کاریز

منطقه اوبود و جاذبه‌هایش در جزیره بالی

در بالی اندونزی جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی بسیار زیادی وجود دارند که همگی ارزش دیدن و بازدید را دارند.

از آب و هوای دلچسب این جزیره گرفته تا سواحل دست نخورده و طبیعت رویایی آن گرفته تا شهری پر از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری که حتما باید از آن‌ها دیدن کرد.

بالی زیباترین و مشهورترین جزیره اندونزی است که در جنوب خط استوا بین جاوه در غرب و لومبوک در شرق قرار گرفته است.

گردشگران بالی را جزء مقصدهای محبوب توصیف می‌کنند و یکی از رویایی‌ترین مقصدهای گردشگری می‌دانند. اگر علاقه‌مند به بازدید از این جزیره‌ی زیبا هستید ما شما را با بهترین جاذبه‌های بالی آشنا می‌کنیم.

 

کاریز

 

منطقه اوبود بالی

اوبود یکی از مکان‌هایی است که علاوه بر تعطیلات چند روزه می‌تواند به راحتی به محلی برای اقامت در هفته‌ها ، ماه‌ها یا حتی سال‌ها تبدیل شود.

اندازه جامعه مهاجران در این شهر گواه این امر است ، و بسیاری از رمان‌ها و فیلم‌هایی که در اینجا تنظیم شده‌اند گواه این موضوع هستند.

این مکانی است که فرهنگ سنتی بالی آن هر لحظه بیدار می‌شود ، جایی که عرضه‌های رنگارنگ خیابان‌ها را زینت می‌دهد و اختراع آشپزی و بهترین مواردی که جهانگردی جهانی را شامل می‌شود ، ارائه می‌دهد.

برای آرامش ، جوان سازی و گذراندن جادویی ترین تعطیلات زندگی خود به این منطقه سری بزنید.

کاریز

 

جنگل اوبود مانکی

یکی از مشهورترین جاهای دیدنی بالی جنگل اوبود مانکی است که با نام مانکی سیکرد هم شناخته می‌شود. اگر عاشق حیوانات یا عکاسی هستید یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در بالی است.

تنها با 10 دقیقه پیاده روی در جنوب مرکز شهر در اوبود ، بالی ، به جنگل میمون‌ها که به عنوان پناهگاه میمون‌ها است می‌رسید. همچنین ‏مردم روستای ‏Padangtegal‏ این جنگل را مقدس می‌شمارند.

مسیرهای آسفالته از میان جنگل‌های انبوه درختان غول پیکر و جوز هندی عبور می‌کند ، جایی که مجسمه‌های پوشیده از خزه و معابد باستانی از میان شاخ و برگ‌های متراکم می‌گذرد و احساسی تقریباً عرفانی به این مکان می‌بخشد.

این جنگل کاملا محافظت شده است زیرا که به نوعی خانه‌ی گونه‌های مختلف جانوری مخصوصا میمون‌های نژاد ماکاک است. همچنین این جنگل برای نشان دادن همزیستی هماهنگ بین انسان و حیوان در نظر گرفته شده است.

ساخمان‌های زیبای باستانی با مجسمه‌هایی که با خزه پوشیده شده‌اند نیز در سراسر جنگل وجود دارد. کسانی که در بیرون از اوبود اقامت دارند می‌توانند به عنوان توری یک روزه برای دیدن جنگل، بازدید از خانه سلطنتی اوبود و خرید در فروشگاه اوبود آرت به این جنگل بیایند.

علاوه بر این‌ها این مکان گیاهان نادر را حفظ می‌کند و به عنوان مکانی برای تحقیق در مورد رفتار ماکاک ، به ویژه تعامل اجتماعی آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ضمن برای ورود به این جنگل باید ‏بلیت ورودی تهیه کنید و ساعت بازدید از این جنگل 8 صبح تا 18 عصر‏ است.

هنگام بازدید از جنگل ، مطمئن شوید که وسایل خود را ایمن کرده و از تماس مستقیم چشمی با حیوانات و لبخند زدن خودداری کنید ، زیرا این می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از پرخاشگری تعبیر شود. همچنین بهتر است هیچ غذایی را به منطقه وارد نکنید.

کاریز

فرهنگ و هنر اوبود

اوبود که توسط کتاب و فیلم بخور ، دعا کن ، عشق کن مشهور شده ، مرکز هنر و فرهنگ بالی است. این منطقه همان جایی است که جنبش هنر مدرن بالی متولد شده و کاخ‌های سلطنتی و معابد اطراف به عنوان حامیان اصلی هستند.

امروزه ، چندین موزه و گالری محلی عالی ، تکامل و سنت‌های اوبود را به تصویر می‌کشد. بسیاری از مجموعه‌ها در ساختمان‌های سنتی بالی قرار دارند که توسط باغ‌های گرمسیری احاطه شده‌اند.

برای مروری بر هنر بالی ، اولین توقفگاه شما باید موزه هنر آگونگ رای (ARMA) و موزه هنر نکا باشد که در فاصله‌ی یک قدم زدن کوتاه از جنگل میمون‌های اوبود قرار دارند.

مجموعه‌های هر دو شامل آثاری از سنتی تا معاصر ، از جمله کریس خنجرهای تشریفاتی ، عکاسی و نقاشی‌های کلاسیک وایانگ (عروسک شکل) است.

گالری‌های هنری و موزه‌های دیگر در منطقه اوبود که ممکن است مورد توجه علاقه مندان به هنر باشد عبارتند از: خانه ماسک‌ها و عروسک‌های Setia Darma که دارای ماسک‌های تشریفاتی از آسیا و فراتر از آن هستند.

موزه پوری لوکیسان ، شامل طیف وسیعی از سبک‌های هنری بالی است و موزه دون آنتونیو بلانکو ، در خانه و استودیوی سابق این هنرمند قرار دارد.

مرکز هنر اوبود که به زبان محلی ‏Pasar Seni Ubud ‎‏ نامیده می‌شود، روبروی کاخ ‏Puri Saren Royal ‎‏ قرار ‏گرفته است. گردشگران در این فروشگاه می‌توانند پارچه‌های ابریشم ، تی شرت‌های سبک ، کیف‌های دست ساز ، کلاه ، مجسمه ، کایت و صنایع دستی خریداری کنند.

این قسمت با حکاکی‌ها ، مجسمه‌ها ، جواهرات ، نقاشی‌ها و وسایل خانه ساخته شده است و یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری شهر است.

شرکت در یک اجرای سنتی رقص بالی در  عصرگاه در این منطقه یکی از بهترین کارهایی است که باید به ویژه برای خانواده ها در شب انجام دهید.

همچنین اگر شما یک هنرمند تازه کار هستید و یا علاقه‌مند به هنر هستید می‌توانید در یک کارگاه هنری در این دهکده شرکت کنید ، و هنرهایی نظیر نقاشی سنتی ، ماسک سازی و ساخت جواهرات  را امتحان کنید که این یکی از کارهای محبوب در بالی برای بچه‌ها است.


کاریز

 

غار فیل اوبود

گوا گاجه یکی از چشمگیرترین مکان‌های باستانی جزیره است. این مجموعه که با نام “غار فیل” بالی نیز شناخته می‌شود ، در 300 متری غرب روستای بدولو ، منطقه‌ای مشهور به دلیل مجموعه خود از مکان‌های تاریخی و حدود 5 کیلومتری جنوب شرقی اوبود مرکزی قرار دارد.

پس از رسیدن به گوا گاجه ، از یک پله پیاده بروید تا یک حیاط پر از آثار و غار اصلی قرن یازدهم را کشف کنید. در ورودی این غار نقش و نگارهای یک چهره چشم باز وجود دارد ، در حالی که در داخل آن نقش‌های دیواری سنگی و یک منطقه محافظت شده وجود دارد.

گوا گاجه همچنین دارای یک معبد هندو و یک استخر قابل توجه مشترک با مجسمه‌های سنگی و فواره ها است که در سال 1954 حفاری شده است.


کاریز

سفر به جزیره‌ی زیبای بالی

جاذبه‌های شهر ماله پایتخت مالدیو

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید