میدان تایمز – نیویورک

نیویورک در دهانه رودخانه هوستون به روی اقیانوس اطلس واقع شده است و ایالت نیویورک از 5 منطقه تشکیل شده است.

این مناطق عبارتند از: منهتن، بروکلین، کوئینز، برانکس و جزیره استاتن آیلند.

نیویورک یکی از قطب‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان نیز هست. عده‌ای به‌دلیل اهمیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منحصربه‌ فرد آن این شهر را “پایتخت جهان” می‌نامند.

در این مقاله کاریز مهمترین میدان منطقه منهتن را مورد بررسی قرار می‌دهد:

 

منهتن-نیویورک-آمریکا

 

تایمز اسکوئر

تایمز اسکوئر نام تقاطعی معروف و دیدنی در محله منهتن شهر نیویورک می‌باشد. تایمز اسکوئر در تقاطع خیابان برادوی و خیابان هفتم قرار دارد.

این میدان یک مرکز تجاری و گردشگری محبوب در شهر نیویورک می‌باشد و سالانه بیش از 50  میلیون نفر از این میدان بازدید می کنند. لازم به ذکر است که این میدان سمبلی برای کشور آمریکا به شمار می‌آید.

 

میدان تایمز - کاریز

 

ساختمانی فرسوده و قدیمی اما پر‌درآمد ، در گوشه میدان تایمز

ساختمانی در گوشه میدان تایمز وجود دارد که از آن برای مراسم پرتاب توپ در لحظه تحویل سال نو میلادی استفاده می‌کنند.

این ساختمان در اصل ستاد نشریه نیویورک تایمز بوده و در سال‌ 1904میلادی مصادف با سال 1282شمسی ساخته شده است.

این ساختمان در سال 1995میلادی توسط برادران لهمان خریداری شد و آن‌ها ساختمان را به بیلبورد بزرگ تبلیغاتی امروزی تبدیل کردند ، که امروزه ، سالیانه بیش از 23میلیون درآمد تولید می‌کند.

املاک جیمزتاون این ساختمان را اجاره کرده و توپ مراسم سال نو را در طول سال در طبقاتی از این ساختمان نگهداری می کنند و در حال حاضر صاحب این ساختمان است.

اکثر طبقات این ساختمان فرسوده ، خالی و بدون سکنه است و پوشیده از دیوار نوشته است.

 

میدان تایمز-کاریز-آتی-پرواز

 

میدان تایمز دارای آلودگی نوری است

میدان تایمز به قدری نورانی و رنگارنگ است که حتی در شب نیز کاملا روشن و همانند روز می‌باشد و تا از نزدیک نبینید نمی‌توانید تصورکنید. به همین دلیل است که در آن آلودگی نوری وجود دارد.

نکته جالب درباره این میدان این است که کسانی که خارج از جو زمین باشند و فضانوردان می‌توانند به راحتی میدان تایمز را تشخیص دهند و آن را ببینند.

نامگذاری میدان تایمز

نام قدیم میدان تایمز در نیویورک میدان لانگاکر بوده است. پس از ساختن ساختمان ستاد نشریه تایمز در سال 1904 این میدان به میدان تایمز تغییر نام داد.

این میدان در واقع به شکل یک مثلث است و به شکل میدان نیست زیرا تئاتر برادوی (Broadway) این میدان مربعی را به صورت اریب قطع می‌کند و آن را به شکل یک میدان مثلثی تبدیل می‌کند.

 

میدان تایمز کاریز

 

تجهیزات صوتی جالب در میدان تایمز

اگربه محوطه مثلثی بین خیابان های چهل و پنجم و چهل و ششم و خیابان برودوی ، بروید یک بافت لایه‌ای از صداها را به صورت 24 ساعته خواهید شنید.

این صدای ماکس نئوهانس است و از تجهیزات پنهان موجود در زیر قفسه‌ی آهنی ورودی متروی این میدان خارج می‌شود. این کار مربوط به پروژه ای با نام دیا بیکن می‌باشد آن‌ها دربخش‌های دیگر شهر نیویورک نیز ابداعات هنری و جالب خود را اجرا کرده‌اند.

کافه مخفی میدان تایمز

کافه ها و رستوران های مخفی زیادی در شهر نیویورک وجود دارند. یکی از این کافه ها، کافه سنترال (Centrale) می‌باشد.

این کافه در خیابان چهل و ششم غربی میدان قرار گرفته و محل دورهمی بازیگران تئاتر‌های برودوی، مانند الساندرو نیولا (Alessandro Nivola) می‌باشد.

 

لاتاری-آمریکا-کاریز-آتی-پرواز

 

محله خطرناک میدان تایمز

برخلاف زیبایی خیره‌کننده و شهرت فراوان میدان تایمز کنونی در گذشته مصرف مواد و وقوع جرم در این منطقه چنان بالا بود که نه تنها گردشگران بلکه افراد محلی و آمریکایی‌ها تا حد‌ امکان از این محل دوری می‌کردند.

مجله ی رولینگ استون نیز در سال ۱۹۸۱، خیابان ۴۲ را که با میدان تقاطع دارد، نا امن‌ترین منطقه در کل آمریکا معرفی کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید