تور اروپا

وضعیت گردشگری اروپا با شروع جنگ روسیه و اوکراین چگونه خواهد شد؟

اخیراً نگرانی‌هایی در رابطه‌ با وضعیت گردشگری اروپا با شروع جنگ روسیه و اوکراین بین گردشگران وجود آمده است. به دلیل اهمیت این موضوع و رفع ابهامات و نگرانی‌های به وجود آمده، به گفت‌وگویی دوستانه با آقای ناصح قادری مدیرعامل آژانس کاریز پرداخته‌ایم. آقای ناصح قادری از مدیرعاملان موفق در حوزه گردشگری باسابقه مدیریتی 20 ساله در زمینه برگزاری تورهای اروپایی و تورهای نمایشگاهی اروپا هستند. ایشان اظهار داشته‌اند که این روزها اکثر مراجعه‌کنندگان به آژانس کاریز، نگرانی خاصی درباره کنسل شدن تورهای اروپا داشته‌اند. از همین رو با ما باشید تا به بررسی کامل این مبحث از زبان آقای ناصح قادری بپردازیم.

 

تور اروپا

 

دلیل حمله نظامیان روسیه به اوکراین چیست؟

پس از دستور رهبر روسیه، ولادیمیر پوتین برای حمله به پایتخت اوکراین، نیروهای روسی در چند جهت در این کشور، در حال پیشروی هستند. پوتین در سخنرانی پیش از سحر خود، در 24 فوریه (5 اسفند  1400)، خطاب به مخاطبان گفت که روسیه در معرض تهدید دائمی از سوی اوکراین است. همچنین رئیس‌جمهور روسیه در این سخنرانی تلویزیونی هم‌زمان با آغاز حمله، به سایر کشورها هشدار داد که هرگونه تلاش برای مداخله “به عواقبی منجر خواهد شد که هرگز در تاریخ ندیده‌اید.”

اوکراین در سال‌های 2005 و 2014 دو انقلاب را پشت سر گذاشت که هر دو بار برتری روسیه را رد کرد و به دنبال راهی برای پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو بود. پوتین مدعی است که هدف از این حمله دفاع از روسی‌زبانان اوکراین است، به‌ویژه از کسانی که در دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک هستند که در سال 2014 از اوکراین جدا شدند.

در واقع علت اصلی جنگ کنونی دو استان دونتسک و لوهانسک در مرز اوکراین و روسیه است که خواهان خودمختاری هستند. پرزیدنت بایدن پس از دیدار با مقامات امنیت ملی و رهبران جهان از دور جدید تحریم‌های شدید علیه روسیه و پوتین خبر داد. او گفت که این اقدام شامل “فشار” دسترسی روسیه به بازارهای مالی، محدودیت در برخی صادرات و سایر مجازات‌ها خواهد بود.

آیا ممکن است جنگ جهانی سوم رخ دهد؟

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده است که روسیه با عبور از مرز اوکراین و هدف قراردادن بخش‌های کلیدی این کشور، جنگ علیه اروپا را آغاز کرده است. علی‌رغم هفته‌ها تنش با روسیه در استقرار نیروها در مرز اوکراین، تهاجم گسترده به این کشور در ساعات اولیه 4 فوریه بسیاری را غافلگیر کرد.

رئیس‌جمهور روسیه توییت کرده است که: «این می تواند یک اعلان ‌جنگ علیه کل اروپا باشد!». همچنین روسیه اعلام کرده که در صورت حمایت اروپا از اوکراین کاری خواهد کرد که اروپا تا کنون هرگز به چشم خود ندیده است. اما به دلیل این که اروپای غربی حمایت بسیاری را از روسیه دریافت می‌کند و به دلیل ترس ازدست‌دادن این منابع دریافتی، بعید است به اوکراین کمکی کنند. این مسئله دقیقاً همان چیزی است که پوتین می‌خواهد.

وضعیت گردشگری اروپا با شروع جنگ روسیه و اوکراین چگونه خواهد شد؟

انتظار می‌رود تنش‌های کنونی بین اوکراین و روسیه بر بخش گردشگری این کشورها تأثیر بگذارد. طبق گزارش‌ها، در حال حاضر خطوط هوایی مانند ایرفرانس و لوفت‌هانزا خدمات خود را به پایتخت اوکراین، کیِیف و اودسا متوقف کرده‌اند و گردشگران نمی‌توانند به این مقاصد سفر کنند یا از آن خارج شوند.

 

وضعیت اوکراین ممکن است بر گردشگری برخی کشورهای همسایه تأثیر بگذارد زیرا اوکراینی‌ها منبع مهمی برای کشورهای اروپای مرکزی هستند. علاوه بر این، بازارهای درحال‌توسعه مانند رومانی و بلغارستان نیز با کاهش توریست روبرو خواهند شد.

اگرچه تنش ژئوپلیتیکی بر گردشگری تأثیر خواهد گذاشت، انتظار می‌رود که با افزایش ثبات این کشورها، صنعت گردشگری به حالت اولیه خود بازگرد، همان‌طور که قبلاً در سال 2016 در ترکیه اتفاق افتاد.

اما به‌طورکلی همان‌طور که پوتین بارها تاکید کرده است که تنها قصد حمله به کیِیف را دارد، می‌توان با اطمینان گفت که خطری برای مسافرت به دیگر نقاط اروپا وجود نخواهد داشت. در حال حاضر هیچ نگرانی خاصی درباره گردشگری اروپا وجود ندارد و می‌توان به‌راحتی به کشورهای اروپایی مسافرت کرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید