مجله گردشگری کاریز

جاذبه‌های توریستی پراگ-پارت دوم

آژانس کاریز

8. کلیسای بانوی ما قبل از تین

یکی از شناخته‌شده‌ترین ساختمان‌های پراگ، کلیسای بانوی ما قبل از تین (Kostel Matky Boží pred Týnem) است که اغلب به اختصار به کلیسای تین شناخته می‌شود. بدون شک برای گلدسته‌های دوقلوی 80 متری آن که در دو طرف ساختمان قرار دارند (هر کدام از چهار گلدسته کوچکتر پشتیبانی می‌کنند)، ورودی اصلی آن از طریق یک گذرگاه باریک از کنار خانه هایی است که نمای آن را پنهان کرده‌اند.

اگرچه این کلیسا در قرن پانزدهم تکمیل شد، اما در طول قرن‌ها بارها تغییر کرد، زیرا سبک شهر مداوم تغییر می‌کرد و در حالی که بازسازی‌های داخلی ادامه دارد، هنوز چیزهای زیادی در این کلیسا ارزش دیدن را دارد، از جمله مقبره های بسیار زیبا و درگاه شمالی عالی گوتیک با مجسمه مصلوب آن. نقاشی‌های محراب باروک اولیه متعلق به سال ۱۶۴۹ و یکی از بهترین نقاشی‌های قرن هفدهمی اروپا در این کلیسا به شمار می‌رود.

پس بازدید از نقاشی‌ها، حتماً حیاط Ungelt قرن یازدهمی را در پشت کلیسا با رستوران‌ها و کافه‌های خوبش کاوش کنید. یکی دیگر از کلیساهای باشکوه قدیمی که ارزش بازدید دارد، کلیسای باروک مریم باکره با مجسمه معروف عیسی نوزاد است که گفته می‌شود مسئول معجزات بوده و هنوز هم محل زیارت است.

 

تور پراگ

 

9.نمایشگاه های درجه یک در گالری ملی پراگ

گالری ملی در پراگ که در میان برخی از مهم‌ترین نشانه‌های معماری شهر قرار دارد، خانه برخی از مهم‌ترین مجموعه‌های هنری اروپا است. بخش اعظم این مجموعه در کاخ Veletrzní قرار دارد، یک سازه نسبتاً مدرن که در سال 1925 ساخته شد و آثار قرن 19 تا 21 را در خود جای داده است. در حالی که تاکید زیادی بر هنرمندان چک وجود دارد، گالری ملی پراگ اثار هنرمندان خارجی مانند مونه، پیکاسو و سایر اشکال هنری مانند عکاسی، مد، هنرهای کاربردی و مجسمه سازی را نیز شامل می شوند.

سایر آثار قابل توجه این کشور در کاخ کینسکی (پالاک کینسکیچ)، خانه هنر آسیایی، هنرهای دنیای باستان، مجموعه‌های باروک گالری و در صومعه سنت اگنس بوهمیا، جایی که هنر اروپایی را خواهید دید، قرار دارند. در نهایت، کاخ پر زرق و برق قرن هفدهمی استرنبرگ (کاخ استرنبرسکی) برخی از مشهورترین آثار گالری را در خود جای داده که بر هنر اروپایی از دوران کلاسیک تا پایان دوره باروک تمرکز دارد و شامل قطعات مهم یونان و روم باستان، شاهکارهای ایتالیایی قرن 14 تا 16و آثار قرن 16 تا 18 توسط هنرمندانی مانند ال گرکو، گویا، روبنس، ون دایک و رامبراند و ون گوین است.

 

 

تور اروپا

 

10.خانه شهرداری پراگ

خانه شهرداری پراگ (Obecní dum) به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین نمونه های هنر نو در شهر در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید از بازدید رایگان هنر در خانه شهرداری لذت ببرید. این ساختمان شهری باشکوه که در سال 1912 ساخته شده، محل یکی از مهم‌ترین و بزرگترین سالن‌های کنسرت پراگ به نام سالن Smetana است و دارای ویژگی‌های چشمگیر متعدد از جمله نمای مجلل با یک نقاشی دیواری بزرگ در طاق بالای بالکن طبقه دوم است.

فضای داخلی خانه شهرداری پراگ بسیار چشمگیر است و شامل بسیاری از پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ و نقاشی‌های مهم است. در حالی که تورهای راهنما به زبان انگلیسی در دسترس هستند، یکی از بهترین راه‌ها برای لذت بردن از این مکان دیدنی، شرکت در کنسرت یا استفاده از کافه‌ها، رستوران‌ها و بوتیک‌فروشی‌های لوکس آن است.

11.باغ وحش پراگ

باغ وحش فوق‌العاده پراگ که در سال 1931 افتتاح شد، نه تنها یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری شهر است، بلکه در بین لیست برترین پارک‌های جانورشناسی جهان نیز قرار دارد. این جاذبه 140 هکتاری که در حومه تروجا و در فاصله کوتاهی از مرکز شهر واقع شده، برای کسانی که با بچه‌ها سفر می‌کنند یک گردش سرگرم‌کننده بسیار عالی به شمار می‌رود. ویژگی‌های برجسته آن برای کودکان کوچک‌تر، شامل بازدید از باغ‌وحش سرگرم‌کننده برای حیوانات خانگی است که اسب‌سواری و فرصت‌هایی برای غذا دادن به حیوانات و یک زمین بازی پر از ماجراجویی‌های بزرگ را ارائه می‌دهد.

 

تور اروپا

 

12.خیابان‌های جوزفوف (محله یهودیان پراگ)

محله یهودیان پراگ در ابتدا در منطقه قلعه قرار داشت، اما در سال 1200 به منطقه جوزفوف شهر گسترش یافت و برای قرن‌ها به‌عنوان یک محله یهودی‌نشین در نظر گرفته می‌شد. تبدیل آن به یکی از مهم‌ترین و جالب‌ترین مناطق شهر در اواخر دهه 1800 اتفاق افتاد، زمانی که بخش‌های بزرگی از آن تخریب شد تا راه را برای ساختمان های آپارتمانی آرت نوو باز کند.

امروزه، جوزوف منطقه ای دلپذیر برای گشت و گذار بوده و شامل موزه یهودیان در پراگ شامل مجسمه کنیسه است. یکی از بهترین کارهای رایگان برای انجام دادن در پراگ، کاوش در قبرستان قدیمی یهودیان بوده که به دلیل سنگ قبرهای فرسوده‌اش که بسیاری از آنها به دلیل سنشان به شکل نامنظمی به نظر می‌رسند، قابل توجه است. خیابان‌های جوزفوف به خاطر رستوران‌های عالی کوشرش نیز بسیار محبوب هستند.

 

 

تور اروپا

 

13.کلیسای سنت نیکلاس

یکی از کلیساهای جدیدتر پراگ با عنوان کلیسای سنت نیکلاس در میدان زیبای محله کوچک در منطقه قدیمی شهر، قرار دارد. این بنا که توسط یسوعی‌ها در قرن هجدهم ساخته شده، نمونه‌ای عالی از باروک بوده و به خاطر فضای داخلی باشکوهش با لوستر منحصربه‌فرد قرن نوزدهمی و همچنین نقاشی‌های بزرگ باروک توسط هنرمند چک کارل اسکرتا که گنبد بزرگ این کلیسا را تزیین می‌کند، قابل توجه است.

این کلیسا همچنین دارای یک برج ناقوس است که بازدیدکنندگان مجاز به بالا رفتن از آن هستند. از بالای برج ناقوس مناظر عالی روی گنبد عظیم کلیسا و شهر قدیمی مشاهده می‌شود. سعی کنید زمان بازدید خود را با یکی از کنسرت‌های ارگ از جمله رکوئیم موتزارت و دیگر قطعات کلاسیک قابل توجه که در این کلیسا برگزار می‌شود، همزمان کنید. تورهای راهنما به زبان انگلیسی نیز در این کلیسا در دسترس هستند.

14.تئاتر ملی پراگ

تماشای تئاتر ملی پراگ که به شکلی ایده‌آل در سواحل رودخانه ولتاوا قرار دارد، برای دوستداران هنرهای نمایشی ضروری است. تئاتر ملی در سال 1881 به عنوان نمادی از هویت ملی چک و برای ترویج زبان و فرهنگ چک افتتاح شد. یکی دیگر از تئاترهای قابل توجه پراگ، تئاتر Estates (Stavovské divaldo) است که در اواخر قرن 18 به سبک نئوکلاسیک ساخته شد و زمانی مورد علاقه موتزارت بود.

 

 

تور اروپا

 

15. قلعه ویشهراد

قلعه ویشهراد که به «قلعه بالا» یا «قلعه روی ارتفاعات» معروف است، بر فراز رودخانه ولتاوا مشرف به پراگ قرار دارد. این قلعه که در قرن دهم وجود داشته، مدت‌ها موضوع افسانه‌ها بوده، از جمله پیشگویی یک شاهزاده خانم باستانی از ظهور شهری بزرگ در اطراف آن.

ویشهراد زمانی که اقامتگاه سلطنتی وراتیسلاو دوم بود، به عنوان بخشی از مسیر اصلی سلطنتی که توسط پادشاهانی که در شرف تاجگذاری بودند، ایفای نقش می‌کرد. پادشاهان باید در این قلعه توقف می‌کردند تا به پیشینیان خود ادای احترام کنند. اگرچه قلعه ویشهراد در حال حاضر تا حد زیادی خرابه است، اما مکانی فوق‌العاده برای قدم زدن یا پیک نیک است و مناظر فوق العاده‌ای از شهر اطراف را ارائه می‌دهد. در طول ماه‌های تابستان، تئاتر روباز این جاذبه میزبان اجراهای موسیقی و تئاتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *