آژانس کاریز

فستیوال‌های فرانسه – تور فرانسه

فستیوال‌های فرانسه یکی دیگر از جاذبه‌های کشور زیبای فرانسه است . فرانسه با تاریخ کهن و فرهنگ غنی خود، سالانه میزبان فستیوال‌های متعددی در گوشه و کنار این سرزمین است.

در مقاله قبلی کاریز 4 مورد از بهترین فستیوال‌های فرانسه را به شما معرفی کردیم در ادامه‌ی این مقاله از کاریز نیز چهار مورد دیگر از این جشن‌های بی‌نظیر را به شما معرفی می‌کنیم.

 

کاریز

 

1. فستیوال لیموی مانتون

شهر مانتون (Menton)، موسوم به شهر لیمو، هرساله در فصل بهار به مدت دو هفته میزبان جشنواره‌ای از لیمو و پرتقال است.

بیش از 200000 بازدید کننده از شناورهای رنگارنگ و مجسمه‌های ایجاد شده از لیمو و پرتقال تعجب می‌کنند.

در طول روز و شب رژه‌هایی همراه با این میوه‌ها در سراسر شهر برگزار می‌شود ، مجسمه‌های ۱۰ متری حاضر در این رژه‌ها از لیموهای باغ‌های بیووِس (Biovès) تهیه شده‌اند.

بیش از 300 نفر از متخصصان گرد هم می‌آیند و صفحه نمایش‌هایی را که از 145 تن مرکبات ساخته می‌شوند ، ایجاد می‌کنند. این جشنواره عجیب و غریب تولید سالانه لیمو و سایر مرکبات در شهر مانتون را جشن می‌گیرد.

در طول این فستیوال می‌توانید خودتان را به خوردن یک لیوان لیموناد تازه و خوشمزه دعوت کنید یا حتی درخت لیمو خود را بخرید. نیازی به گفتن نیست که در طی این جشن هوا عطر و بوی باورنکردنی به خود می‌گیرد.

آژانس کاریز

2. فستیوال آوینیون

یکی دیگر از جشنواره‌های خارق العاده فرانسوی که نباید آن را از دست داد جشنواره آوینیون است.

هنرمندان بسیاری از نقاط مختلف جهان راهی این فستیوال می‌شوند بنابراین اگر به دنبال مکانی برای الهام گرفتن هستید ، آوینیون می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

جشنواره تئاتر سالانه در ماه جولای در حیاط کاخ پاپس در آوینیون برگزار می‌شود. در این مدت ، آوینیون میراث معماری خود را به مکانی برای اجراهای با شکوه تبدیل می‌کند.

این مکان زیبا محلی برای برگزاری شاخه‌های مختلف هنر نظیر موسیقی، تئاتر، رقص و سینما بوده و تابه‌حال چهره‌های مشهوری را از زمین‌های کاخ پاپ (Pope) به دنیا معرفی کرده است.

نیازی به گفتن نیست که اگر علاقه‌مند به تئاتر هستید ، این یکی از جشنواره‌های فرانسوی است که نباید آن را از دست بدهید.

آژانس کاریز

3. تور دو فرانس

هر علاقه‌مند به ورزش آرزو دارد که یکبار در زندگی خود در تور دو فرانس شرکت کند. این مسابقه زیبا دوچرخه سواری که از اوایل قرن 20 آغاز شده است ، بیش از صد سال است که یک نمایش بزرگ در فرانسه به شمار می‌آید.

تور دو فرانس که شاید یکی از معتبرترین و مهیج‌ترین جشنواره‌ها و جشن‌های فرانسه باشد ، راهی مناسب برای مشاهده حومه فرانسه در کوه‌های آلپ است.

با تغییر مسیر مسابقه هر ساله ، زیبایی نمایشی این مسابقات غیرقابل پیش بینی و بی‌سابقه می‌شود. این یکی از جشنواره‌های معروف پاریس است که هر ساله در ماه جولای برگزار می‌شود.

این مسابقه از بروکسل شروع می‌شود و در طول مسیر از دهکده‌های مختلف فرانسه مانند کلمار ، پاو ، گپ تا ورسای می‌گذرد و سرانجام در پاریس پایان می‌یابد.

آژانس کاریز

4. فستیوال ماردی گراس

یکی از جشنواره‌های سنتی فرانسه ، ماردی گراس از طیف طولانی جشنواره‌های بت پرستی است که مسیحیان به این روش آن را تصویب کردند.

Mardi Gras یا برخی از نسخه‌های ترجمه شده تحت اللفظی کلمه “سه شنبه چاق” در روزهای منتهی به عید پاک توسط کاتولیک‌ها در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود.

با این حال ، در فرانسه ، این جشن‌ها هنگامی برگزار می‌شود که مردم شبانه روز با ماسک‌های زیبا و عظیم و پنکیک گراز ، وافل‌های خوشمزه ، کرپ و املت در خیابان‌ها گرد هم می‌آیند.

در ابتدا این جشنواره قرار بود یادآوری مردم برای پرهیز از خوردن گوشت در ماه روزه باشد ، اما امروز فقط تعداد کمی از آن را دنبال می‌کنند.

مناطق مختلف در فرانسه به طور متفاوتی جشن ماردی گراس را برگزار می‌کنند و معمولاً با کارناوال شروع می‌شود یا به پایان می‌رسد.

این فستیوال هر ساله در ماه فوریه و بیشنر در شمال فرانسه برگزار می‌شود.

آژانس کاریز

روز ملی کشور فرانسه – روز باستیل

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید