تور بهاره اروپا

همه چیز درباره کاخ بلم پرتغال

کاخ بلم پرتغال از زمان تأسیس جمهوری در سال 1910، اقامتگاه رسمی رئیس جمهور بوده است. این کاخ با قدمتی طولانی از پنج قرن قبل، در سال 1967 به‌عنوان یک بنای عمومی طبقه‌بندی و در سال 2007 به یک بنای یادبود ملی تبدیل شد. در اواسط قرن شانزدهم، دی. مانوئل پرتغالی، شخصیت رنسانس پرتغالی، هسته مرکزی کاخ بلم را در زمینی که از راهبان سفارش سنت جروم اجاره شده بود، ساخت. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کاملی در باره کاخ بلم ارائه دهیم؛ بنابراین تا انتهای این مطلب با ما باشید تا با همه چیز درباره کاخ بلم پرتغال آشنا شوید.

معرفی کاخ بلم پرتغال

کاخ بلم در قرن هجدهم در محلی که اکنون بخشی تاریخی از لیسبون است ساخته شده است. این مجموعه که از پنج ساختمان تشکیل شده است، یک جواهر معماری است که ویژگی‌های سبک باروک و سبک مانریستی را ترکیب می‌کند. این کاخ از سال 1910 به‌عنوان اقامتگاه رسمی رئیس‌جمهور پرتغال استفاده می‌شود. این کاخ تنها برای چند دهه به‌عنوان یک کاخ سلطنتی خدمت کرد و ظاهر فعلی آن مربوط به بازسازی در اواخر دهه 1800 است. این مکان در سال 1911 به خانه رسمی رئیس‌جمهور تبدیل شد.

نقطه برجسته بازدید از کاخ بلم پرتغال، یک باغ با آبشاری است که ملکه ماریا اول در اواخر دهه 1700 به‌عنوان خانه پرندگان عجیب‌وغریب ساخته بود. فضای داخلی کاخ شامل یک کلیسای کوچک است که در سال 2002 هشت نقاشی از یکی از هنرمندان برجسته معاصر پرتغال، پائولا رگو که زندگی مریم باکره را به تصویر می‌کشد، به آن اضافه شد.

نگهبانان در ورودی که به باغ‌ها و ساختمان منتهی می‌شود ایستاده‌اند، در سمت چپ کاخ بلم، موزه ریاست‌جمهوری قرار دارد. این موزه تاریخ جمهوری پرتغال را از طریق پرتره‌های رسمی رؤسای جمهور و اشیاء شخصی که بسیاری از آنها هدایایی از شخصیت‌های برجسته ملی و بین‌المللی و سران کشورها هستند، به تصویر می‌کشد.

در مقابل کاخ، باغ آفونسو دو آلبوکرک، برای ادای احترام به نایب‌السلطنه پرتغالی هند قرار دارد. مجسمه آلبوکرکی روی یک‌پایه در مرکز باغ ایستاده است. در ادامه توضیحات بیشتری دررابطه‌با کاخ بلم پرتغال در دوره‌های مختلف تاریخ وجود این کاخ آورده شده است.

 

تور پرتغال

 

کاخ بلم پرتغال در دوره سلطنتی

کاخ بلم پرتغال در دوره سلطنتی که به‌عنوان یک اقامتگاه تابستانی و به طور دوره‌ای به‌عنوان اقامتگاه اصلی مورداستفاده قرار می‌گرفت، از زلزله 1755 آسیب‌ندیده و جان سالم به در برد و از D. José و خانواده سلطنتی که در آنجا اقامت داشتند محافظت کرد. پرندگان آن دوره در کاخ بلم پرتغال، تا 500 پرنده عجیب‌وغریب ثبت شده بود و در قفس‌های موجود در این کاخ، شیر، ببر، پلنگ، پلنگ، خرس و گرگ یافت می‌شد. در اتاقی که در حال حاضر رئیس‌جمهور برای پذیرایی از بازدیدکنندگان استفاده می‌کند، آخرین پادشاه پرتغال در سال 1889 متولد شد.

کاخ بلم پرتغال در دوره جمهوری اول

در طول جمهوری اول، تقریباً همه رؤسای جمهور با پرداخت اجاره ماهانه‌ای که در سال 1928 لغو شد، در کاخ بلم، در ساختمانی که امروزه به‌عنوان دفاتر خانه‌های نظامی و غیرنظامی عمل می‌کند، ساکن شدند.

کاخ بلم پرتغال در دوره دیکتاتوری نظامی و دولت جدید

در زمان اسکار کارمونا و آمریکو توماس، کاخ بلم برای مراسم دولتی، پذیرایی‌ها و جلسات رسمی محفوظ بود. فقط فرانسیسکو کراویرو لوپس، بین سال‌های 1952 و 1958، در این کاخ اقامت داشت. کاخ بلم پرتغال، به‌منظور استفاده به‌عنوان اقامتگاه خصوصی رئیس دولت، بال آرابیدا بازسازی شد.

کاخ بلم پرتغال در دوره دموکراسی

آنتونیو رامالهو ایانس تا به امروز آخرین رئیس‌جمهوری بود که در کاخ بلم اقامت داشت. در حال حاضر، رئیس دولت با اهتزاز پاویلهو (پرچم) ریاست‌جمهوری که بر روی نمای اصلی کاخ بلم پرتغال برافراشته شده است، دموکراسی را نشان می‌دهد. کاخ ملی بلم فقط با تعیین وقت قبلی از طریق موزه ریاست‌جمهوری پذیرای بازدیدکنندگان است.

 

تور پرتغال

 

چگونه می‌توان به کاخ بلم پرتقال و موزه ریاست‌جمهوری رفت؟

کاخ بلم تنها چند فوت از ایستگاه قطار بلم فاصله دارد. سریع‌ترین راه برای رسیدن به آنجا استفاده از قطاری است که هر 20 دقیقه از ایستگاه Cais do Sodré به سمت Cascais حرکت می‌کند. تنها در 7 دقیقه در بلم متوقف می‌شود. از طرف دیگر، می‌توانید سوار تراموا 15 یا اتوبوس‌های 714 و 727 شوید (تراموا و اتوبوس‌ها بسیار کندتر هستند و معمولاً شلوغ هستند، بنابراین قطار سریع‌تر و راحت‌تر است). خبر خوب این است که شما می‌توانید با کارت لیسبون، به‌صورت رایگان سوار قطار، تراموا و اتوبوس (و همچنین مترو و فونیکولار شهر) شوید.

ورودی و بلیت کاخ بلم پرتغال و موزه ریاست‌جمهوری

بلیت کاخ بلم پرتغال و موزه حدود 5.00 یورو است. موزه روزهای دوشنبه تعطیل است. کاخ فقط شنبه‌ها باز می‌شود (تورها به همراه راهنما در ساعت 10:30 صبح، 11:30 صبح، 2:30 بعدازظهر، 3:30 بعدازظهر و 4:30 بعدازظهر در دسترس هستند).

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید