سانتورین-تور-یونان-کاریز

جاذبه‌های جزیره سفید سانتورینی – یونان

کاریز در مقاله‌های قبلی به طور کامل این جزیره رویایی را معرفی نموده امروز می‌خواهیم جاذبه‌های این جزیره زیبا را برایتان بازگو کنیم تا در سفر خود به سانتورینی از آن‌ها دیدن نمائید.

 

سانتورین-تور-یونان-کاریز

 

موزه ماقبل تاریخ ثرا    Museum of Prehistoric Thira

در این موزه یافته‌های ماقبل تاریخ از منطقه باستان شناسی آکروتیری را در یک ساختمان سفید و مدرن واقع در نزدیکی کلیسای متروپولیس به نمایش گذاشته‌اند.

یکی از برترین جاذبه‌های این موزه از دید گردشگران نقاشی‌های دیواری میمون‌های آبی است.

سایر آثار هنری باستانی به نمایش درآمده در موزه ثرا شامل مجسمه‌های مرمر ، سرامیک‌های نقاشی شده ، ابزار و سلاح است.

آدرس موزه: Thira 847 00, Greece

سانتورین-تور-یونان-کاریز

ساحل قرمز   Red Beach

در نزدیکی منطقه آکروتیری ، ساحل معروف قرمز را در زیر یک دیواره صخره‌ای قرمز چشم نواز آتشفشانی مشاهده خواهید کرد.

این ساحل در امتداد مسیری از شهر آکروتیری قابل دسترسی است.

قبل از اینکه در مسیری سنگلاخی برای رسیدن به ساحل حرکت کنید ، می‌توانید از فیرا اتوبوس بگیرید یا در نزدیکی ماشین رانندگی کرده و پارک کنید.

از طریق بنادر کاماری ، آکروتیری ، و پریسا نیز با قایق می‌توان به ساحل قرمز رفت.

این ساحل کوچک در طول تابستان شلوغ می‌شود ، بنابراین حتماً زود به آنجا بروید و یک مکان عالی را برای تماشا و عکاسی بسیار متناقض از سنگ‌های قرمز در برابر آب آبی رنگ دریا پیدا کنید.

صخره‌های قرمز این ساحل زیبا، یادآور چشم‌انداز نادر ماه قرمز در هنگام خسوف است.

سانتورین-تور-یونان-کاریز

پیرگوس   Pyrgos

پیرگوس قبل از تصرف فیرا در سال 1800 پایتخت سانتورینی بود.

این دهکده کوچک پ وسط سانتورینی قرار دارد و از ساختمان‌های سفیدپوش به سبک معماری سیکلادی ساخته شده است و در اطراف ویرانه‌های قلعه قرون وسطایی بالای تپه واقع شده است.

پیرگوس که قبلاً یک شهر خواب آلود و فراموش شده بود ، از سال 2004 شروع به تأمین گردشگری پیشرفته با افتتاح چندین رستوران شیک و هتل بوتیک کرده است.

سانتورین-تور-یونان-کاریز

موزه صنعتی گوجه فرنگی   Tomato Industrial Museum

این موزه صنعتی در یک فضای هنری جالب ، مدرن و چند منظوره ، در کارخانه هنرهای سانتورینی واقع شده است که در امتداد ساحل چشم نواز ویلیچادا واقع شده است ، منظره‌ای منحصر به فرد که به منظره ماه شباهت دارد.

گوجه فرنگی گیلاسی یک محصول معمولی سانتورینی است ، که به دلیل ویژگی‌های کوچک ، پوست سخت ، گوشت آبدار و عطر و طعم شیرین بسیار معروف است که یک رب گوجه فرنگی عالی نیز از آن بدست می‌آید.

ویژگی‌های خوب آن متعلق به خاک آتشفشانی خشک ، در عین حال غنی سانتورینی است که طعم بی‌نظیری به محصولات آن می‌بخشد.

در موزه‌ی گوجه‌ فرنگی بازدیدکنندگان و گردشگران با روش‌های جالبی با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان سانتورینی آشنا می‌شوند.

کارخانه‌ی گوجه فرنگی را فردی به نام «نومیکوس» (Nomikos) تاسیس  کرد که امروزه به موزه‌ تبدیل شده و در آن ماشین‌آلات مربوط به سال ۱۸۹۰ میلادی، ابزارهای کار، شرح وظایف کارکنان و نسخه‌های دستی از آن زمان به نمایش در آمده‌اند.

سانتورین-تور-یونان-کاریز

موزه باستان شناسی فیرا   Archeological Museum, Firá

این موزه کوچک باستان شناسی واقع در نزدیکی ایستگاه بالایی تله کابین در فیرا ، یافته‌هایی باستانی از ثرا ، آکروتیری ، سیکلدیز از دوره های دوریان ، هلنیستی ، رومان ، و روم شرقی و بیزانس را به نمایش گذاشته است.

کتیبه‌های مربوط به دوران باستان شناسی تا دوره رومی ، مجسمه‌های سفالی حیوانات و سفال‌های سرامیکی زیبا از یافته‌های به نمایش درآمده در این موزه است در موزه حتی آثاری از دوران نوسنگی یافت می‌شود.

ساختمان اصلی این موزه مربوط به سال ۱۹۰۲ است اما در یک زلزله تخریب شد آسیب دید، و بنای جدیدی را در سال ۱۹۶۰ در این محل ساختند.

سانتورین-تور-یونان-کاریز

معرفی دهکده‌های جزیره سانتورینی در یونان.

معرفی جزیره زیبای سانتورینی در یونان.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید