کشور بلژیک

معرفی کشور بلژیک

کشور بلژیک

آشنایی با کشور بلژیک

سفر در بلژیک شامل تصاویری از پشت بام‌های قرون وسطایی ، کانال‌های دوست داشتنی ، آبجو خوش طعم و حتی شکلات‌های لذیذ و مناظر فوق‌العاده می‌باشد.

علاوه بر این‌ها ، چیزهای زیادی برای مشاهده در این کشور قابل توجه اروپایی وجود دارد ، جایی که به نظر می‌رسد زمان با سرعت کمتری حرکت می‌کند و مردمی با خلق و خوی دوستانه که پذیرای گردشگران هستند ، را در خود جای داده است.

از شهرهای مدرن که دارای بوتیک‌های شیک و گالری‌های جذاب هستند تا خیابان‌های سنگ فرش شده مملو از موزه‌ها و صنایع دستی بومی ، بهترین مکان‌ها برای بازدید در بلژیک هستند که همه می‌توانند در تعطیلات از آن لذت ببرند.

بلژیک یکی از کشورهایی در دنیا است که می‌توان گفت هر کسی در طول زندگیش باید برای یک بار هم که شده به آن سفر کند.

بلژیک ده‌ها کلیسای تاریخی قابل توجه برای تحسین دارد و میادین و پارک‌های موجود در زیباترین شهرهای بلژیک آرزوی هر عکاسی است.

شهرهای برتر بلژیک به دلیل داشتن موزه‌های عالی ، به ویژه موزه‌های هنری که اغلب مجموعه‌های گسترده‌ای از استادان فلاندرس قدیمی را به نمایش می‌گذارند ، مشهور هستند.

موزه‌های تاریخ منطقه‌ای و موزه‌های محلی نیز در بسیاری از مکان‌ها یافت می‌شود و به گردشگران فرصت می‌دهد تاریخ فرهنگی غنی بلژیک را درک کنند.

گرچه تمام شهرهای بلژیک ارزش بازدید را دارند ، اما برخی از آن‌ها می‌توانند مهمترین مواردی که  ترکیبی از تاریخ ، فرهنگ ، معماری و کارهای مختلف است را به گردشگران ارائه دهند.

گردشگران می‌توانند بناهایی را پیدا کنند که نزدیک به هزار سال ایستاده‌اند و شاهد گذشت زمان در بین سبک‌های مختلف معماری هستند ، از سنگ تراشی قرون وسطایی بروژ ‘هاله’ گرفته تا شکل هندسی مدرن موزه آنتورپ.

کشور بلژیک-کاریز

موقعیت کشور بلژیک

بلژیک ، کشوری در شمال غربی اروپا است.

بلژیک از شمال با هلند ، از شرق با آلمان ، از جنوب شرقی با لوکزامبورگ ، از جنوب غربی با فرانسه و از شمال غربی با دریای شمال همسایه است.

مساحت آن 30689 کیلومتر مربع است و بیش از 11.5 میلیون نفر جمعیت دارد و با تراکم 376 متر مربع 22 امین کشور پرجمعیت جهان و ششمین کشور پرجمعیت اروپا است.

پایتخت و بزرگترین شهر بلژیک بروکسل است. دیگر شهرهای بزرگ این کشور آنتورپ ، گنت ، شارلوا ، لیژ ، بروژ ، نامور و لوون هستند.

این کشور یکی از کوچک‌ترین و پرجمعیت‌ترین کشورهای اروپایی است و از زمان استقلال آن در سال 1830 ، یک دموکراسی نماینده به ریاست یک پادشاه موروث قانون اساسی بوده است.

در ابتدا ، بلژیک دارای یک شکل واحد دولتی بود. در دهه‌های 1980 و 1990 ، اما اقداماتی برای تبدیل بلژیک به کشوری فدرال با اختیارات مشترک در مناطق فلاندر ، والونی و پایتخت بروکسل انجام شد.

بلژیک یک کشور مستقل و سلطنتی قانون اساسی فدرال با سیستم پارلمانی است.

سازمان نهادی آن پیچیده است و از دو لحاظ منطقه‌ای و زبانی ساختار یافته است.

این کشور به سه منطقه بسیار خود مختار تقسیم شده است ، که شامل منطقه فلاندر (فلاندر) در شمال ، منطقه والون (والونی) در جنوب و پایتخت بروکسل می‌باشد.

از میان این مناطق بروکسل کوچکترین و پرجمعیت‌ترین منطقه و همچنین ثروتمندترین منطقه از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی است.

بلژیک امروزه یکی از کشورهای بسیار صنعتی و شهرنشین در اروپا است.

این کشور عضو اتحادیه اقتصادی بنلوکس (با هلند و لوکزامبورگ) ، اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است که سازمان مقر همگی آن‌ها در پایتخت ، بروکسل است.

کشور بلژیک

موقعیت فرهنگی و مذهبی بلژیک

از نظر فرهنگی ، بلژیک کشوری ناهمگن است و در مرز بین خانواده‌های رومانیایی و ژرمنی زبان اروپای غربی قرار دارد.

به استثنای یک جمعیت کوچک آلمانی زبان در قسمت شرقی کشور ، بلژیک بین مردم فرانسه زبان تقسیم شده است.

تقریباً یک دهم مردم کاملاً دو زبانه هستند ، اما اکثریت آن‌ها هم از فرانسه و هم از زبان فلاندی آگاهی دارند.

بلژیک کشوری است که از دسته افرادی که پیرو مذاهب رومن کاتولیست , پروتستان , اسلام , جود , اصول اعتقادات کلیسای انگلیس , ارتودوکس آلمانی که کاملا شناخته شده هستند ، تشکیل شده است.

ساعت محلی بلژیک ۲.۵ ساعت از ساعت رسمی ایران عقب‌تر است و سفر به این کشور نیازمند داشتن ویزا می‌باشد.

بلژیک عضو اتحادیه‌ اروپا است و واحد پول آن نیز یورو (€) به شمار می‌رود.

کشور بلژیک

آب و هوای بلژیک

بلژیک دارای آب و هوای معتدل و دریایی است که عمدتا تحت تأثیر توده‌های هوای اقیانوس اطلس قرار دارد.

جابجایی سریع و مکرر توده‌های هوای مختلف از هم جدا شده توسط جبهه‌ها به بلژیک تنوع قابل توجهی در آب و هوا به این کشور می‌بخشد.

شرایط جبهه‌ای که از غرب حرکت می‌کند ، باران‌های سنگین و مکرر را تولید می‌کند ، که به طور متوسط 750 تا 1000 میلی متر در سال است.

این کشور دارای زمستان‌های مرطوب و خنک همراه با مه می‌باشد.

همچنین تابستان‌های نسبتاً معتدلی دارد. میانگین دمای سالانه حدود 10 درجه سانتی گراد است.

بروکسل که تقریباً در وسط کشور قرار دارد ، حداقل دمای هوا در ژانویه دقیقاً 0 درجه سانتیگراد و حداکثر میانگین آن در ژوئیه حدود 22 درجه سانتیگراد است.

کاریز

همه چیز درباره شهر زیبای گنت در بلژیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید