کاریز-آتی-پرواز

آشنایی با جاذبه‌های ماترا – شهری در جنوب ایتالیا

ماترا مجموعه‌ای متنوع از ساختمان‌های مربوط به آیین مسیحی را در خود نگهداری می‌کند ، از جمله آن‌ها تعداد زیادی کلیسای روپستری که از سنگ کالارنیت منطقه تراشیده شده‌اند، هستند.

این کلیساها که در منطقه همسایه آپولیا نیز یافت می‌شوند ، توسط صندوق جهانی آثار جهانی در فهرست جهانی بناهای تاریخی ثبت شدند.

 

 

ایتالیا-ویزا-کاریز-ماترا

 

کلیسای پالومبارو

کلیسای پالومبارو که کلیسای جامع ماترا است ساخت آن در سال 1268 آغاز شد ، از سال 1389 به سانتا ماریا دلا برونا اختصاص داده شده است.

این ساختمان باشکوه در زیر میدان اصلی شهر واقع شده است، و معماری چشمگیری دارد که از صخره حک شده تشکیل یافته و توسط طاق‌ها به هم متصل شده است.

این کلیسا با سبک معماری رومانسک آپولی ساخته شده است ، دارای یک برج ناقوس با ارتفاع 52 متر است و در کنار دروازه اصلی کلیسا مجسمه‌ای از ماریا دلا برونا ، که مورد حمایت مقدسین پیتر و پائول است ، قرار گرفته.

ویژگی اصلی این کلیسا نمای پنجره گل رز است که توسط شانزده ستون کوچک تقسیم شده است.

فضای داخلی کلیسا بر روی طرح صلیب لاتین ، با یک شبستان و دو راهرو است.

این تزئینات عمدتا مربوط به مرمت باروک قرن هجدهم است ، اما اخیراً نقاشی دیواری به سبک بیزانس قرن چهاردهم که تصویر آخرین حکم است را کشف کرده است.

 

 

ماترا-ایتایا-کاریز

 

کلیسای سنت پیتر

دو کلیسای مهم دیگر در ماترا وجود دارد که هر دو به رسول پیتر اختصاص یافته‌اند ، سن پیترو کاوئوزو (در ساسو کاوئوزو) و سن پیترو باریسانو (در ساسو باریسانو) هستند.

سان پیترو باریسانو اخیراً در پروژه‌ای توسط صندوق جهانی بناهای تاریخی ، که توسط American Express تأمین شده بود ، بازسازی شد.

محراب اصلی و نقاشی‌های دیواری داخلی تمیز شدند و تکه‌های از دست رفته قالب ، نقش برجسته و سایر تزئینات از بایگانی‌های عکاسی یا قطعات اطراف آن بازسازی شد.

کلیسای سنت پیتر ، بزرگترین و قدیمی‌ترین کلیسای ماترا است که قدمت آن به اوایل قرن دوازدهم میلادی ، باز می‌گردد و در محل قبرستانی قدیمی ساخته شده است.

در ورودی این کلیسای قدیمی که معماری چشمگیری هم دارد ، سنگی است. نقاشی‌های دیواری کلیسا تصویری از انجیل قرن 15 و 16 را نشان می‌دهند.

این کلیسا در دهه 1960 و 1970 به طور جزئی متروکه شد. این کلیسا همچنین آثار بسیاری دارد که تاریخ ماترا را نشان می‌هد.

 

 

ایتالیا-ویزا-کاریز-ماترا

 

موزه کاسا نوآ

قبل از بازدید از منطقه ساسی پیشنهاد می‌شود از موزه کاسا نوآ به عنوان پیش بازدید دیدن کنید.

این موزه در یک خانه قرن شانزدهم که به Fondo Ambiente Italiano اهدا شده است، در یک ساختمان سه اتاقه قرار دارد.

این موزه همچنین میزبان یک نمایشگاه چندرسانه‌ای شگفت‌انگیز 25 دقیقه‌ای هم است ، و تاریخ اجتماعی شگفت‌آور دردناک شهر و اطراف آن را به نمایش می‌گذارد.

 

 

موزه کاسا نوآ-ایتالیا-تور

 

همچنین در طول تاریخ مسیحیت کلیساها و صومعه‌های بسیاری وجود دارد.

که برخی غارهای ساده با یک محراب و شاید نقاشی دیواری هستند و غالباً در طرف مقابل دره واقع شده‌اند.

برخی از آن‌ها شبکه‌های غاری پیچیده‌ای با اتاق‌های بزرگ زیرزمینی هستند که تصور می‌شود توسط راهبان روپستر و سنوبیت برای مدیتیشن استفاده می‌شده است.

 

 

ایتالیا-تور-ویزا

 

مناطق طبیعی

1. پارک ملی مورگیا (Parco della Murgia Materana) ، یک پارک منطقه‌ای است که در سال 1990 تاسیس شده.

شامل قلمرو Gravina di Matera و حدود 150 کلیسای صخره‌ای است که در دامنه دره‌ها و فلات مورگیا پراکنده شده‌اند.

این منطقه که از زمان‌های پیش از تاریخ در آن ساکن بوده‌اند ، هنوز ایستگاه‌هایی را حفظ کرده که قدمت آن‌ها به دوران پارینه سنگی مانند Grotta dei pipistrelli (غار خفاش ها) و دوران نوسنگی برمی‌گردد.

 

 

پارک ملی مورگیا-ماترا-کاریز

 

2. ذخیره‌گاه منطقه‌ای سان جولیانو ، یک منطقه حفاظت شده است که در سال 2000 تاسیس شده ، شامل دریاچه سن جولیانو ، یک مخزن مصنوعی ایجاد شده توسط سد شدن رودخانه برادانو ، و بخش‌های رودخانه در بالادست و پایین دست آن است.

 

 

موزه ماترا-ایتالیا

 

 

3. کال دی تیماری ، یک ریه سبز که در حدود 15 کیلومتری شهر واقع شده ، بر دره برادانو و دریاچه سن جولیانو تسلط دارد.

این یک منطقه مسکونی دلپذیر است و در بالای تپه مقدس مقدس San Salvatore وجود دارد که قدمت آن به سال 1310 برمی‌گردد و یک منطقه باستانی مهم است.

 

 

تور-ایتایا-ویزای-توریستی

 

 

معرفی شهر تاریخی ماترا در جنوب ایتالیا.

درباره تالاب ونیز در ایتالیا چه می‌دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید