جاذبه‌های هلسینکی

هلسینکی پایتخت فنلاند و همچنین بزرگترین شهر این کشور است. در شبه جزیره گرانیت در ساحل شمالی خلیج فنلاند و رو به دریای بالتیک قرار دارد.

پادشاه گوستاووس واسا از سوئد هلسینکی را در سال 1550 تأسیس کرد و در سال 1808 ، این شهر در دوک بزرگ روسیه فنلاند ادغام شد.

پس از آنكه آتش سوزی عظیم یك سوم شهر را در سال 1808 تخریب كرد ، كارل لودویگ انگل مأمور بازسازی آن شد و مركز شهر نئوكلاسیك حاصل از آن در خیابان‌ها و بلوارهای زیبا و پارک‌های فراوان گذاشته شد.

بندرگاه ، جایی که نزدیک به 300 کشتی تفریحی سالانه از آن بازدید می‌کنند ، در قلب هلسینکی واقع شده است و تعدادی از برترین جاذبه‌های گردشگری در فاصله کمی از آن قرار دارند.

هلسینکی شهری عالی برای گشت و گذار با پای پیاده یا دوچرخه است و دارای سیستم حمل و نقل عمومی عالی است که شامل قایق‌ها به جزایر و قطارها به مقاصد دیگر فنلاند است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مقصد شگفت انگیز سفر اسکاندیناوی ، حتما لیست بهترین مکان‌ها و کارها برای انجام در هلسینکی را در ادامه این مطلب آژانس کاریز بخوانید.

هلسینکی


در میدان بازار هلسینکی خرید کنید

میدان مارکت (Kauppatori) اصلی‌ترین میدان در مرکز هلسینکی است و یکی از شناخته شده ترین بازارهای بیرونی در شمال اروپا است.

مرز دریای بالتیک در انتهای شرقی اسپلانادی ، پر از غرفه‌هایی است که غذاهای فنلاندی ، گل و سوغاتی‌های توریستی را می‌فروشند.

غالباً حتی قایق‌های ماهیگیری نیز در آب صف کشیده‌اند که غذاهای دریایی را مستقیماً از قایق می‌فروشند. در زمستان ، دکه‌های بازار زیر چادرها محافظت می‌شوند و یک سالن بازار در طول سال با فروشندگان بیشتری وجود دارد.

با این حال ، بازدیدکنندگان باید غذای آن‌ها را با دقت تماشا کنند ، زیرا مرغ‌های دریایی موجود در بازار بزرگ و گستاخانه هستند و غذا را از غذاخوری بی اعتنا بیرون می‌کشند.

آدرس: Eteläranta، 00170 هلسینکی

آژانس کاریز

 

فرهنگ سنتی فنلاندی را در موزه فضای باز سوراساری تجربه کنید

در شرق مرکز شهر هلسینکی ، جزیره سوراساری واقع شده است که با یک پل پیاده با سرزمین اصلی پیوند خورده است.

در اینجا موزه عالی فضای باز سوراساری را با بسیاری از خانه‌های قدیمی ، مزارع کشاورزی ، یک منزل مسکونی ، یک کلیسا از کرونا که مربوط به سال 1686 است و دیگر ساختمان‌های چوبی که از تمام نقاط فنلاند به اینجا آورده شده‌اند ، پیدا خواهید کرد.

این مکان برای یادگیری نحوه زندگی فنلاندی‌ها مدت‌ها پیش ، قبل از دوران مدرن به وجود آمده است. در نزدیکی آن ، در Meilahti 7 ، یک خانه چوبی قدیمی وجود دارد که هم اکنون توسط دوستداران صنایع دستی فنلاندی و نمایشگاه فرش‌های چاودار و سایر پارچه های سنتی اشغال شده است.

بازدید کنندگان می‌توانند بافندگان را در محل کار تماشا کنند و فروشگاه‌ها در محل نمونه‌هایی از کارهای دستی آن‌ها را به فروش می‌رساند. تورهای راهنما در دسترس هستند و می‌توانید پس از آن در کافه و رستوران جاذبه برای یک لقمه غذا توقف کنید.

این جزیره همچنین یک ساحل عمومی محبوب را در خود جای داده است ، بنابراین وسایل شنا را با خود به همراه داشته باشید.

آدرس: Seurasaari، Helsinki

آژانس کاریز

ترشح آدرنالین در شهربازی هلسینکی

در شرق استادیوم المپیک در هلسینکی ، آن سوی خط راه آهن ، شهربازی Linnanmäki ، با یک برج آب ، یک تعویض کلید و یک چرخ غول پیکر قرار دارد.

همراه با برج تلویزیونی چشم انداز قابل توجهی در افق هلسینکی ایجاد می‌کند. این پارک در سال 1950 افتتاح شد و به طور مداوم وسایل سواری ، نمایش‌ها ، مغازه‌ها و رستوران‌ها را بازسازی و بهبود می‌بخشد.

قیمت‌ها و زمان ورود در طول سال متفاوت است و اغلب تغییر می‌کند ، بنابراین حتماً برای به روزترین اطلاعات وب سایت این پارک را بررسی کنید.

آدرس: Tivolikuja 1، 00510 Helsink

آژانس کاریز


از بنای یادبود و پارک سیبلیوس دیدن کنید

بنای یادبود این آهنگساز بزرگ فنلاندی که توسط ایلا هیلتونن طراحی شده است ، در سال 1967 رونمایی شد و بلافاصله بحث و جدال ایجاد کرد و انتقاد زیادی از این بنای یاد بود شد.

بنای اصلی سیبلیوس (Sibelius-monumentti) توسط مجموعه‌ای از لوله‌های بزرگ فلزی شکل گرفته است که با وزش نسیم از آن‌ها صدای موسیقی ایجاد می‌کند.

این بنای یادبود بخشی از پارک زیبای سیبلیوس است که یکی از بناهای تاریخی پایتخت فنلاند است.

آدرس: Mechelininkatu 38، Helsinki

آژانس کاریز

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید