آژانس کاریز

فرهنگ‌ها و سنت‌های عجیب اروپایی‌ها

هر ملتی پیشینه خاص خود را دارد و رویدادهای خاصی را جشن می‌گیرد. ما در این مقاله عجیب ترین و ناشناخته‌ترین فرهنگ‌ها و سنت‌هایی که در سراسر اروپا رواج دارد را ارائه کرده‌ایم. آیا می‌دانستید که در اسپانیا می‌توانید به سمت مردم گوجه فرنگی پرتاب کنید؟ یا تا به حال در مورد شلاق زدن زنان در جمهوری چک در عید پاک شنیده‌اید؟ به خواندن این مطلب ادامه دهید تا حتی با چیزهای عجیب‌تری که در برخی از کشورهای اروپایی اتفاق می‌افتد، آشنا شوید؛ بنابراین تا انتهای این مقاله با کاریز همراه باشید تا تمامی فرهنگ‌ها و سنت‌های عجیب اروپایی‌ها را دریابید.

1.جشنواره توماتینا: اسپانیا

آیا غذا خوردن را دوست دارید؟ یا ترجیح می‌دهید غذا را به سمت دیگران پرتاب کنید؟ اگر اینطور است، باید به بونوئل اسپانیا بروید و از بزرگترین مبارزه گوجه فرنگی در جهان لذت ببرید. این رویداد در آخرین چهارشنبه ماه آگوست برگزار می‌شود تا بتواند آخرین ایستگاه سفر تابستانی شما باشد. هیچ‌کس نمی‌داند که این سنت چگونه آغاز شده و شرکت کنندگان آن را صرفاً به دلیل سرگرمی خالص آن را انجام می‌دهند.

 

آژانس کاریز

 

2.شنای صلیب دانوب: رومانی

مردم رومانی در زمستان جهت برگذاری مسابقه دانوب برای صلیب شنا می‌کنند. این رویداد توسط کلیسای ارتدکس حمایت می‌شود. وقتی یک کشیش صلیبی را به رودخانه می اندازد، هزاران مرد مجبورند برای یافتن آن در آب یخ زده شنا کنند. اعتقاد بر این است که این جشن غسل تعمید عیسی در رود اردن است. نوشیدن برخی از شراب‌ها  نیز دراین مراسم گنجانده شده که محتمل‌ترین دلیلی است که مردم می توانند آب یخ زده دانوب را تحمل کنند. اعتقاد بر این است که شخصی که اولین بار صلیب را پیدا می‌کند برای کل سال آینده زندگی پر از شانس خواهد داشت.

3.شلاق زدن در عید پاک: جمهوری چک

یک رسم در عید پاک در چک وجود دارد که ممکن است عجیب و یا حتی بی‌رحمانه به نظر برسد. در جمهوری چک و در روز دوشنبه عید پاک، زنان را با شاخه های بید شلاق می زنند. زنان باید برای شلاق زدن به مردان جایزه بدهند که معمولاً به پسران تخم مرغ‌های رنگی و به مردان مسن تر، الکل سنتی جایزه داده می‌شود. این کار خیلی بی رحمانه است، درست است؛ اما با این حال، گفته می‌شود که شلاق باروری و نشاط زنان را تضمین می‌کند.

 

 

کاریز

 

4.قهرمانی در حمل همسر: فنلاند

آیا از دویدن به تنهایی خسته شده اید؟ شما می‌توانید یکی از ورزش‌های مورد علاقه فنلاند، یعنی “حمل همسر” را امتحان کنید. مردان در این کشور و طی یک مسابقه، همسران خود را حمل می‌کنند. قوانین سختگیرانه و روش‌های مختلفی در این مسابقه وجود دارد که نشان می‌دهند چگونه یک مرد باید همسر خود را حمل کند. به عنوان مثال، حمل و نقل آتش نشانی یا سبک استونیایی: این  سبک اینگونه است که زن کمر مرد را در حالی که او وارونه است نگه می دارد و پاهایش را دور شانه‌های او حلقه می‌کند. هدف از این کار چیست؟! هدف بردن در این مسابقه است؛ شما باید اولین نفری باشید که مسابقه را در مسیر با موانع و چالش‌های بسیار به پایان می‌رساند. اگر به اندازه کافی خوب باشید، می‌توانید حتی در مسابقات جهانی حمل همسر که هر ساله در سونکاجاروی فنلاند برگزار می‌شود، شرکت کنید.

5.سیاه شدن عروس: اسکاتلند

هر دختری در مورد یکی از مهمترین روزهای زندگی خود، یعنی روز عروسی‌اش رویابافی می‌کند. اغلب زنان حتی اگر هنوز مجرد باشند، لحظات عالی عروسی خود را با تمام جزئیات مانند لباس عروس، کیک، محل برگزاری و غیره تصور می‌کنند. با این حال، این موضوع در اسکاتلند بسیار متفاوت ظاهر می‌شود. رسمى در این کشور هست كه به آن سياه كردن عروس مى‌گويند. دوستان و خانواده دور هم جمع می‌شوند و عروس را با چیزهایی مانند شیر فاسد، گل و لای، سس و چیزهای ناپسند دیگر می پوشانند. دلیل این سنت این است که اگر عروس و داماد بتوانند این ذلت را تحمل کنند، بر هر مانعی در ازدواجشان نیز غلبه خواهند کرد. آنها معتقدند که این کار منجر به زندگی شاد یک زوج می‌شود.

 

آژانس کاریز

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید