکمیلی فواره تروی

این چشمه لوکیشن فیلم‌برداری فیلم‌های زیادی بوده که از جمله آن‌ها می‌توان یه “تعطیلات رمی” (سال 1953) و “سه سکه در چشمه” (سال 1954) اشاره کرد.

این چشمه در سال 1996 زمانی که “ماسترویانی” هنر پیشه فیلم زندگی شیرین از دنیا رفت خاموش و با رنگ سیاه تزیین شد. فیلمی که کنار این چشمه فیلم‌برداری و باعث معروفیت بیشتر این چشمه شده بود.

سربازان رومی در قرن 19 قبل از میلاد توسط دختری جوان به منبع چشمه هدایت شده اند که 13 کیلومتر با شهر رم فاصله داشته است و نام آن “آکوا ورجینه ”  از نام این دختر گرفته شده است.

این فواره چندین بار مورد مرمت قرار گرفته است که آخرین بار توسط فندی شرکت مشهور طراحی لباس صورت گرفته است.

تخمین زده می‌شود روزانه ۳۰۰۰ یورو به داخل فواره پرتاب می‌شود و این سکه‌ها هر شب جمع‌آوری شده و به افراد نیازمند داده می‌شود.

در ساخت این فواره بیشتر از سنگ تراورتن استفاده شده است.

در سال 1973 تمبر پستی به نشان چشمه عشاق برای خدمات پستی ملی ایتالیا ساخته شد.

 

 

 

 

 

2 Replies to “معرفی فواره تروی – چشمه عشاق شهر رم”

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید