ویزا-تور

زندگینامه دانته آلیگیری – شاعر ایتالیایی

دانته آلیگیری شاعر ، نویسنده و فیلسوف ایتالیایی زاده فلورانس بود. تاریخ دقیق تولد او ناشناخته است ، گرچه به طور کلی در حدود سال 1265 تخمین زده می‌شود.

کمدی الهی وی که در ابتدا کمدیا نامیده می‌شد و بعداً توسط جیووانی بوکاچیو به نام دیوینا نامگذاری شد ، مهمترین شعر قرون وسطی و بزرگترین اثر ادبی به زبان ایتالیایی شناخته می‌شود.

دانته در دوران زندگی خود دست به انتشار کتاب‌های متعددی زد که معروف‌ترین آن‌ها کمدی الهی ، زندگانی نو ، ضیافت ،  سلطنت و آهنگ‌ها است. کتاب کمدی الهی در سه بخش نگاشته شده‌است: دوزخ، برزخ و بهشت.

دانته به دلیل استقرار استفاده از زبان عامیانه در ادبیات در زمانی شناخته می‌شود که بیشتر شعرها به زبان لاتین سروده می‌شد و این امر تنها برای تحصیل کرده‌ترین خوانندگان قابل دسترسی بود.

استفاده دانته از گویش توسکانی برای آثاری مانند زندگی نو و کمدی الهی به تاسیس زبان ایتالیایی استاندارد امروزی کمک کرد و سابقه‌ای ایجاد کرد که نویسندگان مهم بعدی ایتالیا مانند پترارک و بوکاچیو از آن پیروی کردند.

دانته در تأسیس ادبیات ایتالیا نقش مهمی داشت و تصور او از جهنم ، برزخ و بهشت ​​الهام بخش هنر غربی بود. او تأثیر بسیاری بر جفری چاوزر ، جان میلتون و آلفرد تنیسون و بسیاری دیگر داشته است.

از دانته به عنوان “پدر” زبان ایتالیایی و il Sommo Poeta “شاعر عالیقدر” یاد می شود. دانته ، پترارك و بوكاچيو را سه كرون “سه تاج” ادبيات ايتاليا نيز مي‌نامند.

در دوران کودکیش ، شهر فلورانس مدام بین دسته‌های رقیب دست به دست می‌شد. تا سرانجام دسته گوئلف‌ها که خانواده دانته هم از آنان بودند بر شهر چیره شدند اما طولی نکشید که بین خود آن‌ها نیز اختلاف افتاد و به دو دسته‌ی سیاه‌ها و سفیدها تقسیم شدند.

ویزا-تور

دانته برای اولین بار با بئاتریس پورتیناری ، دختر Folco Portinari ، در سن نه سالگی ملاقات کرد و ادعا کرد که عاشق او شده است ، ظاهراً حتی بدون اینکه با او صحبت کند ، این اتفاق رخ داده.

با این حال ، هنگامی که او 12 ساله بود ، به او قول ازدواج با جما دی مانتو دوناتی ، دختر مانتو دوناتی ، عضو خانواده قدرتمند دوناتی را دادند.

ازدواج‌های پیمانکاری در این سنین پایین بسیار معمول بود و شامل یک مراسم رسمی بود ، از جمله قراردادهایی که قبل از یک دفاتر اسناد رسمی امضا شده بود.

دانته ادعا کرد که پس از 18 سالگی بئاتریس بارها و بارها او را دیده و در خیابان‌های فلورانس به او تبریک می‌گفت ، هرچند هرگز او را خوب نمی‌شناخت.

سال‌ها پس از ازدواج با جما ، او دوباره بئاتریس را ملاقات کرده است. او چندین غزل برای بئاتریس نوشت اما هرگز از جما در هیچ یک از شعرهای خود نام نبرده است.

تاریخ دقیق ازدواج او مشخص نیست تنها اطلاعات مشخص این است که ، او قبل از تبعید در سال 1301 ، دارای سه فرزند به نام‌های پیترو ، ژاکوپو و آنتونیا بود.

دانته در جنگ کمپالدینو در 11 ژوئن 1289 با سواران گلف جنگید. این پیروزی اصلاحاتی را در قانون اساسی فلورانس به وجود آورد.

او باید برای مشارکت در زندگی عمومی و شخصی باید در یکی از بسیاری از اصناف تجاری یا صنعتگر شهر ثبت نام می‌کرد ، بنابراین دانته وارد صنف پزشکان و داروخانه‌ها شد.

از نظر رمانتیک‌ها (دوران رومانتیک‌ها) ، دانته ، مانند هومر و شکسپیر ، نمونه بارزی از “نبوغ اصلی” بود که قوانین خود را وضع می‌کرد ، او افرادی با قامت و عمق بیش از حد قدرتمند را ایجاد کرد و فراتر از هرگونه تقلید از الگوهای استادان قبلی بود.

به نوبه خود ، واقعاً نمی‌توان از آن‌ها تقلید کرد. در طول قرن 19 ، شهرت دانته رشد و تحکیم یافت و تا سال 1865 ، شصتمین سالگرد تولد او ، به عنوان یکی از بزرگترین شمایل‌های ادبی جهان غرب تثبیت شد.

دانته سرانجام در سال 1321 در ماه سپتامبر درگذشت.

تور-ویزا

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید