قاره-آفریقا-خاورمیانه-مصر-کاریز

کویر سفید – کویری اسرارآمیز‌ در مصر

مِصر کشوری در شمال شرقی قاره آفریقا است. . مصر در جنوب دریای مدیترانه و غرب دریای سرخ قرار داشته و از غرب با لیبی ، از جنوب با سودان و از سوی شبه جزیره سینا با اسرائیل و نوار غزه در فلسطین مرز زمینی دارد .

شبه جزیره سینا ، شبه جزیره‌ای سه گوش در میان دریای سرخ و مدیترانه است که در کشور مصر قرار گرفته است.

مصر چهاردهمین کشور پرجمعیت‌ در بین کشورهای آفریقایی و خاورمیانه است و اکثر جمعیت آن در کنار رود نیل زندگی می‌کنند. همچنین بیشترین جمعیت را در بین کشور‌های عرب زبان را در جهان دارد.

این کشور در روزگار هخامنشی و همچنین در دوران ساسانی بخشی از قلمرو ایران بوده .

پرچم-کشورها-مصر-ایران-کاریز

نکته‌ی جالب در مورد کشور مصر این است که عقاب حیوان ملی این کشور محسوب می‌شود.

مصر همچنین کشور اولین‌ها هم به شمار می‌آید زیرا که اولین قایق بادبانی در مصر اختراع شد همچنین اولین سنت و آیین تبادل حلقه‌ی ازدواج به دوران مصریان باستان بر‌می‌گردد.

مصر کشوری باستانی و با شکوه است که تاریخ ارزشمند و طولانی دارد و همین امر موجب این شده است که به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شود.

مصر یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری بوده و آثار باستانی متعددی در این کشور موجود است و مهمترین آن‌ها اهرام سه‌گانه است که گردشگران زیادی را جذب این کشور می‌کند .

کاریز در این مقاله قصد دارد جاذبه‌ای از این کشور غنی و پرجاذبه را برایتان بیان کند که کمتر شناخته شده و مورد توجه بوده است:

مصر-تور-ویزا-کاریز

کویر بیضاء

صحرای بیضاء یا کویر سفید ، منطقه وسیعی از مصر است که صحرایی برف رنگ مانند است و در 28 مایلی روستای الفرافرة قرار دارد.

این کویر یکی از اسرارآمیز‌ترین نقاط کره زمین هم محسوب می‌شود.

صحرايي كه خاك آن نشاني از زردي یا سرخي كوير ندارد و خاك سفيد آن در سال‌هاي اخير ، گردشگران زيادي را براي تماشاي آن به مصر كشانده است.

در صحرای بیضاء می‌توان عجیب‌ترین نمونه از سنگ های گچی را دید که به شکل‌های عجیبی درآمده‌اند. یکی از معروف‌ترین نوع صخره‌ها که در صحرای بیضاء به وفور پیدا می‌شود ، سنگ‌های قارچی شکلی هستند.

 

جاذبه-های-مصر-کاریز-آژانس مسافرتی

 

در الفرافرة 5،000 نفر که عمدتاً بادیه نشینان محلی هستند زندگی می‌کنند.

صحرای بیضاء محل امنی است که گردشگران می‌توانند چند شب را در آن سر کنند ، بدون آنکه خطر حمله جانوران آن‌ها را تهدید کند در این صحرا همچنین خبری از خزندگان و حشرات خطرناک نیز نیست.

تنها حیوانی که در شب می‌توانید شاهد آن باشید روباه است که برای خوردن پس‌مانده غذای گردشگران ظاهر می‌شود.

صحرای سفید مکانی نیز برای برخی از مدارس در مصر است که از آن به عنوان مکانی برای سفرهای کمپینگ استفاده می‌کنند.

بازدید از صحراي بيضاء در شب، باعث اشتباه خیلی از گردشگران می‌شود زیرا که خاك اين صحرا را با برف‌هاي پودري زمستاني اشتباه خواهند گرفت، اما اين صحرا نه تنها رنگ برف را تا به‌حال به خود نديده بلكه آنقدر داغ و درخشان است که تورهاي گردشگري، ترجيح مي‌دهند شب‌ها مسافران خود را به اين كوير ببرند.

نکته ناراحت کننده درباره این کویر زیبا این است که در سال‌های اخیر صخره‌های سست و گچی این صحرا به دلیل بی‌توجهی  و نا‌آگاهی گردشگران از سست بودن خاک منطقه ، آسیب های زیادی دیده‌اند.

مصر-کویر-نقاط-اسراآمیز

درباره دریاچه سبز اتریش ، یکی دیگر از جاذبه‌های اسرار آمیز جهان چه می‌دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید