آژانس کاریز

10 کاخ ریاست‌جمهوری مشهور دنیا

هنگامی که به کاخ‌های ریاست‌جمهوری باابهت و درعین‌حال زیبا در سراسر جهان نگاه می‌کنیم، تنها کلمه باشکوه به ذهن خطور می‌کند. به دلیل چنین شکوه و عظمتی، این کاخ‌ها را به لیست مکان‌هایی که مسافران باید از آن بازدید کنند، قرار می‌دهند. کاخ‌های ریاست‌جمهوری در سراسر دنیا از مکان‌های محبوب برای بازدید گردشگران است.

از کاخ راشتراپاتی باوان در هند گرفته تا کاخ بلوو در آلمان و کاخ الیزه در فرانسه، شگفتی‌های معماری هستند که برخی از آن‌ها برای پادشاهان و خانواده‌هایشان ساخته شده‌اند، درحالی‌که برخی دیگر قرن‌ها پیش برای سران کشورها ایجاد شده‌اند؛ بنابراین، این ساختمان‌ها که اکنون اقامتگاه رسمی رهبران جهان هستند، ترکیبی عالی از خانواده سلطنتی، فرهنگ، معماری کلاسیک و تاریخ هستند. در این مقاله آژانس کاریز قصد داریم 10 کاخ ریاست‌جمهوری مشهور دنیا را معرفی کنیم. تا انتهای مقاله با کاریز همراه باشید تا هر آن چه که باید درباره کاخ‌های ریاست‌جمهوری مشهور دنیا بدانید به شما بگوییم.

 

آژانس کاریز

 

 

1. کاخ راشتراپاتی باوان، دهلی‌نو، هند

کاخ راشتراپاتی باوان یکی از 10 کاخ ریاست‌جمهوری مشهوری دنیا است. این کاخ، حدود 133.5 هکتار زمین دارد و به‌عنوان اقامتگاه رئیس‌جمهور هند مورداستفاده قرار می گیرد. کاخ راشتراپاتی باوان H شکل که در پایتخت شهر دهلی واقع شده، زاییده افکار معماران سر ادوین لوتینز و هربرت بیکر بود. این ساختمان باابهت2.02 هکتاری در سال 1929 تکمیل شد و به‌عنوان خانه نایب‌السلطنه‌های هند در دوران حکومت بریتانیا مورداستفاده قرار می‌گرفت. کاخ راشتراپاتی باوان با داشتن 2.5 کیلومتر راهرو، شامل 340 اتاق در چهارطبقه و حدود 76.8 هکتار محوطه باغ است که شامل باغ مغول، باغ گیاهی، باغ معنوی و باغ موسیقی است. باغ‌ها و موزه موجود در این ملک در سال 2012 برای بازدید عموم افتتاح شد.

2. کاخ ایستانا، سنگاپور

کاخ ایستانا مانند کاخ راشتراپاتی باوان در هند یکی دیگر از 10 کاخ ریاست‌جمهوری مشهور دنیا است که توسط دولت مستعمره بریتانیا برای اقامت مقامات آن ساخته شد. ایستانا در زبان مالایی به معنای “کاخ” است. ساخت کاخ ایستانا در سال 1867 آغاز شد و طبق گفته روتز توسط مهندس استعماری سرگرد جان فردریک آدولفوس مک نیر در سال 1869 تکمیل شد. کل هزینه‌ای که برای ساخت این سازه باشکوه انجام شد، 185000 دلار اسپانیا (حدود 908000 رینگیت) بود. برای اینکه اقامتگاه رسمی ریاست‌جمهوری هم‌تراز با دوران مدرن باشد، این کاخ در دهه 1990 مورد بازسازی اساسی قرار گرفت و شش اتاق دیگر برای اهداف کاربردی به آن اضافه شد.

کاخ ایستانا که بر فراز تپه‌ای قرار دارد، ساختمانی به سبک نئو پالادیایی است که ساختار خانه‌ای مالایی را به نمایش می‌گذارد. خانه اصلی با ایوان‌ها، پنجره‌های لوور دار و درهای پانل شده احاطه شده است. وسعت بیش از 40 هکتار از این کاخ ریاست‌جمهوری شامل انواع گیاهان و جانوران، همراه با باغ ژاپنی، تراس و باغ ادویه‌جات و حوض قو است که برای رویدادها استفاده می‌شود. همه اینها از سال 1960 برای بازدید عموم باز بوده است.

 

آژانس کاریز

 

3. کاخ سفید، واشنگتن‌دی‌سی، ایالات متحده آمریکا

مکان کاخ سفید در سال 1791 توسط اولین رئیس‌جمهور آمریکا، جورج واشنگتن انتخاب شد. ساخت این مجموعه ریاست‌جمهوری با شهرت جهانی یک سال بعد آغاز شد و توسط معمار جیمز هوبان طراحی شد. پس از هشت سال طولانی، رئیس‌جمهور جان آدامز با همسرش به این کاخ نقل‌مکان کرد، درحالی‌که ساخت‌وساز هنوز ادامه داشت. بااین‌حال، خانه رئیس‌جمهور توسط انگلیسی‌ها در طول جنگ 1812 سوزانده شد. بعداً، هوبان دوباره برای بازسازی این کاخ مأمور شد.

کاخ سفید در طول سال‌ها مورد بازسازی و توسعه بسیاری قرار گرفت. سرانجام در سال 1952، تحت ریاست هری اس. ترومن، این سازه دوباره بازسازی و تبدیل به چیزی شد که امروز به‌عنوان کاخ سفید می‌شناسیم. محل سکونت و دفتر رئیس‌جمهور ایالات متحده در این ساختمان واقع شده است که در حدود 55000 فوت مربع وسعت دارد. همچنین کاخ سفید شامل شش طبقه با 132 اتاق، 35 حمام و یک آشپزخانه مجلل است که می‌تواند شام را برای بیش از 1000 نفر سرو کند.

4. کاخ پالاسیو دا آلوورادا، برزیل

یکی دیگر از 10 کاخ ریاست‌جمهوری مشهور دنیا کاخ پالاسیو دا آلوورادا در برزیل است. در 30 ژوئن 1958، کاخ پالاسیو دا آلوورادا به‌عنوان اقامتگاه رئیس‌جمهور برزیل و به‌عنوان اولین ساکن آن افتتاح شد. این کاخ توسط معمار برزیلی اسکار نیمایر طراحی شده است که نشان‌دهنده مدرنیسم معماری است. همچنین این کاخ که به‌عنوان اولین ساختمان بنایی برزیل مورد تحسین قرار می‌گیرد، بخش‌هایی از ساختار خارجی، جنبه‌های مختلفی مانند ستون‌های بانوج مانند که روی بالکن‌ها کشیده شده‌اند (یک ویژگی مشترک در عمارت‌های ساخته شده در دوران استعمار) را نشان می‌دهد. زیرزمین ساختمان ریاست‌جمهوری شامل سالنی با ظرفیت 30 نفر، اتاق بازی و آشپزخانه و سایر واحدهای کاربردی است. رئیس‌جمهور فعلی از سالن‌های طبقه همکف برای اهداف رسمی استفاده می‌کند، درحالی‌که طبقه اول شامل چهار سوئیت و اتاق است که به‌عنوان بخش مسکونی کاخ پالاسیو دا آلوورادا عمل می‌کند.

 

ویزای آلمان

 

5. کاخ بلوو، برلین، آلمان

کاخ بلوو که بین سال‌های 1785 و 1787 ساخته شد، مانند دیگر اقامتگاه‌های ریاست‌جمهوری در این فهرست، تاریخ جذابی دارد. معمار مایکل فیلیپ بومان به سفارش شاهزاده آگوست فردیناند پروس، عناصر باروک و نئوکلاسیک را به‌خوبی ترکیب کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این اقامتگاه سلطنتی زیبا، پارک اطراف آن است که نام کاخ بلوو به معنای منظره زیبا از آن گرفته شده است.

در سال 1928 بود که مالکیت کاخ ریاست‌جمهوری به ایالت پروس منتقل شد و ساختمان اصلی به محل برگزاری نمایشگاه بزرگ هنر برلین تبدیل شد. بعداً این کاخ به موزه تبدیل شد و برای مدت کوتاهی به‌عنوان مهمان‌خانه نیز خدمت کرد. سرانجام در سال 1959، پس از بازسازی کاخ بلوو برای غلبه بر تأثیر جنگ جهانی دوم، این سازه به دومین محل اقامت رسمی رئیس‌جمهور فدرال تبدیل شد. در سال 1994، اولین اقامتگاه رسمی رئیس‌جمهور شد.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید