آژانس کاریز

12 نکته خواندنی درباره فنلاند

قبل از سفر به کشوری ، همیشه داشتن اطلاعاتی در مورد آن کشور، خوب است. فنلاند کشوری است که کیفیت زندگی مردم بسیار بالا است.حقایق جالب و خواندنی زیادی درباره‌ی فنلاند وجود دارد که کاریز در این مقاله شما را با  12 مورد از آنها آشنا می‌کند تا در مورد فرهنگ ، تاریخ و غذای آن کشور بیشتر بدانید.

1. فنلاند شادترین کشور جهان است

کشورهای شمال اروپا به طور مداوم در رأس گزارش سالانه جهانی شادی جهانی سازمان ملل قرار می‌گیرند. اما در سال 2020 ، فنلاند با پرش از بقیه ، در رده‌های بعدی قرار گرفت. در رتبه بندی عوامل زیادی در نظر گرفته شده است. امید به زندگی ، آزادی در انتخاب زندگی ، قدرت اقتصادی ، سخاوت ، حمایت اجتماعی از دوستان ، فساد ادراک شده و بسیاری از عوامل دیگر.

2.فنلاند کاملاً چند ورزش منحصر به فرد دارد

وقتی صحبت از ورزش می‌شود ، فنلاند با سرگرمی معمول خود را انجام می‌دهد. فوتبال ، هاکی ، اسکی و غیره. با این حال ، آنها همچنین رشته‌های ورزشی خاص خود را دارند فقط می‌توان آنها را منحصر به فرد توصیف کرد. به عنوان مثال ، فنلاند میزبان مسابقات شکار پشه ، پرتاب تلفن همراه ، فوتبال باتلاقی و ورزش‌های خاص دیگر است.

آژانس کاریز

3.مطبوعات فنلاند در رده پنج آزادی برتر جهان قرار دارند.

4.جمعیت فنلاند فقط کمی بیشتر از نروژ است

بر اساس داده‌های اولیه آماری فنلاند ، جمعیت این کشور در پایان ماه آگوست سال 2020 به 5،532،333 نفر رسیده است.

5.دریاچه‌های زیادی در فنلاند وجود دارد

فنلاند به یک دلیل “زمین هزار دریاچه” ساخته شده است. ملت شمال اروپا با داشتن 187،888 دریاچه در قلمرو خود رویای افرادی است که به آب علاقه دارند. به لطف این ، فنلاند نقطه مناسبی برای افرادی است که عاشق فعالیت های بیرونی مانند پیاده روی ، کایاک سواری و کمپینگ هستند.

آژانس کاریز

6.فنلاند هشتمین کشور بزرگ در اروپا است.

7.قدرت زن در یک جامعه برابر

زنان فنلاند را اداره می‌کنند. سانا مارین در سال 2019 نخست وزیر شد و کابینه فنلاند اکثریت زنان را تشکیل می‌دهد که بیشتر آنها زیر 35 سال هستند.

8.همه فنلاندی‌ها در دبیرستان سوئدی را یاد می‌گیرند

سوئدی زبان مهمی در فنلاند است، به حدی که همراه با زبان فنلاندی، زبان رسمی این کشور به حساب می‌آید. سوئدی بیشتر در سواحل غربی و جنوبی کشور صحبت می‌شود ، در حالی که حدود 5٪ از فنلاندی‌ها سوئدی را زبان مادری خود می‌دانند.

آژانس کاریز

9.پای کارلیان از معروف ترین شیرینی‌های فنلاندی است

یک شیرینی مقدس در فنلاند “karjalanpiirakka” است که از استان کارلیا سرچشمه می‌گیرد. پوسته آن معمولاً با آرد چاودار درست می‌شود و پر کردن آن معمولاً از برنج تشکیل می‌شود. فنلاندی‌ها دوست دارند کره تخم مرغ را روی آن بزنند ، که از گرمای این شیرینی تازه پخته شده ذوب می‌شود.

10.تعداد زیاد سونا در فنلاند

تخمین زده شده تعداد سونا در فنلاند حدود دو میلیون است. این برای جمعیت 5.3 میلیون نفری بد نیست. آنها را می‌توان در آپارتمان‌های شهری ، کابین‌های جنگلی و حتی برخی از شرکت‌های بزرگ و موسسات دولتی یافت.

11.خورشید هرگز در تابستان غروب نمی‌کند

در طول زمستان که از نوامبر تا مارس طول می‌کشد ، روزها تاریک و سرد است و هفته‌ها می‌توانند بدون اینکه آسمان هیچ نشانه ای از خورشید نشان دهد ، سپری شوند. با این حال ، در تابستان ، کاملا برعکس است. در فنلاند ، شب‌های تابستان برای همیشه ادامه دارد زیرا خورشید غروب نمی‌کند. اگر در یک شب تابستانی ساعت 3 بامداد به بیرون بروید ، بیرون هنوز روشن خواهد بود.

آژانس کاریز

12.هلسینکی ، پایتخت فنلاند ، در 10 شهر برتر با تمیزترین هوای جهان قرار دارد.

 

آژانس کاریز


 

آشنایی با اصطلاحات سفر – گردشگری

کتاب‌هایی که پیش از سفر به اسپانیا باید بخوانید

 

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید