آژانس کاریز

نکاتی برای ایجاد یک تجربه فوق العاده از سفر به ایران در نوروز باستانی

نوروز، تعطیلات سال نو ایرانیان، بدون شک یکی از مهمترین رویدادها در ایران است که همه ساله از اولین روز بهار (21 مارس) تا حدود 2 هفته بعد جشن گرفته میشود. اکثر ایرانیان در این مدت سفرهای کوتاه یا طولانی را، چه در ایران و چه در خارج از کشور، انجام می‌دهند و در کنار خانواده و دوستان خود، سنت ‌ا و رسم و رسومات قدیمی  را جشن می‌گیرند. با در نظر گرفتن این موضوع، سفر به ایران به عنوان یک توریست می‌تواند در عین حال هیجان انگیز و چالش برانگیز باشد.

مشاهده اینکه چگونه آغاز سال نو را به شیوه‌ای بسیار قدیمی جشن می‌گیرند، می تواند تجربه‌ای لذت بخش برای آشنایی با فرهنگ ایرانی باشد، در حالی که فصل پر سفر می‌تواند مدیریت و سازماندهی سفر را برای مسافران کمی پیچیده کند. در این مقاله کاریز سعی می‌کنیم تا ضمن ارائه نکاتی برای ایجاد تجربه‌ای شگفت‌انگیز از سفر شما به ایران در این جشن باستانی، ماهیت واقعی نوروز در ایران را در اختیار شما قرار دهیم.

 

چگونه تهران پر ازدحام و شلوغ به شهری آرام و دوست داشتنی تبدیل می‌شود!

از آنجایی که اکثر ایرانیان مقیم تهران از این فرصت برای دور شدن از هیاهوی شهر و سفر به شهرهای دیگر در ایام نوروز استفاده می‌کنند، تهران به مکانی کاملا متفاوت و در عین حال شگفت انگیز برای بازدید تبدیل می‌شود. تهران در نوروز شهری بدون ترافیک، بدون آلودگی و بدون جمعیت زیاد در خیابان‌ها است. در واقع به شهری آرام و ساکت با چشم اندازهای مسحورکننده کوه ها و آسمان آبی همراه با هوای مطبوع بهاری تبدیل می‌شود.

اگر قبلاً در یک دوره معمولی از تهران دیدن کرده باشید، ممکن است آن را همان شهر ندانید، زیرا کاملاً به یک جاذبه گردشگری واقعی تبدیل می‌شود که برای توریست‌ها بازدید از آن کاملا به یاد ماندنی محسوب می‌شود! علاوه بر این، تورها و رویدادهای بسیاری در این مدت توسط شهرداری تهران برگزار می‌شود تا گوشه‌های ناشناخته این شهر باستانی را به بازدیدکنندگان نشان دهد. به عنوان مثال، شما این شانس را خواهید داشت که با اتوبوس تورهای دیدنی شهر را بگردید یا از طریق اجرای گروه‌های محلی مختلف در برج میلاد، فرهنگ ایرانیان شهرهای دیگر را مشاهده کنید.

 

 

ایرانگردی

 

گشت و گذار در اصفهان در کنار مسافران محلی!

چه در نوروز و چه نه، در سفر به ایران، سفر به اصفهان را از دست ندهید، زیرا این شهر چیزهای زیادی برای ارائه دارد. اما باید توجه داشته باشید که اصفهان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در بین مسافران ایرانی است و در تعطیلات نوروزی با ازدحام مسافران در جاذبه‌های گردشگری مواجه خواهید شد. برخی از گردشگران آن را تجربه‌ای جالب می‌دانند، زیرا فضای شهر بسیار سرزنده و پرانرژی می‌شود، در حالی که برخی دیگر ممکن است گاهی اوقات آن را طاقت‌فرسا بدانند. اگر دوست دارید در کنار سایر مسافران از آثار باستانی اصفهان دیدن کنید، ادامه دهید، اما اگر نه، باز هم انتخاب‌هایی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری دیگر مانند باغ ها و پدیده‌های طبیعی اطراف شهر یا آتشکده واقع در حدود 8 کیلومتری شهر اصفهان دارید.

آیا واقعاً می توانم در ایام نوروز از تخت جمشید دیدن کنم؟

در ایام نوروز می‌توانید از این محوطه باستانی بی‌نظیر دیدن کنید. با این حال، ممکن است آنقدر شلوغ شود که از دیدن برخی قسمت‌های آن غافل شوید یا از شلوغی موجود خسته شوید و تصمیم بگیرید که به طور کامل آن را کاوش نکنید. برای ایرانیان بازدید از شیراز و تخت جمشید در ایام نوروز امری ضروری است و باید در برنامه ریزی سفر خود به ایران به این موضوع توجه کنید. سایر جاذبه‌های شیراز نیز پرطرفدار است و به همین دلیل برخی از گردشگران سعی می‌کنند در تعطیلات از حضور در این شهر خودداری کنند. اما اگر علاقه مند به تجربه این شهر باشکوه با سرزندگی واقعی آن در نوروز هستید، به شما قول می‌دهیم که طعمی متفاوت و ایرانی از شیراز خواهید داشت که برای هر توریستی هیجان انگیز است و می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد و استثنایی باشد.

 

تور شیراز

 

جمع‌بندی

همانطور که خواندید سفر به ایران در ایام نوروز فواید و کاستی‌هایی دارد. از یک سو در کنار 80 میلیون ایرانی که فرا رسیدن بهار را جشن می‌گیرند، تجربه ای بی نظیر خواهید داشت و از سوی دیگر، برنامه ریزی برای سفر در این فصل پر سفر می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. با این حال، تا زمانی که قبل از رسیدن به ایران، محل اقامت و حمل و نقل خود را سازماندهی کنید، به جز همراهی هزاران ایرانی در سفر، مشکل خاصی نخواهید داشت و علاده بر این‌ها می‌توانید از مهمان نوازی میلیون‌ها ایرانی بهره مند شوید!

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید