سفر به جزیره‌ی زیبای بالی

 

کاریز

 

معرفی جزیره بالی

جزیره‌ی زیبای بالی در کشور اندونزی و در محل تلاقی اقیانوس هند و آرام قرار دارد. جمعیت این جزیره حدودا سه میلیون نفر است که اکثر آن‌ها اندونزیایی هستند و در مساحتی حدود 5600 کیلومتر مربع زندگی می‌کنند.

بالی در جنوب شرقی آسیا واقع شده است و شامل جزیره اصلی بالی و جزایر نوسا پنیدا ، نوسا لمبونگان و نوسا سنینگان می‌باشد.

بالی در غربی‌ترین نقطه از جزایر سوندای کوچک قرار گرفته و از غرب با جاوا و از شرق با لومبوک همسایه است.

اندونزی یکی از بزرگترین کشورهای مسلمان در جهان است اما بیشتر جمعیت جزیره بالی را هندوها تشکیل می‌دهند.

درباره گویش و زبان مردم این منطقه باید گفت که زبان رسمی مردم اندونزیایی است اما به دلیل توریستی بودن این جزیره به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند.

همچنین پول رایج در جزیره بالی روپیه اندونزی IDR است و لازم به ذکر است که جزیره بالی 4.5 ساعت از تهران جلوتر است.

قبل از انجام مراحل سفر به بالی می‌بایست به سفارت اندونزی در تهران مراجعه کنید و درخواست ویزای توریستی بدهید.

 

کاریز

آب و هوای بالی

فاصله بالی با خط استوا حدود 800 کیلومتر است و به همین علت دارای آب و هوای گرم و مرطوب است.

البته در نواحی کوهستانی آب و هوای معتدل‌تر است و از این رو گردشگران زیادی به مناطق کوهستانی علاقه‌مند هستند.

اگر دنبال تفریحات آبی هستید بهترین زمان سفر به بالی تابستان است و اگر به دنبال شرکت در فستیوال‌های جذاب و رنگی و هوای مطبوع هستید فصل بهار بهترین گزینه می‌باشد.

 

 

کاریز

جاذبه‌های گردشگری بالی

این سرزمین سرشار از جاذبه‌های منحصربه‌فرد است ، کوه‌های آتشفشانی فعال ، گیاهان خاص و کمیاب ، دنیای اعجاب‌انگیز در زیر آب ، مزارع پلکانی برنج ، معابد مذهبی و سنتی ، سواحل شنی سفید ، جشن‌ها و فستیوال‌های رنگارنگ همه و همه در این جزیره رویایی بالی قرار دارند.

اما اگر بخواهیم تنها چند مورد از جاذبه‌های دیدنی بالی را به شما معرفی نمائیم قطعا معبد تانالوت و مزارع پلکانی برنج از جمله آن‌ها هستند.

 

کاریز

 

معبد تانالوت بالی

معبد تانالوت بالی که بنام معبد لوط بالی نیز شناخته می ‌شود در شمالِ غربی مناطق توریستی کوتا، لجیان و سمینیاک قرار دارد و یکی از جاذبه‌های دیدنی بالی محسوب می‌شود.

معبد لوط روی یک صخره واقع شده که کمی با ساحل فاصله دارد و ممکن است در نگاه اول کمی ترسناک به نظر برسد اما سالانه هزاران توریست برای دیدار از این معبد به بالی می‌روند.

این معبد به هنگام مد ارتباط خود را با خشکی از دست داده و تبدیل به جزیره‌ای زیبا می‌گردد. بازدید از این معبد در صورتی میسر است که دریا در حالت جزر بوده و شما قادر به عبور از راهی که به آن منتهی می‌گردد باشید.

معبد تانالوت یکی از 7 معبد دریایی بالی است که  مکانی رویایی برای عکاسی نیز محسوب می‌شود.

لوت یا لوط به معنای خشکی در میان آب است و تانا هم نام مکانی است که معبد لوط در آن قرار گرفته است به همین دلیل این معبد با نام تانالوت شناخته می‌شود.

بلیت ورودی این معبد برای هر نفر ۶۰.۰۰۰ روپیه است و فاصله این معبد از میدان کوتا حدود 1 ساعت و 30 دقیقهمی‌باشد.

همچنین برای بازدید از این معبد حدود 2 الی 3 ساعت زمان لازم است .نکته قابل ذکر این است که بازدید از تمامی معابد بالی فقط تا قبل از غروب آفتاب و تاریکی هوا امکان‌پذیر است.

 

کاریز

 

مزارع پلکانی برنج

به دلیل فعالیت کوه‌های آتشفشانی در طول سال‌ها جزیره بالی خاک حاصلخیزی دارد و مناسب برای کشاورزی است.

یکی از جاذبه‌های بالی ، مزارع پلکانی برنج هستند که شهرت جهانی دارند. فرم زیبای این مزارع هنر دست روستائیان و کشاورزان روی دامنه کوه است.

اگر سری به یکی از این مزارع بزنید می‌توانید از چشم‌انداز خاص آن لذت ببرید، عکس‌های جذاب بگیرید و از محلی‌های اطراف جاده سوغاتی بخرید.

 

کاریز

 

 

آنگکور وات بزرگترین معبد جهان 

جاذبه‌های شهر ماله پایتخت مالدیو

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید