ویزا-شنگن-کاریز

سفر به مجارستان – شهرهای مجارستان

کشور مجارستان دارای مساحتی حدود 93030 کیلومتر مربع است ، این کشور در اروپای مرکزی واقع شده است.

این کشور بیش از 144 شهر دارد اما بیشتر مردم دنیا و گردشگران به پایتخت مجارستان یعنی شهر بوداپست سفر می‌کنند.

شهر بوداپست قدیمی‌ترین شهر مجارستان نیز محسوب می‌شود همچنین بوداپست در لیست 14 شهر برتر دنیا هم قرار گرفته است.

مجارستان در همسایگی رومانی، صربستان، کرواسی، اسلوونی و اتریش قرار دارد.

در این کشور تاریخ، تمدن، فرهنگ و معماری به زیبایی هرچه ‌تمام‌تر در کنار هم‌ معنا یافته‌اند و ترکیب آن‌ها فرهنگ مجارها را تشکیل داده است و دلایل اصلی جذابیت تور مجارستان برای گردشگران هستند.

کاریز در این مقاله شما را با 5 شهر دیدنی دیگر از مجارستان آشنا می‌کند.

 

تور-مجارستان

 

1- شهر دبرسن Debrecen

پس از شهر بوداپست، “دبرسن” به عنوان دومین شهر عظیم و مهم مجارستان شناخته می‌شود که در نزدیکی بوداپست قرار دارد.

شهر دبرسن به مدت چند سال عنوان پایتخت مجارستان را نیز داشت.

این شهر علاوه بر دیدنی‌ها و زیبایی‌های فراوانش دانشگاه‌های متعددی را در خود جای داده است.

همچنین شهر دبرسن با 14 شهر دنیا پیمان خواهرخواندگی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها شهر سنت پترزبورگ روسیه است.

کلیسای بزرگ دبرسن یا کلیسای زرد با معماری و رنگ زرد خود ، یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهری است که زمانی به عنوان رُم کالوینیست‌ها شناخته می‌شده است.

از دیدنی‌های شهر دبرسن مجارستان می‌توان به موزه دری ، پارک ملی هورتوبای ، استادیوم ناگیردی ، کارناوال گل دبرسن ، کلیسای سنت آنا ، آب گرم هایدوسوبوسلو ، تئاتر چوکونائی اشاره نمود.

 

ویزای-مجارستان

 

2- شهر کاپشوار  Kaposvár

شهری در قسمت جنوب غربی مجارستان ، در جنوب دریاچه بالاتون است.  کاپشوار یکی از جالب‌ترین و کوچک‌ترین شهرهای مجارستان بشمار می‌رود که جمعیتی حدود 68000 دارد.

طبق افسانه ها ، این شهر در هفت تپه (مانند رم و لیسبون) تاسیس شده است. این منطقه  5000 سال قبل از میلاد مسکونی شده بود.

همچنین طبیعت بکر و معماری چشم‌نواز آن مورد توجه بسیاری بوده است.

از دیدنی‌های این شهر می‌توان به مرزعه لیدی باگ ، دهکده زلیس ، موزه ریپل رومانی اشاره کرد .

 

کاریزآتی پرواز

 

3- شهر اِگِر  Eger

اِگِر بیشتر به خاطر قلعه‌ها ، حمام‌های حرارتی ، بناهای تاریخی و مهمتر از همه ، بهترین شراب‌های قرمز مجارستان شهرت دارد.

خیابان‌های زیبای این شهر با تعداد زیادی از ساختمان‌های سبک باروک، باعث می‌شود تا گشت و گذار در گوشه و کنار این شهر به یکی از مهترین جذابیت‌های تور گردشگری مجارستان تبدیل شود.

اِگِر بعد از بوداپست، بهترین شهری در مجارستان است که می‌توانید غذاهای سنتی خوشمزه این کشور را در کافه‌ها و رستوران‌های شگفت انگیزش امتحان کنید.

از جمله جاذبه‌های این شهر می‌توان به قلعه اِگِر که در داخل قلعه نقشه‌ای از مکان‌های دیدنی وجود دارد ، کلیسای مشبک ، مناره اِگِر ، راهپیمایی در میان تپه‌های سرسبز حاشیه شهر و تماشای حمام‌های سنتی و چشمه‌های آبگرم این منطقه اشاره کرد.

تور-ویزا-مجارستان

4- شهر سگد  Szeged

سگد سومین شهر بزرگ مجارستان شهری در دشت بزرگ مجارستان است. این شهر بخاطر آب و هوای درخشان و “کلیسای جامع تحمیل کننده” ، ثروت آرت نوو و بناهای تاریخیش و سوپ ماهی به “شهر آفتاب” معروف است.

در خصوص نام سگد داستان‌های مختلفی وجود دارد. برخی نام شهر را برگرفته از زبان مجاری به معنای جزیره و گوشه (szeg) می‌دانند و برخی دیگر علت نام‌گذاری آن را به رود تیسا نسبت می‌دهند.

سگد در مرز جنوب شرقی مجارستان ، درست در جنوب دهانه رودخانه ماروس در دو ساحل رودخانه تیسا قرار دارد. و در فاصله 171 کیلومتر جنوب شهر بوداپست قرار گرفته است.

با وجود پارک‌های بزرگ و کافه‌های متعدد در کنار پیاده‌رو و خیابان‌ها ، می‌توانید اوقاتی تکرار نشدنی را در این شهر تجربه کنید.

این شهر علاوه بر توریستی بودن ، هرساله پذیرای تعداد زیادی دانشجو از سراسر دنیا می‌باشد. یکی از اصلی ترین جاذبه های سگد رودخانه تیسا است که امکان انجام ورزش‌های آبی مختلف یا سفرهای قایقی را برای شما فراهم می‌کند.

همچنین در این شهر مجارستان می‌توان از میدان بزرگ شهر سگد ، کنیسه یهودیان ، شهر قدیمی کاراز ، باغ گیاهشناسی سگد ، موزه مورا فرنس دیدن کرد.

آژانس-کاریز-آتی-پرواز

5- شهر پچ  Pécs

پچ یکی از زیباترین شهرهای کشور مجارستان و پنجمین شهر بزرگ این کشور است که در دامنه کوه‌های Mecsek در جنوب غربی مجارستان  ، نزدیک به مرز کرواسی قرار گرفته است. این شهر مرکز اداری و اقتصادی شهرستان بارانیا نیز هست.

پچ همچنین مقر اُسقف اعظم کاتولیک روم است.

این شهر توسط رومیان باستان بنا شد و امروز نیز در ساختمان‌ها و بناهای شهر پچ می‌توانید سبک معماری رومی را مشاهده کنید. بعد از پایان تسلط رومیان و حکومت‌های محلی این شهر مدت ها تحت تسلط عثمانی‌ها بود.

مسجد پاشا قاضی از نمونه‌های معماری عثمانی در شهر پچ مجارستان می‌باشد که در میدان اصلی شهر واقع شده است و اگرچه قرن‌ها پیش به دلیل عقب‌نشینی ترکان عثمانی به عنوان یک کلیسا تقدیس شده است ، هلال ماه اسلام هنوز بر روی گنبد قابل مشاهده است.

از دیگر دیدنی‌های این شهر مسجد یاکووالی حسن پاشا که مربوط به اواسط دهه 1500 است ، امروزه نیز به عنوان یک مسجد فعال فعالیت می‌کند و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

همچنین دانشگاه علوم پزشكی پچ مجارستان با 642 سال قدمت، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های مجارستان است که توسط پادشاه لویس تاسیس شد.

اروپا-کشور-مجارستان

تیهانی دهکده‌ای بکر و چشم‌نواز در مجارستان را بهتر بشناسید.

غذاهایی معروفی که نباید در تور مجارستان از آن غافل شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید