قلعه بودا-بوداپست

مهمترین جاذبه تاریخی بوداپست – قلعه بودا – مجارستان

قلعه بودا یا همان تپه قلعه مجموعه‌ای یک کیلومتری در ارتفاع 170 متری است که روی رود دانوب جای دارد.

Castle Hill یک فلات سنگ آهکی بزرگ است که در کرانه غربی دانوب در منطقه شهر قدیمی بودا واقع شده است ، جایی که بسیاری از مهمترین مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بوداپست را پیدا خواهید کرد.

سکونتگاه موجود در اینجا به دوران حجر برمی‌گردد و نتیجه آن ترکیبی جالب از ویرانه‌های مهم قرون وسطایی و برجسته‌ترین معماری مربوط به چند قرن اخیر است.

امروزه برجسته‌ترین ساختمان ، قلعه بودا است ، یک سازه عظیم که بر منطقه قلعه تپه (Varnegyed) تسلط دارد و از بهترین منظره‌ها به منظره زیبای دانوب و معماری شهر در طرف دیگر آن را خواهید دید.

مانند بسیاری از قسمت‌‌های دیگر شهر بوداپست ، این یک منطقه عالی برای گشت و گذار در شب است ، زمانی که به شکلی چشمگیر روشن شده است.

و برای طرفداران شب پرماجرا است ، حیاط‌های قلعه 24 ساعت شبانه روز باز می‌مانند و به گردشگران این فرصت را می‌دهند تا از یکی از بهترین کارهای رایگان در شهر لذت ببرند و خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های بی‌انتهای آن را با پای پیاده جستجو کنند.

حتماً به راه آهن کاملاً مرمت شده تاریخی Funicular Railway نیز بروید که از انتهای Buda پل معروف Széchenyi Chain حرکت می‌کند و مسافران را به قلب منطقه Castle می‌رساند.

قلعه بودا-بوداپست

 

تاریخچه قلعه بودا

اولین قلعه که در قرن سیزدهم ساخته شده بود در جنوب خار قلعه تپه قرار داشت تا از حملات مغول‌ها و تارتارها محافظت کند.

تجسم فعلی قلعه بودا (بوداواری پالوتا) ، که گاهی اوقات کاخ قلعه نیز نامیده می‌شود ، یک ساختار عظیم قرن 18 و به سبک نئو باروک است که بیش از 200 اتاق دارد.

این‌ اتاق‌ها در یک طرح متقارن در اطراف گنبد مرکزی به ارتفاع 62 متر رو به دانوب قرار گرفته‌اند.

این قلعه در جنگ جهانی دوم بسیار آسیب دیده است ، اما از آن زمان تا به حال قسمت‌های بیرونی آن کاملاً مرمت شده است.

اگرچه فضای داخلی کشور در طول جنگ از بین رفته و تخریب شده است ، اما قسمت‌هایی برای بازدید از آن باز است و این موزه‌ها و گالری‌های قلعه را شامل می‌شود که عبارتند از گالری ملی مجارستان ، موزه تاریخ بوداپست و کتابخانه ملی Széchenyi.

همچنین حتماً از برج قدیمی ماس (Buzogánytorony) دیدن کنید.

بخشی از دیوار جنوبی قلعه ، این استحکامات قرون وسطایی در دهه 1300 ساخته شده است و در درگیری‌های متعددی به عنوان محافظ عمل می‌کند ، که از جمله مهمترین آن‌ها علیه امپراتوری عثمانی در اواخر قرن 17 و ماه‌های پایانی جنگ جهانی دوم است.

در خارج از دیوارهای قلعه ، تعدادی سنگ قبر ترک هنوز دیده می‌شود ، در حالی که در مقابل ساختمان گنبدی ، رو به دانوب ، یک مجسمه سوارکاری برنز ایستاده است که نماینده شاهزاده یوجین ساووی است ، و یک قهرمان مخالف با ترک‌ها بوده.

کل این بنای تاریخی هم اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و می‌توانید به تنهایی و یا به عنوان بخشی از یک تور پیاده روی جذاب ، این مکان را مورد کاوش قرار دهید.

پیشنهاد می‌شود برای یادگاری خاطره‌انگیز از بازدید خود ، حتماً در چشمه ماتیاس چشمگیر (Mátyás kútja) ، یکی از جالبترین عکس‌های دیدنی قلعه هیل ، برای یک عکس سلفی یا گروهی توقف کنید.

قلعه بودا-بوداپست

موزه کاخ بودا   Budapest History Museum

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های کاخ بودا موزه‌ی آن است که اغلب گردشگران خارجی از آن دیدن می‌کنند.

ایم کوزه در بال جنوبی قلعه بودا قرار دارد ، و شامل چهار طبقه موزه تاریخ بوداپست (Budapesti Történeti Múzeum) است که پر از آثار و نمایشگاه‌های مربوط به تاریخ طولانی و غنی 2000 ساله مجارستان است.

موارد برجسته شامل اسناد نادر است. سرامیک؛ فرفورژه منسوجات ظروف خانگی؛ و سایر اشیایی که تصویری از زندگی را مانند گذشته در شهرهای مستقل عبودا ، بودا و آفت تا زمان اتحاد آن‌ها در سال 1872 ارائه می‌دهد.

در اتاق رنسانس ، یک نقاشی ماتیاس کوروینوس و بئاتریس آراگون ، همسر دوم او را نشان می‌دهد ، در حالی که مجسمه‌های دیدنی اتاق گوتیک از سال 1370 تا 1420 قدمت دارند و آن‌ها در حین کاوش در سال 1974 کشف شده‌اند.

قلعه بودا-بوداپست

گالری ملی مجارستان   Hungarian National Gallery

گالری ملی مجارستان (Magyar Nemzeti Galéria) در بال اصلی قلعه بودا رو به روی دانوب واقع شده است.

در این قسمت مجسمه‌ها و نقاشی‌های مجارستان به نمایش درآمده است ، از زمان حمله مجیار تا دوره‌های گوتیک ، رنسانس و باروک ، تا قرن‌های 19 و 20 که بسیار پربار هستند.

مجسمه‌ها و نقاشی‌های تابلویی مربوط به دوره قرون وسطی و رنسانس و همچنین مجموعه‌های بزرگ گالری آثار اواخر باروک مورد توجه خاص قرار دارند.

در این نمایشگاه می‌توانید اطلاعات کاملی در رابطه با پوشاک، سبک زندگی، مذهب و… مردم مجارستان به دست بیاورید و  شاهد مجموعه‌های به همان اندازه چشمگیر از نقاشی‌های قرن بیستم شامل آثاری از بلا سوبل ، جوزف اگری و جوزف ریپل-رونایی خواهید بود.

همچنین بازدید از گالری کالر ، که قدیمی‌ترین گالری خصوصی مجارستان است ، ارزش بسیار دارد. که واقع در یک خانه قدیمی جذاب ، نقطه کانونی نمایشگاهی است که به هنرمند مشهور مجارستانی ، آمریگو توت اختصاص یافته است.

همچنین نمایشگاه موقتی هم به صورت سالانه در این گالری برپا می‌شود که برای ورود به آن باید هزینه‌ی اضافی پرداخت کنید.

قلعه بودا-بوداپست

میدان قهرمانان شهر بوداپست.

تیهانی دهکده‌ای بکر و چشم‌نواز در مجارستان را بهتر بشناسید.

غذاهایی معروفی که نباید در تور مجارستان از آن غافل شد.

سفر به 5 شهر زیبای مجارستان.


دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید