آژانس کاریز

ازدحام برای تزریق واکسن کرونا در مرزهای ارمنستان

آژانس کاریز در این مطلب شما را با خطرات و معایب تزریق واکسن کرونا در ارمنستان آشنا می‌کند.

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرده است که از تاریخ 15 می 2021 اجازه تزریق واکسن در سطح عمومی به مراکز تزریق واکسن کرونا داده شده که حتی برای گردشگران خارجی هم واکسن تزریق می‌شود.

همین خبر باعث هجوم گردشگران ایرانی برای تزریق واکسن در ارمنستان کافی بود اما توجه به این نکته ضروری است که طبق شنیده‌های آژانس کاریز بسیاری از مردم کشور ارمنستان معتقد هستند که واکسن‌ها از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار نیستند و تنها حدود 13 درصد از شهروندان کشور ارمنستان واکسین را دریافت کرده‌اند.

تصمیم به تزریق واکسن برای گردشگران به نظر می‌رسد از آنجایی گرفته شده است که دولت ارمنستان در بحبوحه وضعیت اقتصادی بد خود که پس از هزینه‌های جنگ قره‌باغ و نا آرامی‌های داخلی متعاقب آن و نیز بحران همه‌گیری کرونا در این کشور سایه‌افکن شده، بر آن است که از هزاران واکسنی که به واسطه عدم تمایل عمومی مردم این کشور به تزریق واکسن و انقضای تاریخ مصرف واکسن‌ها روی دستش مانده است برای جذب گردشگر و بهبود اوضاع اقتصادی از آن استفاده کرده است به‌ویژه این که اخیرا نیز اعلام شد واکسن کرونا تنها برای گردشگرانی تزریق خواهد شد که حداقل 10 روز در ارمنستان اقامت داشته باشند.

 

آژانس کاریز

 

 

ازدحام سفر به ارمنستان

برای دریافت واکسن کرونا ارمنستان مدارک پزشکی خاصی نیاز به ارائه نیست. تنها مدارک لازم داشتن پاسپورت برای اقدام به رزرو تور ارمنستان آژانس کاریز و داشتن نتیجه منفی آزمایش کرونا برای مجوز ورود به این کشور و مدارک شناسایی معمول است.

همچنین می‌بایست عوارض خروج از کشور را نیز پرداخت نمائید که این برای تزریق واکسن در دوز اول 400 هزار تومان برای اولین سفرتان در سال 1400 می‌باشد.

نکته قابل ذکر دیگر این است که بیش از 90 درصد کسانی که با واکسینه شدن رایگان در ارمنستان راهی سفر به این کشور می‌شوند، حتی نمی‌دانند که به دلیل شیوع کرونا، تردد زمینی بین ایران و ارمنستان با محدودیت‌های اساسی رو به رو است و آنان باید پس از پیاده شدن در گمرک نوردوز، می‌بایست ساعت‌ها برای عبور از مرز و رسیدن به ایروان و دیگر شهرهای ارمنستان، معطل و متحمل هزینه‌های گزاف شوند.

ازدحام و صف‌های طولانی در پشت مرز برای ورود به این کشور و پس از آن هم تشکیل صف‌های طولانی واکسن در ایروان پایتخت ارمنستان برای واکسیناسیونی که روزانه به تعداد بسیار محدود انجام می‌شود و تعداد زیادی از افراد در این صف‌های طویل از دریافت واکسن باز می‌مانند کاری نادرست و خطرناک‌تر برای ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا نیز می‌باشد.

همانطور که چند روز اخیر هم به گوش رسیده و آژانس کاریز مطلع شده که دیگر واکسیناسیون در ارمنستان انجام نمی‌شود و بسیاری از هم وطنان عزیزمان هم دست خالی از ارمنستان باز گشته‌اند و آن‌هایی هم که واکسینه شده‌اند مسئولیت کامل واکسیناسیون به عهده خودشان می‌باشد و نه هیچ آژانس مسافرتی و نه دولت ارمنستان عواقب و مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرند در ضمن عوارض و عواقب احتمالی ناشی تحت پوشش هیچ یک از بیمه‌های ایران قرار نمی‌گیرد و با توجه به شرایط موجود ،هیچ تضمینی در رابطه با ادامه‌دار بودن تزریق رایگان واکسن و یا وضعیت تردد مرزی در ارمنستان وجود نخواهد داشت.

 

آژانس کاریز

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید