بوداپست-کاریز

جاذبه‌های بوداپست – مجارستان – پارت اول

بوداپست ، پایتخت مجارستان و از نظر بسیاری “پاریس شرق” ، یکی از مهمترین کلان شهرهای اروپای شرقی از نظر فرهنگی است و بسیاری از مکان‌های میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده است.

ترکیبی غنی از فرهنگ ، هنر و معماری بوداپست شما را کاملاً مجذوب خود می‌کند.

در این مقاله چند مورد از بهترین جاذبه‌های پایتخت مجارستان را به شما معرفی می‌نمائیم.

کاریز

کلیسای سنت استفان   St. Stephen’s Basilica

کلیسای سنت استفان بوداپست (Szent István-bazilika) بخاطر معماری چشمگیر ، زیبایی داخلی و نمای پانوراما از گنبدش جاذبه‌ای محبوب است.

کلیسای سنت استفان با معماری بارز و قابل توجه‌اش به نماد و سمبل شهر بوداپست تبدیل شده و یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری بوداپست محسوب می‌شود.

کلیسای جامع به سنت استفان ، پادشاه مقدس مجارستان و بنیانگذار کشور مجارستان اختصاص یافته است و ساخت آن در سال 1851 آغاز شد ، اما پس از چندین شکست در ساخت و ساز از جمله فروپاشی گنبد ناتمام آن تا سال 1905 وقف نشد.

سقف ، برج‌ها و دیوارهای خارجی در جنگ جهانی دوم آسیب زیادی دیدند و موزاییک‌های گران‌بهای کلیسا نیز از بین رفتند.

با این حال ، با موفقیت بازسازی شدند و از برجسته‌ترین فضای داخلی تزئین شده در بوداپست هستند. چشم‌گیرترین آن‌ها ، موزاییک پنج بخشی ونیزی در کلیسا است.

بازدید از فضای داخل کلیسا رایگان است ، اما برای وارد شدن به گنبد مرکزی که چشم اندازی ۳۶۰ درجه به کل شهر دارد و می‌بایست مبلغی را به عنوان ورودی بپردازید.

و این یکی از بهترین کارها است که سوار یکی از دو آسانسوری شوید که بازدیدکنندگان را به سمت گنبد منتقل می‌کنند تا منظره 360 درجه از شهر و دانوب را ببینند و یا این‌که، می‌توانید از 364 پله بالا بروید تا به گنبد برسید.

بوداپست کاریز

آدرس: 1051 بوداپست ، Szent István tér

قلعه فیشرمن  Fisherman’s Bastion

در بخش غربی بوداپست قلعه فیشرمن مشرف به رود دانوب و ساختمان پارلمان مجارستان قرار دارد در محلی که صنف ماهیگیران این شهر دیوارهای دفاعی خود را در قرون وسطی احداث کردند.

این مجموعه نفیس از برج‌ها ، حیاط‌ها ، ستون‌ها و دیوارهای نئورمانسک و نئوگوتیک بین سال‌های 1895 و 1902 ساخته شده است و یکی از محبوب‌ترین نقاط شهر برای گردشگران است.

در این قلعه ، حتما از مجسمه سوارکاری برنزی سنت استفان ، اولین پادشاه مجارستان ، در حیاط جنوبی دیدن نمائید.

این قلعه با ظاهر افسانه‌ای و رویایی‌اش برای عکاسی بسیار ایده آل و مناسب است همچنین لازم به ذکر است که ورودی و بازدید از آن رایگان می‌باشد.

مجارستان کاریز

آدرس: Szentháromság tér 5 ، بوداپست

تفرجگاه دانوب  The Danube Promenade

دانوب یا به زبان مجارستانی “دونا” از شمال به جنوب بوداپست می‌گذرد و در بعضی از نقاط داخل شهر عرض آن به 640 متر می‌رسد.

در کناره‌های شمال شرقی رودخانه دانوب حدود ۶۰ جفت مجسمه‌ی کفش فولادی به پاس بزرگداشت یهودیانی که در جنگ جهانی دوم که توسط نازی‌ها به گلوله بسته شدند ، قرار دارد.

این یک یادآوری تکان‌دهنده و مهیج از جنایات نازی‌ها است که مجارستان در جنگ جهانی دوم متحمل شده است.

یکی از بهترین کارهای رایگان در بوداپست قدم زدن در امتداد تفرجگاه دانوب (Dunakorzó) است ، یک پیاده‌روی دلپذیر با قدمت یک قرن رودخانه که بین پل‌های زنجیره‌ای الیزابت و سیچینی امتداد دارد.

یکی دیگر از راه‌های عالی برای مشاهده بوداپست ، سفر دریایی با قایق در امتداد رود دانوب است.

گشت و گذار در منطقه توریستی ویگادو‌تر در کناره پست و بم جوزف‌تر در کناره بودا را فراموش نکنید.

کاریز بوداپست

خانه اپرای مجارستان   Hungarian State Opera House

باززدیذ از خانه اپرای دولتی مجارستان (Magyar Állami Operaház) هنگام بازدید از بوداپست یکی از موارد ضروری است که در خیابان تاریخی آندراسی قرار گرفته است.

ابعاد این بنا به تنهایی چشمگیر است ، و از زمان افتتاح آن در سال 1884 ، در تقویم رویدادهای فرهنگی شهر مقام اول را دارد.

خانه اپرا که متشکل از آثار هنری و مجسمه‌های برجسته‌ترین هنرمندان کشور است ، می‌تواند 1261 نفر را در سالن نمایش نعل اسبی خود جای دهد.

خانه اپرای دولتی مجارستان از زمان تاسیس میزبان ارکستر فیلارمونیک بوداپست و اجراهای باله ملی مجارستان بوده است و مطمئناً حضور در یکی از این اجراها را نطقه اوج سفر خود در بوداپست می‌دانید.

فصل ارکستر به طور معمول از سپتامبر تا ژوئن ادامه دارد و می‌توان بلیط را از طریق اینترنت خریداری کرد. تورهای بازدید از خانه اپرا روزانه به همراه راهنما و برگزاری کنسرتی کوچک نیز برگزار می‌گردد.

کاریز بوداپست

آدرس: بوداپست ، Andrássy út 22 ، 1061


 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید