کاریز

معرفی جاذبه‌های تماشایی شهر مادرید – اسپانیا – پارت دوم

 

شهر مادرید کاریز

 

میدان پلازا مایور  Plaza Mayor

این میدان زیبای متعلق به قرن 17 در زمان سلطنت فیلیپ سوم ساخته شده است و به عنوان مرکز تجارت و زندگی شهری و همچنین صحنه رویدادهای تشریفاتی مهم مانند اعلان پادشاه جدید و تشریع قدیسین مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

برخلاف سایر میدان‌ها میدان پلازا مایور میدانی مستطیلی شکل و معروف در مادرید است که دور تا دور آن را آثار تاریخی و ساختمان‌هایی با آجرهای قرمز رنگ احاطه کرده‌اند.

این میدان همچنین محلی برای مسابقات گاوبازی ، نمایش‌های دراماتیک و مسابقات شوالیه‌ها بوده است.

بعد از آتش سوزی که در سال 1790 رخ داد ، گوشه‌های میدان محصور شدند و 9 طاق ورودی ساخته شد و پلازا ظاهر فعلی را به خود گرفت.

امروز ، میدان پلازا همچنان به عنوان یک مکان مهم در مادرید جمع است. این میدان سنگ فرش شده وسیع منطقه‌ای مهم برای عابران پیاده است ، که توسط کافه‌های فضای باز و رستوران‌های عالی احاطه شده است.

عصرها ، این میدان فضای زنده‌ای به خود می‌گیرد و یک پاتوق محبوب برای گردشگران در مادرید است.

شهر مادرید کاریز

میدان پوئرتا دل سل  Puerta del Sol

میدان پوئرتا دل سل یا میدان دروازه خورشید در قلب شهر مادرید قرار گرفته است. این میدان محل رخ دادهای مهم از جمله جشن سال نو است.

علت اینکه نام این محل دروازه خورشید است این است که علامت خورشید بر روی دروازه قدیمی شهر قرار داشته که در گذشته در مجل این میدان قرار داشته است.

همچنین این میدان بزرگ شهر مادرید با طلوع خورشید هم‌تراز است.

از دیدنی‌های این میدان می‌توان به مجسمه چارلز سوم که سوار بر اسب و نماد شهر مادرید یعنی مجسمه خرس و درخت ، و همچنین برج ساعت که ناقوس آن هر سال در شب سال نو به صدا درمی‌آید اشاره کرد.

علاوه بر این‌ها در اطراف و نزدیکی میدان نیز رستوران‌ها و کافه‌های زیادی قرار دارد که مردم و گردشگران بتوانند خستگی را از تن بیرون کنند و غذایی نوش جان کنند و می‌توان گفت یکی از سر زنده‌ترین مکان‌های شهر است.

دروازه خورشید صحنه‌ای برای بسیاری از رویدادهای تاریخی مهم نیز بوده است کهاز جمله آن‌ها مقاومت در برابر ناپلئون در دومین روز ماه می ۱۸۰۸ بوده و در ۱۹۳۱ جمهوری دوم در این میدان اعلام شد.

امروزه نیز یک محل و پاتوق مهم برای طرفداران باشگاه رئال مادرید است که اگر بازی تیم محبوبشان با پیروزی به پایان برسد ، در این میدان تجمع می‌کنند و به شادی و هیاهو می‌پردازند که شرکت در این جشن برای هر گردشگری می‌تواند هیجان‌انگیز و جذاب باشد.

شهر مادرید کاریز

معبد دبود  Temple of Debod

در پارک مونتانیا ، بازدیدکنندگان می‌توانند یکی از جذاب‌ترین یادمان‌های تاریخی مادرید را کشف کنند.

دیدن این معبد یک تجربه متفاوت را به همراه دارد زیرا که معبد مصری در کشور اسپانیا که دارای فرهنگ و تاریخ متفاوتی است ، می‌تواند تجربه جالبی برای هر گردشگری باشد.

این معبد مصری در قرن دوم پیش از میلاد ساخته شده است و در سال ۱۹۶۸ به‌عنوان هدیه‌ای از مصر به صورت سنگ به سنگ و تکه به تکه به مادرید اسپانیا آورده شد که شامل پرستشگاه‌های متعدد،  یک سالن بزرگ و یک تراس در بخش بالایی بوده است.

همچنین باغ‌های صلح آمیز و آرام‌بخش آن شامل استخری منحصر بفرد و یک فواره است که جلوه‌ای جادویی را به این معبد بخشیده است.

شهر مادرید کاریز

Address: Parque de la Montaña, Calle de Ferraz, Madrid

سَن آنتونیو دِلا فلوریدا  San Antonio de la Florida

گنجینه سن آنتونیو دلا فلوریدا یک محوطه زیارتی تاریخی بسیار پر اهمیت است.

شاید کمترین بازدید از گنجینه‌های مهم هنری مادرید ، نقاشی دیواری خیره کننده‌ای باشد که توسط فرانچسکو گویا نقاشی شده و ارمیتاژ سن آنتونیو د لا فلوریدا را پر کرده است.

کلیسای کوچک که در امتداد ساحل رودخانه مانزانارس پشت کاخ سلطنتی قرار گرفته ، و سالانه در 13 ژوئن میزبان جشنواره سالانه‌ای است که به افتخار سنت آنتونی پادوا برگزار می‌شود.

دیوارنگاره‌های این کلیسای کوچک نمایانگر شجاعت ، سبک هنری و انقلاب تکنیک‌های نقاشی آنتونی بوده و متعلق به دوره تحول وی هستند و به‌عنوان پایه‌های اولیه نقاشی مدرن شناخته می‌شوند.

این کلیسا به‌عنوان یادمانی ملی انتخاب شده و برای حفظ دیوارنگاره‌های داخلش دیگر برای مراسم مذهبی استفاده نمی‌شود.

شهر مادرید کاریز

Address: Glorieta San Antonio de la Florida, Madrid

معرفی جاذبه‌های تماشایی شهر مادرید

معرفی شهر مادرید

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید