مجله گردشگری کاریز

شرایط سفر هوایی در دوران شیوع کرونا

آژانس کاریز

جنبه‌های تأثیرگذار سفر هوایی در کاهش انتقال ویروس کرونا

خطر اصلی سفرهای هوایی در دوران شیوع کرونا، نشستن یا ایستادن در نزدیکی افراد دیگر به مدت طولانی است. این خطر به ویژه در هنگام انتظار برای سوار شدن به هواپیما، خروج از هواپیما و انتظار برای دریافت چمدان زیاد است. با این حال، برخی از جنبه‌های سفر هوایی ممکن است خطر انتقال ویروس کرونا را کاهش دهد. این جنبه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • سیستم‌های تهویه در پرواز؛
  • خط‌مشی‌های خطوط هوایی و فرودگاه در مورد فاصله‌گذاری فیزیکی، ماسک، بررسی دما و ردیابی تماس؛
  • سیستم‌های تصفیه هوا منبع قابل اعتماد طراحی شده برای کاهش قرار گرفتن در معرض ذرات ویروسی؛
  • افراد می‌توانند اقدامات احتیاطی فردی را برای کاهش خطر انجام دهند. این موارد شامل واکسینه شدن و پوشیدن ماسک صورت است.

نکاتی درباره کنترل کرونا که باید قبل از سفر بدانید

قبل از پرواز، شخص می‌تواند در مورد خطوط هوایی و مقررات سفر کشور تحقیق کند. اگر سؤال یا ابهامی دارند، می‌توانند برای کمک با شرکت هواپیمایی تماس بگیرند. اکثر خطوط هوایی اطلاعات و قوانین دقیق را در وب‌سایت خود فهرست می‌کنند. برخی نکات که باید قبل از پرواز به آنها توجه کنید عبارتند از:

  • شرایط پرواز در هنگام بیماری: حتی اگر بیماری جزئی باشد، به طور بالقوه می‌تواند ویروس کرونا را گسترش دهد. افرادی که علائمی دارند باید برای تغییر زمان پرواز خود با شرکت هواپیمایی تماس بگیرند؛
  • مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) توصیه می‌کند که سفر را تا زمانی که فرد به‌طور کامل با واکسن‌های خود به‌روز نشود، به تأخیر بیندازید؛
  • افرادی که سوار یک پرواز بین‌المللی منبع معتبر به مقصد ایالات متحده می‌شوند، باید مدرکی مبنی بر منفی بودن آزمایش کووید-19 یا مدرکی مبنی بر بهبودی خود از بیماری کرونا نشان دهند. بسیاری از کشورهای دیگر نیز مقررات مشابهی دارند. خطوط هوایی مختلف نیز ممکن است مسافران را ملزم به تکمیل چک لیست قبل از سفر کنند. این امر می‌تواند شامل ارائه مدرکی مبنی بر منفی بودن آزمایش کووید-19، انجام بررسی دما و موارد دیگر باشد.

 

تور فرانسه

 

 

نکاتی درباره کنترل کرونا که باید در طول سفر بدانید

برخی نکات که باید در طول سفر و در دوران شیوع کرونا به آنها توجه کنید عبارتند از:

  • TSA و خطوط هوایی منفرد نیاز به پوشیدن ماسک در فرودگاه‌ها و هواپیماها دارند. در حالی که اجبار پوشیدن ماسک صورت تا حدی به پایان رسیده است، تا حدودی به نظر می‌رسد فرودگاه‌ها و خطوط هوایی همچنان به استفاده از آنها نیاز دارند؛
  • هنگام سفر، همراه داشتن چند ماسک صورت نیز ممکن است مفید باشد. افراد می‌توانند به طور دوره‌ای آنها را در طول یک روز سفر طولانی جایگزین کنند، که می‌تواند سفر آنها را راحت‌تر کند؛
  • یک فرد می‌تواند ایمنی خود را با مشاهده یادآوری TSA در مورد فاصله‌گذاری فیزیکی بهبود بخشد. آنها می‌توانند با همراهان خود بنشینند، فاصله ایمن با دیگران را حفظ کنند و شستن مکرر دست‌ها را انجام دهند.

نکاتی درباره کنترل کرونا که باید بعد از سفر بدانید

چندین استراتژی پس از سفر ممکن است به به حداقل رساندن شیوع ویروس کرونا کمک کند. برخی از استراتژی‌هایی که باید بعد از پرواز به آنها توجه کنید عبارتند از:

  • برخی از مناطق پس از سفر به یک دوره قرنطینه نیاز دارند. به عنوان مثال، از مارس 2022، هاوایی افرادی را که به طور کامل واکسینه نشده‌اند یا مدرکی مبنی بر منفی بودن آزمایش ارائه نکرده‌اند را ملزم به قرنطینه به مدت 5 روز می‌کند؛
  • یک فرد می‌تواند با انجام اقدامات احتیاطی اضافی از خود و دیگران محافظت کند، مانند:
    • اجتناب از افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری جدی هستند و افراد واکسینه نشده حداقل تا 5 روز پس از پرواز؛
    • انجام آزمایش کووید-19 یا قرنطینه شدن در صورت بروز علائم؛
  • آزمایش کووید-19 را حدود 5 روز پس از پرواز در نظر بگیرید.

چه زمانی در دوران شیوع کرونا از سفر اجتناب کنیم؟

بر اساس منبع CDCTrusted، یک فرد باید در دوران شیوع کرونا از سفر اجتناب کند اگر:

  • علائم بیماری کرونا را دارند؛
  • در 10 روز گذشته آزمایش کووید 19 مثبت داشتند؛
  • با یک فرد مبتلا به کرونا تماس نزدیک داشتند؛
  • واکسینه نشده‌اند.

 

تور اروپا

 

 

سفر هوایی در دوران شیوع کرونا چقدر ایمن است؟

ویروس کرونا به راحتی در فاصله نزدیک منتشر می‌شود. زمانی که فردی به اندازه کافی به فرد دیگر نزدیک باشد تا ذرات حاوی ذرات ویروسی را استنشاق کند، احتمال ابتلا به ویروس بسیار بیشتر است. وقتی افراد نزدیک به هم، در خطوط شلوغ فرودگاه و در صندلی‌های نزدیک فرودگاه می‌نشینند، این اتفاق می‌تواند در هواپیماها رخ دهد. با این حال، ثابت نشده است که هواپیماها و فرودگاه‌ها مکان رویدادهای «سوپراسپرادر» هستند. این ممکن است تا حدی به دلیل بسیاری از اقدامات احتیاطی TSA و خطوط هوایی باشد. حتی در اوایل همه‌گیری ویروس، انتقال کووید 19 در پروازها نسبتاً کم بود.

به عنوان مثال، یک پرواز 19 مارس 2020 منبع مطمئن شامل 241 مسافر بود. از این تعداد 18 مورد مبتلا اولیه و 11 مورد مبتلا ثانویه بودند. این احتمال وجود دارد که بیشتر عفونت‌های ثانویه در پرواز پخش شوند. توجه به این نکته مهم است که هیچ فعالیت عمومی در طول همه‌گیری کووید 19 کاملاً ایمن نیست. با این حال، هرچه یک فرد لایه‌های محافظتی بیشتری به استراتژی پیشگیری از کرونا خود اضافه کند، شانس ابتلا به ویروس در او کمتر می‌شود.

 

سخن پایانی

سفر هوایی در دوران شیوع کرونا می‌تواند طاقت‌فرسا باشد، اما رعایت برخی اقدامات احتیاطی می‌تواند این تجربه را ایمن‌تر و لذت‌بخش تر کند. واکسیناسیون، ماسک، فاصله‌گذاری و آزمایش می‌تواند خطرات انتشار ویروس را به حداقل برساند. افراد مبتلا به شرایط پزشکی باید قبل از پرواز با پزشک مشورت کنند تا خطرات خود را ارزیابی کرده و مزایا و خطرات پرواز را بسنجند. در این مقاله سعی کردیم به تفصیل شرایط سفر هوایی در دوران شیوع کرونا را شرح دهیم تا با آگاهی کامل به سفر بروید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله برای شما مفید و سودمند واقع شده باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *