جاذبه‌های بوداپست – مجارستان – پارت دوم

سفر به مجارستان و بازدید از برترین جاذبه‌های این شهر

 

کاریز

 

ساختمان پارلمان مجارستان   Hungarian Parliament Building

سرگرمی مورد علاقه در بوداپست پیاده‌روی در خیابان‌های سنگ‌فرش شده در منطقه اطراف ساختمان پارلمان کشور مجارستان است.

ساختمان پارلمان به سبک نئوگوتیک ساخته شده و به عنوان سومین ساختمان پارلمان بزرگ در جهان در سال 1886 به مناسبت 1000 سالگی مجارستان افتتاح شد که در آن زمان مجارستان بخشی از امپراتوری اتریش-مجارستان بود.

ساختمان پارلمان مجارستان در کناره رود دانوب قرار گرفته و از اهمیت سیاسی بالایی برخوردار است.

این سازه چشمگیر دارای 691 اتاق و همچنین 19 کیلومتر راهرو و پله چشمگیر است. ساختمان پارلمان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در بوداپست است.

تورهای راهنما برای بازدید از این جاذبه مجارستان تقریباً 60 دقیقه به طول می‌انجامند و شامل بازدید از بسیاری از قسمت‌های برجسته ساختمان مانند سالن ورودی اصلی ، لابی‌های مختلف و جواهرات تاج مجارستان می‌باشد.

بوداپست کاریز

آدرس: 1055 بوداپست ، Kossuth Lajos tér 1-3

کلیسای ماتیاس   Matthias Church

کلیسای ماتیاس ، که به عنوان کلیسای بانوی ما (Nagyboldogasszony-templom) نیز شناخته می‌شود ، یکی از  برجسته‌ترین بناهای قلعه تپه است.

این کلیسا در سال 1269 تکمیل شد ، و درب جنوبی باشکوه آن با نقش برجسته‌ای که مرگ مریم مقدس را نشان می‌دهد ، در دهه 1300 به بنای کلیسا اضافه شد.

در طول اشغال ترک‌ها از سال 1541-1699 ، این کلیسا به عنوان مسجد مورد استفاده قرار گرفت و بعداً به سبک باروک بازسازی شد.

این کلیسا صحنه چندین رویداد تاریخی نیز بوده است ، که از جمله آن‌ها تاجگذاری شاه چارلز اول مجارستان در سال 1309 و تاجگذاری امپراتور فرانتس ژوزف اول اتریشی و همسر او الیزابت سیسی به عنوان حاکمان مجارستان بوده است.

کنسرت‌های ارگ رایگان که عصرهای یکشنبه در اینجا برگزار می‌شود کاملاً ارزش حضور و بازدید را دارند.

موزه هنرهای كلیسایی در سرداب قرون وسطایی كلیسا واقع شده است و مجموعه‌ای از آثار مقدس ، كنده كاری‌های سنگی و ماكت‌های جواهرات تاج مجارستان را به نمایش می‌گذارد.

 

کاریز مجارستان

آدرس: Szentháromság tér 2 ، بوداپست

 

 

حمام‌های آب گرم سیچینی   Széchenyi Thermal Baths

بوداپست به دلیل چشمه‌های آبگرم باورنکردنی خود در سرتاسر جهان شناخته شده است تا جایی که لقب «شهر آبگرم» را به آن‌ها داده‌اند.

از میان بسیاری از این جاذبه‌های بوداپست ، بهترین و شناخته شده‌ترین حمام حرارتی Széchenyi (Széchenyi gyógyfürdo) است که در سال 1913 تأسیس شده و توسط دو چشمه حرارتی تأمین می‌شود.

همچنین بزرگترین حمام آبگرم در اروپا است که دارای سه استخر روباز است و فرصت ماجراجویی را برای خانواده‌ها به ارمغان می‌آورد و 15 استخر سرپوشیده دارذ که هزاران نفر را در حمام جای می‌دهد.

علاوه بر استخرهای آن ، بازدیدکنندگان می‌توانند از سونا و اتاق بخار آن و همچنین خدمات آسپایی از جمله ماساژ لذت ببرند. بلیط‌های روزانه را می‌توانید بصورت آنلاین یا هنگام ورود خریداری کنید.

با مراجعه به این حمام‌ها از ساختمان‌های سبک نئو-باروک و نئو-رنسانس احاطه شده‌اند لذت ببرید.

بوداپست کاریز

آدرس: بوداپست ، Állatkerti krt. 9-11 ، 1146

باغ وحش بوداپست و باغ گیاه شناسی   Budapest Zoo & Botanical Garden

باغ وحش و باغ گیاهان بوداپست یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های جهان است که هنوز هم در حال فعالیت است و یکی از مهمترین کارهایی است که خانواده‌ها می توانند هنگام بازدید از این شهر انجام دهند.

این پارک بیش از 150 سال پیش تاسیس شده و بیش از 1070 گونه مختلف حیوان را در خود جای داده است و از تمایز کمیاب در قلب شهر برخوردار است.

این باغ وحش درجه یک علاوه بر خانه‌های حیوانات هنرنو که به خوبی حفظ شده‌اند ، دارای یک طبیعت بکر ، و محفظه حیوانات با مضمون و انواع برنامه‌های کودک پسند از جمله فرصت‌های تغذیه است.

یکی از کارهای جالب برای خانواده‌ها در بوداپست ، بازدید از مینیورسوم بوداپست است.

این جاذبه نسبتاً جدید خانوادگی ، اگرچه در اصل یک راه آهن عظیم الجثه است ، مدل‌های مفصلی از نشانه‌های مهم مجارستان ، همراه با آبپاش از دیگر کشورهای اروپایی ، از جمله آلمان و اتریش را نشان می‌دهد.

این‌ها همه با قطارها با مدل‌های متعدد با 1300 متر مسیر و مناظر زیبا که همگی در یک مقیاس ساخته شده‌اند. 

کاریز بوداپست

آدرس: بوداپست ، Állatkerti krt. 6-12 ، 1146


معرفی جاذبه‌های بوداپست – مجارستان – پارت اول

میدان قهرمانان شهر بوداپست.

قلعه بودا مهمترین جاذبه تاریخی بوداپست.


دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید